Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@02:49:29 GMT

سمنان در وضعیت خشکسالی شدید قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۷۵۸۵

سمنان در وضعیت خشکسالی شدید قرار گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز چهارشنبه ۲۵ تیر گفت: مجموع خشکسالی استان سمنان در خرداد ۹۹ به طور میانگین ۲۹ درصد مساحت استان بود.

وی درباره خشکسالی ۱۰ ساله استان سمنان به میزان ۸۲ درصد مساحت استان در شاخص SPEI یا استاندارد بارش، تبخیر و تعرق، افزود: در ۱۲ ماه منتهی به خرداد امسال ۲۹ درصد وسعت استان تحت تاثیر خشکسالی، ۲۸ درصد در وضعیت ترسالی و ۴۳ درصد در وضعیت عادی قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طبق جدول اعلام شده از سوی مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران کشور، شهرستان سرخه با ۴۳.۱ درصد بیشترین درصد خشکسالی خرداد ۹۹ را داشت و مساحت خشکسالی این ماه در شهرستان مهدیشهر کمترین میزان در استان و صفر بود.

مصطفوی اظهار داشت: طبق آمار کشور بیشترین مساحت خشکسالی خرداد ۹۹ در استان سمنان پس از سرخه، به ترتیب شهرستان دامغان با ۴۰.۶ درصد، آرادان با ۴۰ درصد، سمنان با ۳۰.۵ درصد، شاهرود با ۲۸.۲ درصد، میامی با ۱۲.۸ درصد و گرمسار با ۵.۹ درصد مساحتشان ثبت شد. بر همین اساس، مهدیشهر با ۹۶.۳ درصد بیشترین مساحت ترسالی استان سمنان در خرداد ۹۹ را به خود اختصاص داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: بیشتر نقاط استان در خرداد ۹۹ در وضعیت خشکسالی متوسط تا بسیار شدید قرار داشت، به جز مناطق شمالی استان که در وضعیت متوسط ترسالی بود، وضعیت اکثر مناطق استان سمنان به سمت خشکسالی خفیف تا متوسط تغییر کرد.

تابستان ۹۹ پیش‌بینی می‌شود میانگین دمای هوا بین نیم تا ۲ درجه سانتیگراد نسبت به شاخص بلندمدت در استان سمنان افزایش یابد.

کد خبر 531181 برچسب‌ها استان سمنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان استان سمنان خرداد ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد