Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ پروژه جهانی کنترل جمعیت و پیشگیری از فرزندآوری، با نگرانی‌های دولت‌های ثروتمند و برخوردار از ثروت آغاز شد؛ نگرانی سران این دولت‌ها نه از گرسنگی و درماندگی ملت‌های ضعیف که از محدود شدن مالکیت و دسترسی خود به همه منابع جهانی بود!

چرا که در عمل همه سیاست‌های کنترل جمعیت را در میان ملت‌ها و نژادهای منتخب اجرا کردند و نژادهای برگزیده خود را به زاد و ولد بیشتر و افزایش جمعیت تشویق و هدایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروفسور "نیکولاس اِبِرشتات" از محققان برجسته انستیتو امریکن اینترپرایز با استفاده از داده‎های آماری به دست آمده از جمعیت 49 کشور و محدوده‎های جغرافیایی دارای اکثریت مسلمان، در مقاله‎ای با عنوان «کاهش نرخ باروری در جهان اسلام؛ تغییری فاحش که در کمال تعجب کسی متوجه آن نشده است» می‎نویسد:

«به طور میانگین نرخ باروری در دنیای اسلام حداقل 44 درصد کاهش یافته است! حال آن که کاهش نرخ باروری در کل جهان 32 درصد بوده است؛ همچنین بیشترین کاهش باروری که در سه دهه گذشته کاهش 70 درصدی باروری را شامل می‎شود، در ایران به وقوع پیوسته است؛ کاهش نرخ باروری در ایران طی 30 سال گذشته حیرت‌انگیز و معادل 70 درصد بوده است؛ این میزان یکی از سریع‎ترین و چشم‎گیرترین آمارهای کاهش نرخ باروری در تاریخ بشریت بوده است.

اندیشکده‌های غربی به طور مداوم تغییرات جمعیتی کشورهای مختلف را رصد می‌کنند و بر اساس اذعان خود آنها، نرخ باروری در ایران با سرعت شگفت‌انگیزی کاهش پیدا کرده است.

"ملیندا گیتس" یکی از پیش‌برندگان استراتژی‌های نظام سلطه در راستای کاهش جمعیت جهان و البته در پوشش اهداف خیرخواهانه است؛ در این رابطه چندی پیش، وی در توییتی از حقیقت دردناکی پرده برداشته و گفته بود: "سریع‌ترین کاهش نرخ ‎فرزندآوری به‌ازای هر زن در تاریخ جهان در ایران اتفاق افتاده است!"

این آمار و مطالعات در حالی از سوی محققان غربی مطرح می‌شود که با وجود هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری، تاکنون دولت و مجلس برای سرو سامان دادن به اوضاع وخیم جمعیت، اراده‌ای از خود نشان نداده‌اند و این مسئله در اولویت آنها قرار نداشته است.

"قانون تسهیل ازدواج جوانان" در سال 1384 به تصویب رسیده اما تاکنون قسمت اعظم آن توسط دولت اجرایی نشده است از طرفی "طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده" در دو دوره گذشته مجلس معطل بوده و بعد از 8 سال هنوز به سامان نرسیده است!

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کاهش نرخ باروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد

به گزارش همشهری آنلاین، ‌مرجان بیات تهیه‌کننده برنامه‌ «ماه‌ترین» شبکه دو سیما ـ گفت: این برنامه با عنوان مجله تخصصی سلامت بانوان و بارداری در یک فصل ۴۰ قسمتی محصول گروه خانواده شبکه دو است که ۳۲ قسمت آن در زمستان گذشته با اجرای محیا اسناوندی از شبکه دو پخش شد. هدف از این برنامه افزایش دانش و آگاهی عمومی در حوزه سلامت زنان، بارداری و سلامت باروری است.

بیات اضافه کرد: در ادامه «ماه ترین» در بخش دوم از همان فصل با توجه به اینکه در موضوع والدگری، باروری و سلامت پرداختن به بحث پدران همیشه مغفول مانده، تلاش کردیم قسمت‌های باقیمانده را با رویکرد مجله تخصصی سلامت پدران و باروری با اجرای شهریار ربانی پیش ببریم و اسمش رو بگذاریم «ماه‌ترین +» که روزهای پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۸:۱۵ به صورت زنده از شبکه دو پخش می‌شود.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: با توجه به اینکه پدران کمتر موضوع برنامه‌های تخصصی بوده‌اند، بسیار مشتاقم در وهله اول برنامه از طرف آقایان دیده بشود و در وهله دوم نظرات و پیشنهاداتشان را دریافت کنیم.

برنامه «ماه ترین +» در آستانه هفته سلامت از سی‌ام فروردین ساعت ۱۸:۱۵ پنجشنبه و جمعه ها پخش می‌شود. این برنامه در اوقات دیگر در سایت تلوبیون قابل مشاهده است.

کد خبر 846906 منبع: ایسنا برچسب‌ها تلویزیون مجری تلویزیون - برنامه تلویزیونی تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • 92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • یوونتوس، رکورددار صعود به فینال کوپا ایتالیا در تاریخ این رقابت‌ها
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران