Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه از ابتدای غیر حضوری شدن آموزش‌های دانشگاه‌ها بیش از یک میلیون و ۱۲۹ نفر در دوره‌های مجازی معارف اسلامی شرکت کردند، گفت: خوشبختانه طی این مدت توانستیم حدود ۱۰ درصد آموزش عالی را در حوزه فضای مجازی پاسخگو باشیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات مرکز آموزش مجازی نهاد رهبری که امروز برگزار شد، تاکید کرد: مرکز آموزش مجازی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گسترده‌ترین مرکز آموزش دانشگاهی مجازی است که با فاصله زیادی نسبت به مراکز دیگر و تعداد کاربران زیاد رتبه یک را در کشور دارد و از ابتدای اسفند ماه دوره آموزشی را برای چهار هفته ویژه دروس معارف طراحی کرد که با مشخص شدن ادامه بحران کرونا برنامه‌ریزی تا پایان ترم ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه آموزشی در این سامانه طراحی و ارائه شده و به غیر از تعداد اندکی از دانشگاه‌ها که توانایی ارائه دروس معارف را به صورت مجازی داشتند، اکثریت دانشگاه‌ها بستر گذراندن دروس معارف در ترم جاری را مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان قرار دادند.

وی در ادامه افزود: در ترم جدید ۵۳۶ هزار و ۸۹۲ نفر به کاربران این سامانه اضافه شدند و در مجموع در ترم جاری یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۸۲ نفر در دوره‌های مجازی دروس معارف ثبت نام کردند.

رستمی اضافه کرد: کل اعضای سامانه بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر هستند که بیش از ۲۳ میلیون مراجعه به سامانه داشتیم و بیش از ۱۷ میلیون آزمون و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون بازدید صورت گرفت.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: خوشبختانه ۱۰ درصد آموزش عالی را توانستیم در حوزه فضای مجازی پاسخگو باشیم و نیاز آموزش عالی را برطرف کنیم.

وی در خصوص وضعیت آموزش دروس معارف در دانشگاه‌ها پس از دوران کرونا نیز یادآور شد: دانشگاه‌های پسا کرونا محیط جدیدی را در مقابل کنشگران قرار دادند و نهاد رهبری هم در دانشگاه‌ها به نوعی فعالیت‌های خود را متناسب با این فضا برنامه‌ریزی کرد. بخشی از فعالیت‌ها در حوزه‌های دینی تعریف شد، در فضای تبلیغی در ایام ماه رمضان زمینه حضور طلاب در فضای خوابگاهی و دانشگاهی را مشتاق بودیم که فراهم کنیم که در این خصوص ۳۰۰ مبلغ در قالب ۷۰۰ گروه در فضای مجازی به بیش از ۱۴۵ هزار دانشجو خدمات ارائه کردند و آن‌ها را تحت پوشش قرار دادند که حضور این طلاب در بحث‌های فقهی، شرعی، مباحث سیاسی و روز جامعه بود.

به گفته وی، فضای فعالیت‌های جهادی هم در دوران کرونا در میان دانشجویان بسیار تقویت شد که هم در فضاهای درمانی، امدادرسانی، ضدعفونی کردن فضاهای شهری و ارائه بسته‌های معیشتی به نیازمندان حضور داشتند.

وی در خصوص حذف تدریس جزوه برای تدریس دروس معارف، گفت: به دلیل اهمیتی که این دروس دارند، مجموعه‌های فاخر، تخصصی و علمی تشکیل می‌شود و پیشنهاد سرفصل‌هایی را برای تدریس می‌دهند. مجموعه محتوا در قالب‌هایی که نظارت وجود دارد، پیش از انتشار در اختیار استاد و دانشجو قرار می‌گیرد و روند حفظ استانداردهای مناسب و تخصصی بودن آن که بیشتر مطالبه دانشجویان است، در نظر گرفته می‌شود. متن‌های آموزشی که در جزوه‌ها به دانشجو داده می‌شوند، از کیفیت لازم برخوردار نیستند و اعلام عمومی شده که اساتید از تدریس جزوه‌های تاییدنشده خودداری کنند، اما اساتیدی که متون قابل دفاع دارند، آن‌ها را ارائه بدهند که پس از بررسی مجوز داده خواهد شد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب درسی برای ۱۶ درس عمومی معارف در بیش از ۱۰ عنوان کتاب برای هر درس تدوین شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی اعلام شد و چشم‌اندازی برای مدیریت این ویروس وجود نداشت و تعطیلی‌ها به صورت هفتگی اعلام می‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها معارف آموزش مجازی رهبری در دانشگاه ها یک میلیون نهاد رهبری مرکز آموزش دروس معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که در گزارشی از وضعیت نامطلوب دانشجو معلمان و مشکلات آنان در مسیر تحصیل و تدریس آنان نوشتیم.

دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ که در سال‌های آخر تحصیل خود ناچار شدند در مدارس هم تدریس داشته باشند.

در این گزارش با عنوان معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی؛ به مشکل ناشی از کمبود معلمین در مدارس و حضور دانشجو معلمان در کلاس‌های درس اشاره شده است. حضور این دانشجو معلمان مشکلاتی همچون کسورات دانشجومعملمان را در پی داشته است.

اقدام قابل تقدیر وزیر آموزش و پرورش

به دنبال این گزارش رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی ویراستی اش نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقا رتبه بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.

خبرگزاری مهر ضمن تقدیر از توجه وزیر آموزش و پرورش، امیدوار است در سال‌های آتی به تدریج دیگر شاهد کمبود معلم در مدارس نباشیم تا دانشجو معلمان نیز بدون مشکل به تحصیل در دانشگاه و پس از آن تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند.

کد خبر 6088528 علی قدمی

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند