Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفی با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون امام عصر(عج) در ایام اوقات فراغت گفت: دوره های آموزش نقاشی مجازی، داستان سرایی و روایت گری، ویژه برنامه گل واژه های قرآنی، سلسله جلسات تفسیر خطبه های امام علی(ع) درنهج البلاغه بخشی از این برنامه ها است.

 به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله پایگاه‌های مذهبی و فرهنگی در محله‌ها هستند که جایگاه ویژه‌ای بین ساکنان شهرها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاههای فرهنگی هنری که در مجاور مساجد فعالیت دارند، می‌توانند ضمن برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری، کمک رسان مردم محروم و نیازمند باشند، یکی ازاین کانون های فرهنگی هنری فعال، کانون امام عصر(عج) در جوار مسجد بقیه الله(عج) شهرک 15 خرداد شهرستان پیشوا است که با برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری توانسته بخش عظیمی از جوانان و نوجوانان را جذب فعالیت های این کانون کند، به منظور تشریح فعالیت های این کانون فرهنگی هنری گفت وگویی با «معصومه یوسفی»، مدیر کانون امام عصر(عج) انجام دادیم که در ادامه مشروح این گفت وگویی را می خوانید:

 

رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری امام عصر(عج) در ایام اوقات فراغت تابستان در چه محورهایی است؟

 به منظور غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان وجوانان برنامه های فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده است به طوری که دوره های آموزش نقاشی مجازی در طول هفته، دوره های داستان سرایی و روایت گری، حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان گل واژه های قرآنی، احادیث قرآنی، سلسله جلسات تفسیر خطبه های امام علی(ع) درنهج البلاغه همراه با برگزاری مسابقه، ویژه برنامه های  عفاف وحجاب و سخنرانی مجازی از جمله این برنامه ها است.

 

 کانون امام عصر(عج) مسجد بقیه الله(عج) از زمان شیوع ویروس کرونا اقدامات قابل توجه ای در مبارزه با ویروس کرونا انجام داده است، آیا این فعالیت ها همچنان استمرار دارد، بخشی از این اقدامات جهادی را نام ببرید؟

 از زمانی که شیوع ویروس کرونا اوج گرفت، بسیاری از افرادی که شغلشان آزاد بود و کسب و کارشان تعطیل شد، از طرف خیرین کانون امام عصر(عج) مورد حمایت قرار گرفتند. به طور مثال کسانی که دارای مهارت و توانمندی در نقاشی ساختمان و یا جوشکاری داشتند، با هماهنگی و رایزنی با شهرک های صنعتی و خیرین  فرصت اشتغال برایشان ایجاد شد.

همچنین برای افرادی که دارای معلولیت بودند، در اوج بحران کرونا از سوی کانون پزشک و کادر درمانی ارسال کردیم، تا مورد معالجه و درمان قرار گیرند. یکی دیگر از اقداماتی که از سوی کانون مورد توجه قرار گرفت این بود که از بانوان سرپرست خانوار حمایت کردیم و با فراهم کردن مشاغل خانگی سعی کردیم، به تامین مخارج زندگی آنها کمک کنیم تا  کمک خرج زندگی آنها در این شرایط بوده باشیم.

محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح هم به صورت رایگان در طول بحران کرونا میان مردم توزیع شد و سرکشی به بیماران کرونایی و نیز توزیع غذا در میان این افراد هم یکی دیگر از رویکردهای فعالین این کانون بوده است و همچنان استمرار دارد.

 

 از زمان شیوع ویروس کرونا و نیز پس از آن در راستای حمایت از نیازمندان در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه چه میزان کمک صورت گرفت؟

 از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به همت فعالین کانون 10 هزار ماسک تهیه و تولید در میان مردم توزیع شده است. همچنین 1500 بسته ارزاق به نیازمندان و محرومین پیشوا اهدا گردیده است. ذبح بیش از 40 گوسفند و تقسیم گوشت آن در میان فقرا و مستمندان از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.

 

یکی دیگر از رویکردهای فعالیت کانون امام عصر(عج) مسجد بقیه الله(عج) شهرستان پیشوا تهیه جهیزیه به نوعروسان است در مورد فعالیت کانون در این زمینه توضیحاتی برایمان بفرمایید؟

 کانون فرهنگی هنری امام عصر(عج) با همکاری خیرین تلاش می کند که به دختران عقد کرده جهیزیه آماده کند و یا عروسی ساده و مختصری برای این افراد نیازمند مهیا کند. از ابتدای سال تاکنون به همت خیرین برای 15 زوج نیازمند کمک رسانی برای عروسی ساده انجام شده است و برای تعدادی از جوانان در شرف ازدواج نیز اقلام اساسی برای زندگی مشترک تهیه شده است.

 

دستاوردها و فعالیت های کانون امام عصر(عج)مسجد بقیه الله(عج) درچه محورهایی بوده است؟

کانون امام عصر(عج) در شهرستان پیشوا به دلیل اجرای فعالیت های گسترده با حضور و کمک نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از کانون های برتر و موفق استان تهران شناخته شده است، به طوری که فعالان این کانون در چند سال گذشته در مسابقات کشوری رباتیک رتبه سوم کشوری را کسب کردند و در جشنواره کشوری خوارزمی نیز حائز رتبه اول در کشور شدند.

 

رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری امام عصر(عج) مسجد بقیه الله(عج) در آینده چیست؟

 راه اندازی تعاونی در کانون یکی از رویکردها و برنامه هایی است که  در نظر داریم انجام دهیم تا محصولات تهیه شده توسط بانوان سرپرست خانوار به نرخ کمتر به فروش برسد.

برپایی دوره های مهارت آموزی به جوانان به منظور رونق اقتصادی ازدیگر برنامه هایی است که درصدد اجرای آن در کانون هستیم.

 برگزاری دوره های سواد آموزی برای افراد بیسواد و یا کم سواد شهرستان پیشوا و شهرک های اطرف این شهرستان دیگر برنامه ای است که در صدد اجرای آن هستیم. همچنین در تلاش هستیم که مهد قرآنی کانون و صندوق قرض الحسنه به منظور حمایت از نیازمندان را تقویت کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون امام عصر عج کانون های مساجد مسجد رویکردها و برنامه کانون فرهنگی هنری مسجد بقیه الله عج کانون امام عصر عج شیوع ویروس کرونا شهرستان پیشوا اوقات فراغت فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی