Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:13:47 GMT

برداشت ۱۷ و ۲۰۰ تن یونجه در مهاباد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۹۶۰

برداشت ۱۷ و ۲۰۰ تن یونجه در مهاباد

جعفر علیزاده رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در این شهرستان چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های آبی به کشت یونجه اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار ۶ تن محصول برداشت شود.

علیزاده با اشاره به اینکه تا الان ۴ جین یونجه معادل ۱۷ و ۲۰۰ تن از این محصول از مزارع مهاباد برداشت شده است، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۸ هزار و ۶۰۰ تن دیگر از این محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او ادامه داد: برداشت یونجه در این شهرستان به ۲ شیوه سنتی و صنعتی انجام می‌شود و در فصل پاییز و زمستان که امکان تعلیف دام در چراگاه وجود ندارد، مورد استفاده دامداران قرار می‌گیرد.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد همچنین به اهمیت یونجه در کاهش فشار دام‌ها بر مراتع اشاره کرد و ادامه داد: تولید یونجه مورد نیاز دام، فشار دام‌ها بر مراتع را کاهش می‌دهد و به دنبال آن موجب کاهش فرسایش خاک و حفظ پوشش گیاهی می‌شود.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی برداشت یونجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

جعفری اظهار کرد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

او گفت: ۳۵۲ بهره‌بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت کار برداشت محصول را آغاز کرده و این کار تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان