Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: دفاتر معاملات ملکی متخلف بدون اغماض پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

بهمن مرادی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت:  با توجه به روند افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره‌بها در برخی مناطق دادگستری استان و دستگاه قضایی به موضوع اجاره‌بها ورود جدی پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: براساس مصوبه، اجاره و رهن در کلانشهر کرمانشاه نباید بیش از 20 درصد افزایش یابد و در سایر شهرها حداکثر 15 درصد است.

مرادی‌فر گفت: تمام موجرین مکلف هستند در تمدید اجاره قراردادهای خود این موضوع را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت به تمام محاکم و شورای حل اختلاف اعلام شده که از صدور حکم تخلیه خودداری کنند مگر اینکه مستأجری حاضر به پرداخت مبلغ قانونی نیز نباشد.

گزارش تسنیم| جزئیات مالیات 2 برابرِ اجاره از خانه‌های خالی/ تمامی دستگاه‌ها مکلف به تکمیل سامانه املاک و اسکان شدندجزئیات جدید از طرح افزایش نرخ مالیات بر خانه‌های خالی / نرخ مسکن و اجاره‌بها کاهش قابل توجهی ‌خواهد یافت‌اماواگرهای تشکیل بورس املاک و مستغلات با سرمایه 5هزار میلبارد تومانی/ مردم با فروش متری مسکن، خانه‌دار می شوند؟

وی افزود: تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک مکلف هستند به این موضوع نظارت داشته باشند و بنگاه‌های متخلف را پلمب کنند و این پیام به عنوان ابلاغ رسمی به تمام معاملات ملکی در سطح استان خواهد بود.

مرادی‌فر عنوان کرد: تمام معاملات باید در سامانه املاک و مستغلات با کد رهگیری ثبت شود و وزارت راه و شهرسازی تکلیف به رصد دارد و در استان کارشناسان هر روز در بازدیدها قراردادها را مورد بازبینی قرار می‌دهند.

وی گفت: دستگاه قضایی در این چارچوب که برای حفظ حقوق موجران و مستأجران است حمایت جدی به عمل می‌آورد که این مصوبه به خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/832/ی

R41380/P/S6,68/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وام مسکن بیشتر بخوانید... گزارش تسنیم| جزئیات مالیات ۲ برابرِ اجاره از خانه‌های خالی/ تمامی دستگاه‌ها مکلف به تکمیل سامانه املاک و اسکان شدند ۱۴۰ پرونده تعزیراتی برای مشاوران املاک متخلف در کرمانشاه تشکیل شد جزئیات جدید از طرح افزایش نرخ مالیات بر خانه‌های خالی / نرخ مسکن و اجاره‌بها کاهش قابل توجهی ‌خواهد یافت‌

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وام مسکن وام مسکن خانه های خالی اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

محسن صیادی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می‌کرد، اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در پی گشت‌های مشترک و تشدید بازرسی‌ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد، سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.

صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد پروانه کسب گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود