Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:29:45 GMT

دوره مجازی روایت‌های ایام قرنطینه برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۴۴۶۰

دوره مجازی روایت‌های ایام قرنطینه برگزار می شود

واحد انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، در مدرسه تابستانی علوم انسانی و هنر "دوره مجازی روایت های ایام قرنطینه" را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، کروناویروس یک بیماری همه‌گیر صرف نبود،بلکه فرصتی برای شناخت ضعف‌های سیستم آموزش هم بود باتوجه ‌به عدم‌تازگی بحث آموزش‌مجازی در ایران، برای اغلب اساتید تجربه‌های تازه و خوبی بود و فرصت مغتنمی فراهم شد تا استاد و دانشجو با آموزش‌مجازی بیشتر آشنا شوند و آموزش‌مجازی را نه به عنوان بستر بلکه به عنوان مجموعه ای از امکان‌ها نگاه کنند که بخشی از آن امکانات مسیری را برای معرفی و انتشار دستاوردهای تازه‌ی علوم بالاخص علوم‌انسانی  ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در علوم‌انسانی ابتدا چرخش زبانی بعد چرخش‌فرهنگی و در انتها چرخش‌های روش شناختی راه تازه‌ای را در علوم باز کرد و این راه از طریق ایجاد رشته‌ها و طرح دروس میان رشته‌ای همچون مطالعات فرهنگی ،مطالعات زنان ،مطالعات موسیقی ،مطالعات هنر ،مطالعات جهان ،مطالعات منطقه‌ای و غیره پدید آمدند.به طورکلی سویه‌هایی ادبی و هنری در علوم‌انسانی در روش‌شناسی هم‌چون روایت‌پژوهشی (تاریخ‌نگاری شفاهی ،خودزندگی‌نامه‌نگاری ،خودمردم‌نگاری ،تاریخ‌زندگی) و حتی در قالب‌های تازه‌ ارائه‌ای محتوا چون جستارنویسی ،فیلم و عکس‌مستند، متجلی است.

بنابراین روایت‌شناسی و روایت‌پژوهشی حوزه‌هایی هستند که توان تاثیر و مداخله‌گری اصحاب علوم‌انسانی در آثار هنری بالطبع فراگیری و ترویج دستاوردهای علوم‌انسانی را افزایش‌می‌دهد .از طرفی غنای اجتماعی فرهنگی آثار هنری افزایش‌می‌یابد.

 مدرسه تابستانی علوم انسانی و هنردانشگاه علامه طباطبایی برای ترویج قالب‌های جدید پژوهش در قالب موضوعات به روز و مهم جامعه دوره مجازی "روایت های ایام قرنطینه" را دو بخش: نوشتار(نوشته‌ی کوتاه علمی-جستارو...) و تصویر( ساخت مستند اجتماعی)  از ۲۸ تیرماه ساعت ۱۱، تا ۱۰ مرداد ۹۹ ساعت ۱۹، در بستر اینترنت برگزار می کند.

شاهو محمودی(مستندساز)، شیوا علی‌نقیان(پژوهشگر و دکترای انسان شناسی فرهنگی‌ دانشگاه تهران) ، کامران مرادی(پژوهشگر و دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی)شهاب‌الدین ساداتی ،عبدالله کریم‌زاده، جلال فرزانه دهکردی ونازنین قرائی‌نژاد (مدرسان دانشگاه) از جمله مدرسان این دوره مجازی هستند.

همچنین این برنامه با همکاری انجمن علمی-دانشجویی مطالعات فرهنگی،انجمن علمی روابط بین‌الملل ،انجمن علمی-دانشجویی روزنامه‌نگاری،انجمن علمی-دانشجویی مشاوره،انجمن علمی-دانشجویی مدیریت صنعتی وانجمن علمی-دانشجویی مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.

علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند  به سناسه تلگرامی https://t.me/marathon_atu مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علامه علوم انسانی دوره مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر می‌شود.
فرایند ارسال آثار برای این دوره از جشنواره از ابتدای آبان ۱۴۰۲ آغاز شد و علاقمندان تا ۳۰ آذر وقت داشتند با مراجعه به وبسایت titrfestival.dmsrt.ir آثار خود را برای داوری ارسال کنند.



بخش ویژه این دوره از جشنواره نیز شامل موضوعات دانشگاه و حل مسائل ملی، دانشجو و امید به آینده، دانشجو و روایت پیشرفت، دانشجو، انتخابات و مشارکت آگاهانه، دانشجو و آرمان‌های گام دوم انقلاب اسلامی بود که علاقمندان می‌توانستند آثار خود را در یکی از چهار قالب گزارش، یادداشت، مصاحبه و مقاله در سامانه بارگذاری کنند.


در ۴۲ دسته ۱۲۰ اثر برتر در حوزه علمی، ادبی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تیتر و لید خبر، گزارش، یادداشت، سرمقاله و مقاله و نشریات برتر در رسته‌های مختلف به سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی ارسال شده است.

یازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی به میزبانی وزارت علوم برگزار و دوازدهمین دوره به میزبانی وزارت بهداشت با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم از امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

دانشجویان می‌توانستند آثار خود را که از اول شهریور ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده در بخش رقابتی و در قالب اثر برگزیده، نشریه برگزیده، بخش مجازی، سایت یا وبلاگ، نشریات صوتی یا پادکست، نشریات کاغذی-الکترونیک، نشریه چندرسانه ای، آفلاین و الکترونیکی، گرافیک و موشن گرافیک، فیلم خبری و فتوکلیپ ارسال کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی