Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:10:28 GMT

ایران کشوری صلح طلب است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۴۵۲

ایران کشوری صلح طلب است

رییس جمهور با اشاره به مخالفت‌های صهیونیست، ارتجاع و تندروهای آمریکا با توافق برجام، گفت: ایران ثابت کرد کشوری صلح طلب است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به سالروز نهایی شدن توافق برجام، اظهار کرد: ایران کشوری صلح‌طلب است و ما نشان دادیم پروژه آمریکا برای امنیت‌سازی ایران بی‌اساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته از آغاز حرکت برای توافق برجام مثلث شومی شامل صهیونیست، ارتجاع و تندروهای آمریکا مخالف بودند و همه تلاش‌ آنها این بود که چنین توافقی به نتیجه نرسد.

وی با بیان این‌که صهیونیست‌ها و یکی از سران ارتجاع در حین مذاکرات به اروپا رفتند تا توافقات را برهم بزنند، خاطر نشان کرد: آنها در این توافق تاخیر ایجاد کردند. قرار بود توافق در آذرماه 1393 انجام شود ولی تا تیرماه سال 1394 تاخیر شد، اما در مجموع ناموفق بودند و این توافق نهایی شد اما این مثلث شوم راه خود را ادامه داد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئيس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده های اسرای اسرائیلی: حمله به رفح، جان اسرا را به خطر می اندازد

 خانواده های اسرای صهیونیست امروز (سه شنبه) اعلام کردند در حالی که حماس به توافق برای آتش بس پاسخ مثبت داده، حمله به رفح کاملا غیر منطقی است و باعث به خطر انداختن جان اسرای ما می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، خانواده های اسرای صهیونیست همچنین اعلام کردند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر، در زمینه دستیابی به توافق آتش بس مانع تراشی می کند. این در حالی است که باید همه موانع بر سر بازگرداندن و آزادی اسرا، برداشته شود.

این خانواده ها افزودند: نتانیاهو باید به هیات مذاکره کننده اسرائیل برای دستیابی به توافق تبادل اسرا، اختیارات کامل بدهد اما وی هر بار در زمینه دستیابی به توافق مذکور، مانع ایجاد می کند. از این رو، کابینه جنگی باید همه موانع بر سر آزادی اسرای ما را بردارد.

خانواده های اسرای صهیونیست همچنین تأکید کردند: از مسئولان شنیده ایم که آنچه بین ما و اسرا فاصله انداخته، پایان جنگ است. بنابراین از نتانیاهو و کابینه اش می خواهیم با پایان دادن به این جنگ، زندگی آنها را نجات دهند.

خانواده یک اسیر صهیونیست به نام «یورام میتسجر» نیز در این باره گفت: ما خواستار بازگشت اسرایمان هستیم. همه چیز را متوقف کنید و اسرایمان را زنده بازگردانید.

خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین، تاکنون بارها خواستار خودداری ارتش این رژیم از یورش به رفح شده اند.

آنها ۱۰ روز پیش و به دنبال انتشار ویدئویی از ۲ اسیر صهیونیست تأکید کردند که پس از گذشت ۲۰۰ روز ناکامی ارتش اسرائیل در آزادی اسرا و شکست فشار نظامی بر حماس، وقت آن رسیده است که تل اویو رویکرد خود را تغییر دهد.

آن‌ها خطاب به همه اعضای کابینه رژیم صهیونیستی گفتند: اگر بهای آزادی اسرا، پایان دادن به جنگ است، پس جنگ را متوقف کنید.

خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و رژیم صهیونیستی باید بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها تاکید کردند که کوتاهی کابینه در حق اسرا، جنایت کابینه علیه صهیونیست‌ها است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: حمله به رفح، جان اسرا را به خطر می‌اندازد
  • آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!
  • خانواده های اسرای اسرائیلی: حمله به رفح، جان اسرا را به خطر می اندازد
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • حماس: حمله صهیونیست‌ها به رفح ناکام‌کردن توافق آتش‌بس است
  • هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم