Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک‌تایمز اعلام کرد بخشی از دفترش مستقر در هنگ‌کنگ را به سئول انتقال می‌دهد؛ همچنین مدعی شد "قانون جدید امنیت ملی که به هنگ‌کنگ تحمیل شده، سازمان‌های خبری را متزلزل کرده و درباره چشم‌اندازهای این دولت‌شهر به عنوان قطب روزنامه‌نگاری در آسیا، تردید به وجود آورده است."

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اعلامیه پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستورالعمل اجرایی جدیدی را به قصد "پاسخ‌گو کردن چین در قبال اقدامات سرکوب‌گرانه" امضا کرد که به تحریم مقامات چینی بابت پیاده‌سازی قانون جدید امنیت ملی هنگ‌کنگ نیز مجوز می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که قانون جدید امنیتی ملی هنگ‌کنگ ماه گذشته وضع شد، بیانیه نیویورک‌تایمز پس از آن صادر شد که ترامپ قانون جدیدی را با هدف "پاسخ‌گو کردن چین بابت اقدامات سرکوب‌گرانه" به امضا رساند. امضای این قانون، پایانی بر رفتار امتیازی آمریکا در قبال هنگ‌کنگ است.

مقامات نیویورک‌تایمز که بر پوشش بین‌المللی این روزنامه و عملیات آن نظارت دارند، روز سه‌شنبه طی یک نامه غیررسمی به کارکنان نوشتند: "قانون گسترده جدید امنیت ملی در هنگ‌کنگ، تردید بسیاری درباره اینکه قوانین جدید برای فعالیت و روزنامه‌نگاری ما چه معنی خواهد داشت، ایجاد کرده است. ما فکر می‌کنیم بایستی از جانب احتیاط، برای تنوع‌بخشی به کارکنان بخش ویرایش روزنامه در منطقه، برنامه‌ریزی احتمالی داشته باشیم."

در این نامه آمده است: "به عنوان تیم دیجیتالی روزنامه‌نگاران، که در زمان انتقال همکارانشان از نیویورک و لندن به سئول، پوشش شبانه‌روزی دارند، برخی خبرنگاران در هنگ‌کنگ می‌مانند تا تحولات آن را پوشش دهند".

این نامه می‌افزاید: تمام قصد ما این است که تحولات هنگ‌کنگ را پوشش داده و حتی این پوشش را افزایش دهیم، ضمن آنکه از آن به عنوان دریچه‌ای رو به چین، استفاده می‌کنیم.

در کنار خبرنگاران، انتظار می‌رود کارکنان بخش چاپ و تیم‌های بازاریابی در هنگ‌کنگ باقی بمانند.

روز سه‌شنبه، ترامپ یک دستور اجرایی و لایحه‌ای را امضا کرد که رفتارهای امتیازی آمریکا در قبال هنگ‌کنگ را به تعلیق درآورده و آن‌هایی که از نظر واشنگتن در برابر "اقدامات سرکوب‌گرانه" علیه ساکنان هنگ‌کنگ پاسخ‌گو هستند- و از جمله مقاماتی که در اعمال قانون جدید امنیت ملی هنگ‌کنگ مسئولیت دارند- را تحریم می‌کند.

دولت ترامپ قانون جدید امنیت ملی چین برای هنگ‌کنگ را بابت "دشوار کردن پاسخ‌گو نگه داشتن رفتار جمهوری خلق چین بابت رفتارش با مردم هنگ‌کنگ توسط روزنامه‌نگاران، سازمان‌های حقوق بشری و دیگر گروه‌ها" محکوم کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیویورک تایمز هنگ کنگ چین قانون جدید امنیت ملی نیویورک تایمز هنگ کنگ هنگ کنگ پاسخ گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد

دفتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که نخستین پرواز انتقال پناهجویان به روآندا هماهنگ شده است. این پرواز ظرف ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر انجام خواهد شد و به دنبال آن، چندین پرواز دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.

طرح جنجالی اخراج پناهجویان از خاک انگلیس دوشنبه گذشته پس از ماه‌ها بحث و بررسی، در پارلمان انگلیس تائید شد و راه را به گفته کارشناسان، برای ایجاد «سابقه‌ای خطرناک در نقض قوانین حقوق بشری» باز کرد.

با قانونی شدن این طرح، پناهجویانی که از یکم ژانویه ۲۰۲۲ به صورت غیرقانونی از یک کشور امن مانند فرانسه وارد انگلیس شده‌اند، به رواندا منتقل می‌شوند تا پرونده آنها توسط وزارت کشور انگلیس بررسی شود. آنها ظرف ۲۸ روز از انگلیس اخراج می‌شوند؛ حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد.

اگر پرونده این افراد پذیرفته شد، به انگلیس منتقل می‌شوند؛ در غیر اینصورت می‌توانند برای اقامت در رواندا یا هر کشور دیگری به‌غیر از انگلیس درخواست پناهندگی کنند. دولت انگلیس معتقد است که این طرح پناهجویان را از ورود غیرقانونی به خاک این کشور منصرف می‌کند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت؛ نخستین گروه پناهجویان برای انتقال به روآندا انتخاب شده‌اند. وی افزود که دولت سرگرم پیگیری مقدمات حقوقی انتقال این افراد است.

این درحالیست که موسسات خیریه هشدار داده‌اند که «تصمیم ظالمانه و ناپسند» دولت برای انتقال پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر، نه تنها در پاسخ به معضل مهاجرت ناکام خواهد بود، بلکه «به هرج و مرج بیشتر انسانی منجر خواهد شد».

آنها قصد دارند تا از ظرفیت دادگاه اروپایی حقوق بشر برای توقف انتقال پناهجویان استفاده کنند. نهاد‌های حقوق بشری دو سال پیش هم با ارجاع این پرونده به دادگاه اروپایی حقوق بشر، مانع اخراج پناهجویان شدند.

از سویی ۱۶۰ موسسه خیریه و فعال حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر انگلیس طرح دولت در این زمینه را محکوم کرده و آن را ظالمانه و شرم‌آور خواندند.

سازمان ملل متحد هم هشدار داده است که این طرح، بر خلاف کنوانسیون پناهندگان است و سابقه‌ای خطرناک در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد