Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:04:31 GMT

فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب لازمه کمک همگانی است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۴۸۸

فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب لازمه کمک همگانی است

فرمانده سپاه شهرستان دماوند گفت :با توجه به اینکه شهرستان دماوند شهری متدین بوده فرهنگ‌سازی برای عفاف و حجاب نیازمند کمک همگانی مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، روح الله عرب فرمانده سپاه شهرستان دماوند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: سپاه به عنوان یک نهاد ارزشی ۱۹ برنامه را در طی سال پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وقایع سال ۱۳۱۴ ادامه داد: با دستور کشف حجاب رضا شاه تعداد بسیار زیادی از عزیزان ما در اعتراض به این موضوع شهید شدن  چرا که مردم ایران از گذشته به عفاف و حجاب توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند اضافه کرد: کشورهای زیادی قسم خورده‌اند تا تحکیم خانواده، عفت و غیرت را از بین ببرند و  برای این امر با لیدرهایی از جمله مسیح علی‌نژاد فیلم و برنامه‌های جذاب ساخته شده است.

عرب با یادآوری آرمان‌های شهدا، بیان کرد: تعداد ۲۰۰ هزار شهدا داریم که بالغ بر ۸۰ درصد آن‌ها در وصیت نامه‌های خود تأکید بر حفظ حجاب، امر معروف ونهی از منکر و غیرت کرده‌اند.

وی افزود: جلسات زیادی بسیج خواهران و دیگر همکاران در مکان‌های مختلف اعم از جلسه فرهنگ عمومی و سایر موارد  برای برنامه‌های محوری عفاف و حجاب در طی سال با شعار «زندگی عفیفانه» تشکیل داده‌اند.

فرمانده سپاه دماوند با اشاره به برنامه‌های عفاف و حجاب ابراز کرد: فضا سازی میادین و بلوارها، بارگذاری مطالبه‌گری عفاف و حجاب درفضای مجازی، تقدیر از بانوان محجبه در ادارات، طرح انجام ویترین سالم با همکاری بسیج اصناف، توزیع بسته‌های فرهنگی درب منازل، راه‌اندازی پویش‌های مختلف در فضای مجازی، مجهز کردن آرایشگاه‌ها به کتاب‌های مناسب، وقف جهیزیه آسان و... از جمله برنامه‌های نهاد در این راستا است.

عرب در پایان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای عفاف و حجاب در شهرستان با مردمی متدین نیازمند همت جمعی است، خاطرنشان کرد :با توجه به شرایط جامعه که درگیر بیماری کرونا هستیم بیشتر برنامه‌ها بصورت مجازی طراحی شده‌است، ضمن اینکه کلیپ‌هایی از زنان نخبه شهرستان آماده شده تا در فضای مجازی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: حجاب عفاف فرهنگ سازی فرمانده سپاه دماوند شهرستان دماوند فرمانده سپاه عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ارائه نظرهای خود در مقوله حجاب و عفاف پرداختند.

برنامه ریزی دشمنان در راستای مقابله با نظام اسلامی از مسیر گسترش بی حجابی، تاکید بر ایستادگی نیروی انتظامی در اجرای طرح نور، لزوم برخورد با خاطیان و حفظ شأن و جایگاه پلیس، ضرورت توجه به موضوع حجاب و عفاف در نظام تعلیم و تربیت کشور از جمله موارد مورد اشاره اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این جلسه بود.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق