Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش پیش‌دبستانی در استان‌های دوزبانه، از منظر کسب مهارت در زبان آموزش رسمی و انتقال فرهنگی اهمیت بالایی دارد.

ابراهیم رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر مدیریت یکپارچه در دوره پیش‌دبستانی، اظهار کرد: آموزش پیش‌دبستانی در استان‌های دوزبانه، از منظر کسب مهارت در زبان آموزش رسمی و انتقال فرهنگی، از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر وجود قوانین شفاف، راه اجرای مدیریت یکپارچه را هموار کرده و اگر همه واحدهای مرتبط کار خود را به خوبی و با هماهنگی یکدیگر انجام دهند، به نتایج مطلوب دست خواهیم یافت.

این مسئول ادامه داد: چهار مهارت اساسی زبانی خواندن، نوشتن، شنیدن و بیان کردن باید در دوران پیش‌دبستانی برای نوآموزان تقویت شود تا دانش‌آموزان مناطق دوزبانه که اکثریت جغرافیای استان زنجان را شامل می‌شوند، بتوانند به راحتی با هر دو زبان ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان با اشاره به موارد مطرح شده در سند تحول برای ارتقای پیش‌دبستانی‌ها، تصریح کرد: با توجه به برنامه سند تحول امسال، راهبردهای تدوین شده در برنامه مدیریت یکپارچه استان، پس از تصویب با هدف ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های دوره پیش از دبستان و با لحاظ کردن شرایط شیوع بیماری کرونا به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

رفیعی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی مرجع دستورالعمل مدیریت و اجرای دوره پیش‌دبستانی است و سند تحول بنیادین به عنوان مرجع سیاست‌گذاری در خصوص مسائل فرهنگی است که در راهکار یک و دو این سند، به توسعه دوره‌های پیش‌دبستانی اشاره شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زنجان پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه آموزش و پرورش پیش دبستانی سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به مناسبت روز زمین پاک و در راستای آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی مسائل زیست‌محیطی، اقدام به برپایی غرفه فرهنگی در پیاده‌راه امیرکبیر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سازمان مدیریت پسماند شهرداری به مناسبت روز زمین پاک با برپایی غرفه فرهنگی در پیاده‌راه امیرکبیر در دو نوبت صبح و بعدازظهر میزبان شهروندان اراکی همراه با ارائه آموزش‌های شهروندی پیرامون مسائل زیست‌محیطی است.

در این غرفه اقلامی همچون کیسه‌های پارچه‌ای حمل نان، کتاب‌های مفرح برای آشنایی کودکان با مفهوم مدیریت پسماند، بین بازدید کنندگان از این غرفه توزیع شد.

همچنین کارشناسان آموزشی سازمان مدیریت پسماند به بازدید کنندگان از این غرفه فرهنگی، نحوه صحیح تفکیک از مبدا را آموزش دادند و از سوی دیگر نیز شهروندان را با اپلیکیشن اکو که در خصوص خرید پسماند خشک است، آشنا کردند.

در حال حاضر اپلیکیشن اکو به عنوان تنها مرجع خرید پسماندهای خشک در شهر اراک فعالیت می‌کند. خانواده‌ها به همراه کودکان خود با بازدید از این غرفه، با دریافت راهنمایی در خصوص نصب اپلیکیشن اکو، در مسابقه نقاشی و طراحی شرکت و جوایزی در این حوزه دریافت کردند.

همچنین به بهترین نقاشی کودکان در حوزه مدیریت پسماند، جوایزی اهدا شد.

کد خبر 747176

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند