Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان گفت:  پلیس امنیت اقتصادی از یک ماه آینده در استان  راه‌اندازی می‌شود و مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت پلیس امنیت اقتصادی گیلان  در بخش‌های ارزی، قاچاق کالا ، گمرکات و قاچاق چوب است و یکی از رسالت‌های اصلی نیروی انتظامی که پس از تشکیل معاونت اجتماعی به صورت ویژه روی آن تمرکز شد جلب مشارکت مردم در بحث تأمین امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از افزایش کشف جرایم رایانه ای در استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون  ۸۳۰ مورد جرایم رایانه در گیلان کشف شده است  این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال  ۱۲۷ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی گیلان  فرهنگ‌سازی برای استفاده از کمربند ایمنی و یا شورا‌های معتمد پلیس است که عملکرد اثربخشی داشته‌اند را از جمله نمونه‌های موفق مشارکت مردم در بحث تأمین امنیت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر و با اقدامات انجام شده تعداد کشته‌های جاده‌ای از ۲۸ هزار نفر در سال به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

سردار ملکی  تعداد وقوع تصادفات که از ابتدای امسال تا ۲۱ تیرماه در گیلان رخ داده است را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این شاخص نسبت به مدت مشابه پارسال  ۶۰ درصد و تعداد متوفیان آن هم ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است افزود: در حوزه پیشگیری هم اقدامات خوبی انجام شده و پلیس هوشمند اشراف خوبی بر فضای مجازی دارد.

فرمانده انتظامی گیلان ، امنیت اجتماعی و اخلاقی را یکی دیگر از اولویت‌های پلیس تلقی کرد و با اشاره به اینکه در این بخش و به گواه آمار‌ها بیشترین جرائم مربوط به سرقت‌ها است گفت: از ابتدای امسال تا ۲۱ تیرماه در مجموع سرقت‌ها ۱۲ درصد در گیلان کاهش پیدا کرد و تداوم این روند هم با جدیت در دستور کار است.

سردار ملکی موضوع تأمین امنیت مسافران ورودی به گیلان و را از جمله وظایف نیروی انتظامی اعلام کرد و با بیان اینکه حجم عظیمی از مسافران به ویژه در ایام پایانی هفته و تعطیلات به استان وارد می‌شوند افزود: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده در حال حاضر با کاهش سرقت‌ها در استان گیلان مواجه هستیم.

او با تأکید بر اینکه از ابتدای امسال مجموعاً در وقوع تمامی جرائم در استان گیلان ۱۲ درصد و در آمار غرق شدگان نیز ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته‌ است گفت: تعداد آمار نزاع و درگیری در گیلان که منجر به تشکیل پرونده شده با ۵ هزار و ۴۰۶ مورد، سه درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی گیلان همچنین به ارائه خدمات مشاوره‌ای به مراجعان در مراکز و دوایر مشاوره و کلانتری‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: در بخش پرونده‌های ارجاعی به مشاوران هم طبق آمار از ابتدای امسال تا اواسط تیر تعداد پرونده‌های منجر به مصالحه ۸۰۷ مورد یعنی حدود هفت درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی پلیس امنیت دستگیری متهمان نسبت به مدت مشابه پارسال فرمانده انتظامی گیلان ابتدای امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال انواع نوشیدنی‌های قاچاق در بازرسی از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی امروز ۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات صورت گرفته از نگهداری نوشیدنی قاچاق در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت مطلع شده و به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان ۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص متهم ۳۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از مردم خواست برای ریشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف بیش از ۱۱ هزار بسته کود شیمیایی قاچاق در رشت

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • سوخت قاچاق توقیف شد
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت