Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، آخرین وضعیت کووید ۱۹ در رفسنجان و انار به همراه اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان دکتر احمد جمالی زاده سه شنبه 23 ( تیر ) در نشست با خبرنگاران با موضوع گزارش کمیته پیشگیری و مقابله با کووید19 بیان کرد:  از ابتدای شیوع بیماری کرونا مجموع 912 نفر در شهرستان های رفسنجان و انار گرفتار این بیماری شدند که در شهرستان رفسنجان 828 نفر و در انار 84 نفر به این بیماری مبتلا شدند؛ 49 درصد آن ها زنان و 51 درصد مردان بودند ضمن اینکه از 912 نفر مبتلا 683 بیمار ایرانی و 229 نفر از اتباع افغانستانی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: در این مدت 42 نفر از کادر درمانی در این دو شهرستان مبتلا شدند که بهبود یافتند.

 

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون 22 نفر از مبتلایان در این دو شهرستان فوت کردند  ادامه داد: در حال حاضر 26 بیمار مبتلا به کووید19 در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد 5 مورد در بخش  icu  بستری هستند.

 

 

جمالی زاده در تشریح بررسی عوامل ابتلا به این بیماری گفت: بررسی های اخیر نشان می دهد که اکثر مبتلایان یا در آئین های عروسی، ترحیم، مهمانی ها و جشن های خانوادگی شرکت داشتند و یا در محل کار از همکار خود این بیماری را گرفتند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری در رفسنجان و انار نسبت فامیلی داشتند که این امر نشان می دهد رفت و آمدهاف مهمانی ها و ارتباطات خانوادگی باعث انتقال این بیماری شده است مشکل و نگرانی ما در داخل خانه ها است.

 

 

دکتر جمالی زاده با بیان اینکه بچه ها و نوجوانان و جوانان سالم هستند و هیچ علامتی ندارند و از آنجایی که این قشر می توانند ناقل ویروس باشند به راحتی در خانه های اقوام تردد می کنند و با افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه ای در خانواده تماس دارند به طور مثال پدربزرگ و مادربزرگ ها بیشتر نوه های خود را که ظاهراً سالم هستند در آغوش می گیرند و می بوسند که امکان انتقال بیماری از کودکان و نوجوانان به سالمندان وجود دارد.

 

 

وی گروه های پرخطر در معرض بیماری کرونا را خانم های باردار، سالمندان، افراد دارای فشارخون، افراد دارای بیماری زمینه ای از جمله قلبی و عروقی، کلیوی، سرطان و ... عنوان کرد و افزود: فشارخون بالاترین زمینه مرگ و میر در افراد مبتلا به بیماری کرونا را داشته است لذا با اینکه بیماری فشار خون جزو گروه بیماری های قلبی و عروقی است امّا عامل اصلی مرگ و میر بیماران کرونایی به شمار می رود.

 

 

جواب تست کرونا یک روزه مشخص می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا نمونه های آزمایش تشخیص کرونا به کرمان ارسال می شد که چند روز بعد جواب آن مشخص و ارسال می شد اما اواخر فروردین امسال با کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا راه اندازی شد و نمونه های تست کرونا در رفسنجان مورد آزمایش قرار می گیرند.

 

وی تصریح کرد: صبح نمونه تست از شخص مشکوک به کرونا گرفته می شود و قبل از غروب جواب آن مشخص می شود و ما بهتر می توانیم به درمان شخص بپردازیم.

 

 

جمالی زاده با بیان اینکه اوایل برای انجام تست کرونا زیاد مراجعه کننده داشتیم ادامه داد: در حال حاضر دستورالعمل جدید صادر شده و انجام آزمایشات محدودتر و عمده آزمایشات از افرادی گرفته می شود که باردار باشند یا دارای سن بالا، فشار خون، در معرض ارتباط با یک فرد مبتلا به بیماری کرونا و ... باشند.

 

 

وی تصریح کرد: در بهرمان نوق، کشکوئیه، مرکز درمانی انار و مرکز جامع سلامت کریم آباد در شهر رفسنجان نمونه های تست انجام می شود؛ در مرکز جامع سلامت کریم آباد 2 متخصص پزشک خانواده مستقر است آن ها آموزش های لازم جهت معاینه از بیماران مشکوک به کرونا را فراگرفته اند و در روزهای تعطیل هم این مرکز خدمات به بیماران مشکوک به کرونا ارائه می دهد.

 

 

تیم بازرسی ویژه کووید19 در رفسنجان تشکیل می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از تشکیل تیم بازرسی ویژه کووید19 در چند روز آینده خبر داد و گفت: این تیم متشکل از بسیج، نیروی انتظامی، کارشناسان نظارتی معونت بهداشتی و ... است که قرار است به طور سرزده از جاهای مختلف شهرستان بازرسی به عمل آورند.

 

 

وی سلامتی مردم را مهم عنوان و اینکه آن را در صدر امور باید قرار داد تصریح کرد: چنانچه تخلفی در بحث کرونا در مغازه ها، بانک ها، صنوف، اداره ها و ... انجام شود این بازرسان طبق قانون با آن ها برخورد خواهند کرد.

 

 

جمالی زاده گفت: مردم در صورتی که در جاهایی تجمعات را مشاهده کردند با 110 تماس بگیرند و گزارش بدهند تا با حضور عوامل نیروی انتظامی و ارائه تذکر و راهنمایی کردن آن ها، اقدامی موثر برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری انجام شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که اعلام  شده مساجد فقط برای اقامه نماز باز باشند لذا آئین های ترحیم در این مکان هابرگزار نمی شود از طرفی این آئین ها در آرامستان ها برگزار می شود که رعایت فاصله گذاری در این موارد دیده نشده است همچنین اعلام شده در این آئین نباید مواد غذایی توزیع شود و مراسم به صورت کوتاه و عرض تسلیت برگزار شود و از تجمعات پرهیز شود.

 

 

جمالی زاده با اشاره به اینکه قهوه خانه محل تجمع و بدترین مکان برای شیوع بیماری و ویروس کرونا است؛ بیان کرد: تمام قهوه خانه های علنی و غیرعلنی( زیرزمینی) غیر مجاز هستند که به فعالیت مشغول هستند لذا با تشکیل تیم ویژه بازرسی کووید19 نسبت به تعطیلی این اماکن اقدام خواهد شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: نمی توان فعالیت های اقتصادی و کسب و کار را به خاطر کرونا تعطیل کرد اما مردم باید یاد بگیرند و عادت کنند که شیوه زندگی خود را تغییر دهند و منطبق بر شیوه ها و شرایط جدید ( ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و مهمانی ها، ضدعفونی کردن خریدها و ...) زندگی خود را تا پیداشدن درمان قطعی و واکسن کرونا ادامه دهند.

 

 

وی افزود: تالارها با 50 درصد ظرفیت و اینکه بیشتر از 500 نفر مهمان نپذیرند به فعالیت ادامه دهند؛ در بیش از 90 درصد تالارهای رفسنجان مأمور بهداشت مستقر است که در آئین ها پروتکل های بهداشتی را نظارت می کنند.

 

 

13600 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند 98 تا کنون بیش از 13 هزار و 600 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذ ایی و نیز 4 هزار و 650 مورد بازدید هم از اماکن عمومی( مساجد، پمپ بنزین و ... )انجام شده است.

 

 

وی تصریح کرد: از این بازدید ها 211 مورد صنف و 138 اماکن عمومی منجر به تعطیلی شد.

 

 

پویش " من ماسک می زنم " قوی تر از هر زمان دیگری اجرا شود

 

دکتر جمالی زاده زدن ماسک را بهترین روش مقابله با ویروس کرونا عنوان و تصریح کرد: زدن ماسک ضریب اطمینان را بالا می برد به شرط اینکه افرادی که به هم می رسند باید ماسک زده باشند، اگر دو نفر به هم برسند و اگر فرد مبتلا ماسک نزده باشد و فرد سالم ماسک بزند امکان انتقال این ویروس از فرد مبتلا بالای 50 درصد است.

 

 

وی بیان کرد: باید فرض کنیم که همه افراد ممکن است ناقل بیماری باشند؛ همچنین اگر همه افراد بیمار و سالم ماسک بزنند بالای 90 درصد بیماری کنترل می شود لذا زدن ماسک در این شرایط واجب است؛ رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضامن سلامتی است مردم شستشوی مکرر دست ها و ضدعفونی سطوح را انجام می دهند پس یکی از مهمترین موارد زدن ماسک است که تأکید به انجام آن داریم و از رسانه ها می خواهیم که پویش " من ماسک می زنم " را قوی تر از هر زمان دیگری اجرا کنند تا مردم بهتر رغبت زدن ماسک را داشته باشند.

 

کنترل بیماری کرونا نباید موجب اختلال روانی در مردم شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه با اشاره به اینکه زمانی خطر اصلی انتقال ویروس کرونا وجود دارد به ویژه در تجمعات آن هم در فضای بسته و بدون تهویه مناسب؛ گفت: بوستان ها و پارک ها چون فضای باز دارند جاهای مناسبی برای تفریح مردم آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، بوستان ها و مکان های تفریحی را نمی توانیم تعطیل کنیم.

 

 

دکتر جمالی زاده بیان کرد:‌ متأسفانه بحران کرونا موجب افزایش افسردگی ها، استرس ها و اضطراب ها در جامعه شده و اگر بوستان ها و مکان های تفریحی را تعطیل کنیم مردم در خانه ها و فضاهای بسته دورهمی های خود را برگزار می کنند که موجب افزایش موارد ابتلا به این بیماری خواهد شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: وضعیت بیماری کرونا در  رفسنجان نسبت به دیگر شهرستان های استان کرمان بهتر است، در بیمارستان ها آلوده ترین جا سطوح بیرونی ماسک ها است و میز و صندلی و دیگر تجهیزات بیمارستانی تمیز هستند لذا بهتر است وقتی به ماسک دست می زنیم دست های خود را ضدعفونی کنیم.

 

 

وی افزود: به نظر می رسد سرعت انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر افزایش یافته است، مردم در فضای بسته خانه ها و محل کار سعی کنند پنجره ها را باز کنند تا هوای داخل تعویض شود.

 

 

دکتر جمالی زاده تصریح کرد: پلاسما درمانی در رفسنجان هنوز اجرا نشده و جزو برنامه ها است تا در این شهرستان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا از پلاسمادرمانی استفاده شود.

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: فشارخون رفسنجان رفسنجان و انار بیماری کرونا شیوع بیماری ویروس کرونا زدن ماسک انجام شد آئین ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هم ا کنون چند شرکت معتقدند ربات های انسان نما می توانند کمبود احتمالی نیروکار را جبران کنند و فعالیت های تکراری و خطرناک یا خسته کننده را در صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده فروشی و تولید انجام دهند.

ماسک در یک تماس دسته جمعی با سرمایه گذاران اعلام کرد که احتمالا ربات تسلا (اپتیموس) تا پایان سال برای انجام وظایفی در کارخانه آماده باشد. شرکت بوستون دینامیک سال های زیادی صرف توسعه ربات های انسان نما کرده است. در سال جاری میلادی استارت آپ فیگور که از سوی مایکروسافت و انویدیا پشتیبانی می شود، اعلام کرد قرارداد شراکتی با بی ام دبلیو خودروساز آلمانی امضا کرده تا ربات های انسان نما را در واحدهای خودروسازی در آمریکا به کار گیرد.

ماسک قبلا اعلام کرده بود فروش ربات احتمالا به بخش بزرگتری نسبت به دیگر فعالیت های تسلا از جمله خودروسازی تبدیل شود.

تسلا نخستین نسل ربات های اپتیموس به نام بامبل بی را در سپتامبر 2022 میلادی نماش داد. در سال جاری میلادی این شرکت یک ویدئو از نسل دوم ربات دوپای خود در حال تا کردن تی شرت را منتشر کرد.

کد خبر 6087174 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد