Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@13:39:54 GMT

شرایط تازه برای مهاجرت به بریتانیا

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۴۳۷

ساعت 24-از زمان آغاز پسابرکسیت و پایان رفت و آمد آزاد میان اتحادیه اروپا و بریتانیا در ابتدای سال ۲۰۲۱، ورود پزشکان و پرستاران کشورهای دیگر به خاک بریتانیا آسان‌تر می‌شود.رسانه‌ها پیشتر به نقل از پریتی پتل، وزیر کشور بریتانیا برخی از شرایط جدید مهاجرت به این کشور را فاش کرده بودند، اما روز دوشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) وزارت کشور بریتانیا سند ۱۳۰ صفحه‌ای برنامه جدید مهاجرتی این کشور و جزئیات آن را رسما منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاغل اولویت‌دار و معافیت‌ها

یورونیوز نوشته است: بر اساس این برنامه، جذب پزشکان و پرستاران مهاجر در بریتانیا در آینده با شتاب بیشتری انجام شده و آنها حتی از پرداخت حق سرویس سلامت همگانی نیز معاف خواهند بود. آنها همچنین هزینه‌ای برای تشکیل پرونده نمی‌پردازند و به آنها در پر کردن فرم‌های درخواست نیز کمک خواهد شد. بر اساس تصمیم جدید دولت بریتانیا، معافیت این دسته از مهاجران، خانواده و افراد تحت سرپرستی آنها را نیز شامل می‌شود.فهرست مشاغلی که از این پس در اولویت مهاجرت بریتانیا خواهند بود شامل پزشکان، پرستاران، ماماها و مددکاران اجتماعی است. با این حال قرار است این فهرست گسترش یافته و سایر مشاغل مربوط به خدمات اجتماعی را نیز شامل شود.

حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت چقدر است؟

سیاست جدید دولت بریتانیا عبارت از دادن روادید به «نیروهای کار واجد شرایط» در دوران پسابرکسیت است که بر پایه امتیازبندی صورت می‌گیرد.بر این مبنا هر فرد اروپایی و غیر اروپایی متقاضی اجازه اقامت در بریتانیا برای آن که بتواند این مجوز را به دست بیاورد باید دست کم ۷۰ امتیاز داشته باشد. از این میزان ۵۰ امتیاز مربوط به دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرمای معتبر بریتانیایی، سطح کافی دانش زبان انگلیسی و مهارت حرفه‌ای درجه A یا بالاتر از آن است.۲۰ امتیاز باقیمانده نیز مربوط به موارد مختلف از جمله مهارت‌های دیگر فرد متقاضی است و برای مثال به متقاضیان شاغل در بخش بهداشت و درمان داده می‌شود. برای این دسته از متقاضیان، این امتیازات به تشخیص اداره مهاجرت، قابل تبادل با ۵۰ امتیاز دیگر است. این ۲۰ امتیاز همچنین به افرادی که پیشنهاد شغلی با دستمزد سالانه حداقل ۲۵ هزار و ۶۰۰ پوند داشته باشند و نیز دانشجویان مقطع دکترا در رشته‌های علمی، فنی، مهندسی و ریاضی داده می‌شود.برای متقاضیانی که بریتانیا در شغل آنها کمبود دارد، از جمله مشاغل آموزشی و پزشکی، پیشنهاد شغلی با حداقل دستمزد سالانه ۲۰ هزار و ۴۸۰ پوند لازم است تا ۲۰ امتیاز را به دست آورند.

ویزای طلایی

با این حال دولت در برنامه جدید خود تأکید کرده که اگر حقوق سالیانه میانگین کارکنان یک مرکز در بریتانیا از ۲۵ هزار و ۶۰۰ پوند بیشتر باشد، به فرد متقاضی خارجی با پیشنهاد شغلی در آن مرکز با همین حداقل دستمزد، ۲۰ امتیاز مهاجرت داده نمی‌شود و او باید پیشنهادی با حقوق مساوی یا بیشتر از آن میانگین ارائه کند. این محدودیت برای آن پیش‌بینی شده که کارفرمایان بریتانیایی نتوانند از قانون مهاجرت سوء استفاده کرده و نیروی کار خارجی را با دستمزدی کمتر از کارکنان هموطن خود به استثمار درآورند.در برخی شرایط ویژه، با درخواست افراد با دستمزد سالانه کمتر از میزان تعیین شده نیز موافقت شده و ۲۰ امتیاز به آنها تعلق می‌گیرد.متقاضیان با مهارت بالا مانند دانشمندان و دانشگاهیان، موسیقیدانان و هنرمندانی که «نخبه بین‌المللی» محسوب می‌شوند تنها گروهی هستند که در صورت کسب امتیاز، می‌توانند بدون نیاز به پیشنهاد شغلی برای اقامت وارد خاک بریتانیا شوند. با این حال یک نهاد مورد اعتماد دولت بریتانیا نیز باید آنها را تأیید کرده باشد.

دانشجویان

بر اساس قانون مهاجرتی جدید، دانشجویان خارجی پس از پایان تحصیلات خود در بریتانیا می‌توانند دو سال در خاک این کشور بمانند تا احیانا بتوانند دانش خود را در اختیار اقتصاد بریتانیا بگذارند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پیشنهاد شغلی ۲۰ امتیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس به دونالد تاسک، همتای لهستانی خود قول داد بخشی از نیروهای مسلح بریتانیا را به همراه یک هواپیمای یوروفایتر تایفون برای گشت‌زنی در حریم هوایی این کشور به لهستان اعزام کند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، سوناک در یک کنفرانس خبری مشترک با دودا ضمن اعلام پیوند بزرگ میان دو کشور بر اتحاد همیشگی لهستان و بریتانیا تاکید کرد و گفت: سال آینده، ما هواپیماهای جنگنده تایفون بریتانیا را مستقر خواهیم کرد تا نشان دهیم که امنیت را جدی می‌گیریم. ما می‌خواهیم به گشت زنی در آسمان لهستان کمک کنیم. دفاع هوایی حیاتی است و بریتانیا می‌خواهد از لهستان در این زمینه حمایت کند و از نزدیک با شما همکاری کند.

سوناک گفت: ما همکاری خود را در همه قالب‌ها تقویت خواهیم کرد. جنگنده‌های تایفون در حریم هوایی لهستان گشت‌زنی خواهند کرد. ما همچنین ۱۶۰۰۰ سرباز را برای پشتیبانی اعزام خواهیم کرد.

نخست وزیر بریتانیا گفت که دو کشور در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند.

سوناک خاطرنشان کرد که این ابتکار نشان دهنده جدیت رفتار بریتانیا با دفاع و امنیت لهستان است.

تاسک گفت که دو نخست‌وزیر می‌خواهند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد. وی گفت: زمان آن فرا رسیده است که دوره رقابت برای دفاع از اروپا به پایان برسد. اکنون ما به آمادگی و تعهد نیاز داریم. دستور کار لهستان و بریتانیا طولانی و گسترده است.

ریشی سوناک، اخیرا بسته کمکی ۵۰۰ میلیون پوندی به اوکراین و همچنین افزایش هزینه‌های دفاعی بریتانیا به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی را اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا