Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بیژن زنگنه» امروز (سه شنبه) بعد از جلسه با کمیسیون انرژی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این جلسه یکی از جلسات باارزش، ‌مفید، ‌ پخته و حرفه‌ای بود، ‌ ادامه داد:‌ پایه خوبی برای همکاری‌های موثر در کشور در زمینه انرژی در این جلسه بنا شد.

وی با بیان اینکه زمینه‌هایی بود که نمایندگان کمیسیون انرژی نسبت به آن حساس بودند، ‌افزود: تصمیم بر آن شد تا موارد بر اساس همکاری و نظر کمیسیون انرژی تنظیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت با تاکید بر اینکه حل برخی موارد حتی نیازمند قانون جدید نیست، ‌ گفت: حمایت‌های سیاسی و همدلی می‌تواند کارها را در کشور پیش ببرد به طور مثال در پتروپالایشگاه‌ها نمایندگان کمیسیون انرژی استقبال کردند و قرار شد حمایت سیاسی انجام شود.

وی یکی از دغدغه‌های کمیسیون انرژی را بهینه‌سازی انرژی در مصرف سوخت‌های مایع و گاز دانست و افزود: قرار شد تا ۴ سند را به کمیسیون تقدیم کنیم.

به گفته زنگنه اولین سند مربوط به مصرف سوخت حمل و نقل تا افق ۱۴۲۰ که سندی بین بخشی است و شامل بهینه‌سازی خودروها، اصلاح ساختار حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور و نوع خودروهایی که ساخته می‌شود، خواهد بود.

وی تاکید کرد: سندهای بعدی به ترتیب مربوط به عرضه و تقاضای گاز تا افق ۱۴۲۰، سند تولید نفت تا ۱۴۲۰ و سند مربوط به پتروشیمی است که ریل‌گذاری برای آینده به شمار می‌رود.

زنگنه با اشاره به اینکه درست است که این موارد در یک سال به انجام نمی‌رسد، ‌ ادامه داد: در تلاشیم تا تجربه خودمان را با تجربه و خواست نمایندگان همراستا کنیم.

وی مورد دیگری که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفته بود را بحث حقوق کارکنان صنعت نفت عنوان کرد و گفت: این موضوع برای اولین بار در مجلس مطرح شد و جای خوشحالی است زیرا همیشه صنعت نفت تحت فشار بود که چرا حقوق پرسنل بالا است اما اولین بار بود که گفتند شما باید به پرسنل و مسایل رفاهی آنها توجه کنید و فاصله حقوق کارکنان کم شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه موضوع کمک نفت به توسعه مناطق نفتخیز نیز مطرح شد، ‌افزود: اگرچه کارهایی از سوی نفت انجام می‌شود اما  منابع شرکت ملی نفت کافی نیست و حتما باید فکر جدیدی شود.  

وی ادامه داد:‌ همچنین کمک به صنایع پایین‌دستی، توجه به ساخت داخل، ‌ حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی و مشکلات دانشگاه نفت نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گفته زنگنه، کمک برای تامین منابع نفت برای سرمایه‌گذاری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا صنعت نفت پیشران اقتصاد است و اگر منابع مورد نیاز برای توسعه تامین شود، ‌بخش‌های دیگر صنعت کشور و بخش پیمانکاری فعال خواهد شد.

وی با تشکر از «فریدون عباسی» رئیس کمیسیون انرژی مجلس، برای کنترل مطلوب جلسه، ‌ گفت: فضای خوب و صمیمانه‌ای وجود داشت که مایه دلگرمی است و آثارش را در آینده مشاهده می‌کنیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بیژن نامدار زنگنه تحریم نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بیژن نامدار زنگنه تحریم نفت مجلس شورای اسلامی بیژن نامدار زنگنه تحریم نفت کمیسیون انرژی صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق دوباره ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی بابیان که این  اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت: پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود