Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در بسته خبری دفتر خبرگزاری تسنیم آخرین اخبار مهم استان کردستان گردآوری و در اختیار مخاطبان این رسانه قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بسته خبری پیش‌رو، بخشی از اخبار مهم گوشه و کنار استان کردستان جمع‌آوری و در اختیار مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزیدگان جشنواره «در خانه هنرمندانه بمانیم» کردستان مشخص شدند

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های مختلف انجام شده در راستای تشویق مردم به ماندن در خانه با زبان هنر در ایام کرونایی، اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته فراخوان جشنواره هنری «درخانه هنرمندانه بمانیم» در هفت بخش هنری از جمله نقاشی، قصه‌گویی، شعر، داستان، استاپ موشن، موسیقی و عکاسی با محوریت نمایش ایثار و خدمات جامعه پزشکی در راستای مقابله با ویروس کرونا، بیان هنرمندانه در خانه بمانیم، معرفی روش‌ها و شیوه‌های مختلف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تعطیلات، تجربه‌های شخصی افراد برای ماندن در خانه با اولویت کودکان و نوجوانان منتشر شد.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره در فراخوان اولیه تا 30 فروردین ماه 99 اعلام اما به‌دلیل استقبال گسترده از جشنواره و تمدید شرایط قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، این مهلت تا 15 اردیبهشت ماه تمدید شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص تعداد آثار ارسال شده به جشنواره گفت: مجموعاً 587 اثر توسط 418 شرکت‌کننده از نقاط مختلف کشور به جشنواره «درخانه هنرمندانه بمانیم» ارسال شد که بیشترین استقبال مربوط به بخش نقاشی با 210 شرکت‌کننده و 273 اثر رقم خورد.

وی گفت: در بخش عکاسی از بین 98 اثر از 36 شرکت‌کننده «سمیه نوین زرین» از سنندج و «زرین خدابنده‌لو» از زنجان به‌عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

مرادی ادامه داد: در بخش استاپ موشی اثر مشترک «مریم شیرازی» و «فاطمه شفیعی» از استان کردستان و در بخش پویانمایی اثر «نفیسه خوانساری» از شیراز عناوین برتر را کسب کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین آثار ارسال‌شده مربوط به بخش نقاشی بود؛ اظهار کرد: «سارا ابای فینی» از تهران، «شایان محمدی» و «کسری محمودی» از کردستان عناوین اول تا سوم این بخش را کسب کرده و «کارن کریمی»، «ژیار محمدی»، «محمد محمودی» و «ژوانا عنایتی» شایسته تقدیر شناخته شدند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان خاطرنشان کرد: در بخش قصه‌گویی «آراد محمدی» از کردستان به‌عنوان برگزیده، در بخش شعر «مجتبی صفدری» از گیلان، «محمدکاظم ربیعی» از استان مرکزی، «محسن صمدی» از خراسان رضوی و «امید استاد نوروزی» از کردستان رتبه‌های برتر را کسب کرده و از «کوثر رستمی» نوجوان مستعد تقدیر به‌عمل آمد.

وی بیان کرد: در بخش داستان‌نویسی «ناهید نصیری» رتبه اول، «آرام بن» از یاسوج و «جمیله معظمی» از سنندج به‌صورت مشترک عنوان دوم و «مجتبی صفدری» از گیلان و «سمیه نوین زرین» از سنندج مسترکاً عنوان سوم و از «هدیکا مرادی» تقدیر به‌عمل آمد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اینکه «نوید توکلی» از اصفهان، «آریان خدایار» و «نازنین سنندجی» از سنندج عناوین اول تا سوم بخش موسیقی را کسب کردند، افزود: «مبین ساعدی» از سنندج، «یلدا هاشمی» از اردبیل و «سالار عشرت‌خواه» از تبریز عناوین برتر بخش کاریکاتور این جشنواره هنری را کسب کردند.

وی در خصوص نحوه دریافت جوایز گفت: از هفته آینده لوح تقدیر و جایزه هنرمندان در دیگر استان‌ها از طریق پست برای شرکت‌کنندگان ارسال و هنرمندان سنندجی می‌توانند از 29 تیرماه با مراجعه به روابط عمومی حوزه هنری، جوایز خود را دریافت کنند.

مرادی یادآور شد: برگزاری برنامه‌هایی همچون شعرخوانی شاعران برجسته استان در سالن شماره(1) پردیس سینمایی بدون حضور مخاطب، کنسرت‌های موسیقی آنلاین بدون حضور تماشاگر، جشنواره تئاتر «مان»، نمایشگاه‌های هنری مجازی، کلاس‌های آموزش هنری و شب‌های خاطره متناسب با این ایام و با بهره‌مندی از بستر فضای مجازی برنامه‌ریزی شده است.

صدور 321 پروانه ساختمانی در سنندج

روناک بابایی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج از صدور 321 پروانه ساختمانی در سه ماهه نخست سال‌جاری در سنندج خبر داد و اظهار داشت: شهرداری منطقه سه با 106 مورد پروانه ساختمانی بیشترین پروانه را صادر و نواحی منفصل شهری نایسر و ننله نیز هیچ پروانه ساختمانی صادر نکرده‌اند.

وی افزود: پروانه‌های ساختمانی صادر شده در بهار امسال شامل 10 مورد اضافه اشکوب، 151 مورد پروانه ساختمان، 3 مورد تبدیل، 93 فقره تخریب و نوسازی، 12 مرد تعمیرات، 35 مورد تغییر نقشه، 3 فقره تغییرات، 13 مورد تمدید پروانه و یک مورد دیوارکشی بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال یک هزار و 43 گواهی صادر شده است، خاطرنشان کرد: گواهی‌های صادر شده شامل 739 مورد پاسخ استعلام، 220 مورد عدم خلاف، 83 فقره پایان عملیات ساختمانی و یک فقره پایان کار آپارتمانی بوده است.

بابایی «صدور پروانه ساختمانی» را یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی در شهرداری‌ها عنوان کرد و یادآور شد: رعایت اصول و آیین‌نامه‌های ساخت‌وساز، مشاهده کروکی، قانونی بودن فرآیند ساخت‌وساز، امکان دریافت وام بانکی، بیمه کردن ساختمان، دریافت انشعابات لازم و رعایت ضوابط شهرداری از اهداف صدور پروانه‌های ساختمانی است.

برگزیدگان هجدهمین دوره جایزه ادبی قلم زرین معرفی شدندبرگزیدگان جشنواره ابوذر در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

یکی دیگر از مدافعین سلامت کردستان درگذشت

یکی دیگر از مدافعین سلامت، «بابک رشیدیان» متخصص داخلی دوشنبه شب بر اثر عارضه قلبی در سنندج درگذشت.

این مدافع سلامت در تمام مدت اخیر شیوع بیماری کرونا در بیمارستان‌های مرکز استان کردستان به درمان بیماران کرونایی می‌پرداخت.

مجموعه خبرگزاری تسنیم استان کردستان درگذشت این پزشک مردمی را خدمت مردم کردستان، جامعه پزشکی، کادر درمانی و خانواده محترم و عموم بستگان تسلیت عرض می‌کند.

فوتبالیست کردستانی به اردوی تیم ملی فوتبال نوجوانان دعوت شد

یادگار رستمی فوتبالیست موفق کردستانی از سوی "حسین عبدی" سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان به اردوی یک هفته‌ای تیم ملی فوتبال نوجوانان زیر 16 سال کشور فراخوانده شد

این اردوی تیم ملی نوجوانان زیر 16 سال کشورمان با حضور 23 بازیکن از روز جمعه 27 تیرماه در کمپ تیم ملی در تهران آغاز و تا یک هفته به طول خواهد انجامید.

2 کردستانی سرمربی و مربی تیم‌ملی تنیس روی میز بزرگسالان کشور شدند

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در احکام جداگانه‌ای «جمیل لطف‌اله نسبی» و «میدیا لطف‌اله نسبی» دو مربی کردستانی را به سمت سرمربی و مربی تیم ملی تنیس روی میز بزرگسالان منصوب کرد.

جمیل لطف‌اله نسبی مربی با دانش کردستانی که پیش از این نیز سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را عهده‌دار بود با این حکم مجدداَ در این سمت ابقا شد.

میدیا لطف‌اله نسبی نیز از مربیان جوان و خوش‌آتیه کردستانی است که با حکم رئیس فدراسیون به سمت مربیگری تیم‌ملی بزرگسالان تعین و منصوب شده است.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... برگزیدگان جشنواره "روز قدس میراث، ماندگار" استان کرمان معرفی شدند + اسامی جشن «تصویر سال» برگزیدگان خود را شناخت/ از عکاسان تسنیم تقدیر شد نمایشگاه مجازی «عکس تئاتر» برگزیدگان خود را شناخت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه هنرمندانه بمانیم برگزیدگان جشنواره پروانه ساختمانی خبرگزاری تسنیم رئیس حوزه هنری استان کردستان لطف اله نسبی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه