Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:22:28 GMT

پیوست تدبیر و سازندگی مشی دولت در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۸۴۶۱

پیوست تدبیر و سازندگی مشی دولت در هرمزگان

درخلال سالهای اخیر بویژه در سالجاری که به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده توجهی که منوط به یک حوزه نمی باشد و بخش های مختلف از صنعت آب و برق تا بهداشت و درمان را در برگرفته و نوید روزهای خوش و هرمزگانی آبادتر را به همگان می دهد.

هنوز زمان زیادی از آغاز اجرای عملیات احداث طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک و تأسیسات نفتی بندرجاسک که با دستور رییس جمهوری و در نخستین روزهای تیرماه امسال به صورت ویدئو کنفرانسی انجام شد، نگذشته که در روزهای گذشته خبر بهره برداری از۲۷ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه صنعت آب و برق این استان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع عملیات اجرایی این طرح عظیم نفتی خبری که به سرعت بر روی خطوط خبرگزاری ها مخابره شد و موجی از شادمانی و امید به روزهای درخشانتر این خطه از ایران زمین را برای مردمان آن به ارمغان آورد.

برای اجرای طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک برای نخستین بار شرکت‌های تولیدی داخلی، ورق‌های فولادی خاص، پمپ‌های بزرگ و پیشرفته مورد نیاز آن را که پیش از این در داخل کشور توان ساخت آنها وجود نداشت و هم‌چنین مخازن ذخیره‌سازی و تجهیزات بندرگاهی آن را طراحی و ساخته‌اند.

 بهره‌برداری ازطرحهای بزرگ و مهم صنعت آب و برق در استان هرمزگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه انجام خواهد شد.

تیرماه امسال هرمزگان گویی همچون گرمای خرما پزانش، سرشار از خبرهای گرم و خوش برای این استان است؛ از آن جهت که طبق اعلام استاندار در روزهای گذشته بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس نیز که قرار بود در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد، تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

پروژه ای که دولت تدبیر و امید با توجه به نیاز هرمزگان به توسعه امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان، نگاه ویژه ای بر آن دارد و مسوولان مربوطه را مکلف کرده تا با کار جهادی و شبانه روزی این مهم تا پایان امسال محقق شود و بخشی از نیازهای درمان این استان برطرف گردد.

از سویی دیگر مسوولان منطقه آزاد قشم از بهره برداری نخستین پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه‌ای این جزیره در شهریورماه سال جاری و همزمان با هفته دولت و آماده بهره برداری بودن نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی آن خبر دادند.

نگاهی به پروژه های افتتاحی صنعت آب و برق در هرمزگان

استاندار هرمزگان با بیان اینکه سرعت رشد و توسعه این استان در سایه توجه دولت تدبیر و امید بسیار بیشتر از سالهای قبل است، گفت: در روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۲۷ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه صنعت آب و برق این استان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

فریدون همتی بیان داشت: واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس، ۱۱ طرح انتقال برق و هفت طرح توزیع برق، پروژه‌های افتتاحی حوزه صنعت برق هرمزگان هستند.

وی افزود: مرحله دوم آب شیرین کن بندرعباس، طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه شمیل و بخشی از شبکه دشت میناب و بهره‌برداری از شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل، طرح تامین و انتقال آب به شهرک صنعتی میناب و مرحله اول طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد، پروژه‌های افتتاحی حوزه آب در هرمزگان هستند.

اشتغالزایی دو هزار نفری با بهره برداری ازطرح آب شیرین کن بندرعباس

یکی از مهمترین طرح های در دست اجرا در هرمزگان پروژه آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس است که اشتغالزایی غیرمستقیم دو هزار نفری (صنایع منطقه) از جمله مهمترین مزایای اجرای آن است.

مرحله دوم آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس پایان هفته جاری با حضور مستقیم معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو و توسط رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری می رسد.

به گفته مسوولان آب و فاضلاب هرمزگان طرح آب شیرین کن بندرعباس بزرگترین پروژه شیرین سازی آب دریا در سطح کشور است که با استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی و با تدبیر دولت امید و سیاست وزارت نیرو مبنی بر ایجاد منابع آبی پایدار در شهرهای ساحلی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این خصوص گفت: مرحله اول این طرح با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در آذرماه سال ۹۷ وارد مدار تولید شد و تیرماه امسال نیز فاز دوم آن به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و سرمایه ای افزون بر ۴ هزار میلیارد ریال بهره برداری می شود.

امین قصمی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تجهیزات آب شیرین کن بندرعباس خریدار ی شده است، با بهره برداری از مرحله نهایی این طرح تا پایان شش ماهه دوم امسال، شاهد انتقال آب با کیفیت به مخازن ذخیره آب داماهی و توزیع همگن آب در شهر های بندرعباس، بندر خمیر و روستاهای مسیر خواهیم بود.

بهره برداری ازپالایشگاه ۳۵ هزار بشکه‌ای قشم در سالجاری

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اهمیت طرحهای بزرگ صنعتی دراین زمینه گفت: نخستین پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه‌ای  این جزیره در شهریورماه سال جاری و همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

 حمیدرضا مومنی افزود: در حوزه نفت و انرژی برای تبدیل‌شدن قشم به هاب پتروشیمی، ظرفیت بسیار بالایی از نیروی انسانی متخصص، کارگر ماهر و نیمه ماهر نیاز است و سازمان منطقه آزاد قشم آماده‌ی گسترش همکاری با دانشگاه هرمزگان برای پرورش و جذب نیروهای متخصص، ماهر و نیمه ماهر است.

نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی برق قشم آماده بهره‌برداری

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم گفت: مرحله اول نیروگاه سیکل ترکیبی این جزیره با ۲ واحد گازی و ظرفیت تامین ۳۴۰ مگاوات برق وارد مدار قشم می شود.

وحید آقایی افزود: جزیره قشم هم اکنون ۳۰۰ مگاوات برق مصرف دارد که حدود ۸۰ مگاوات از آن توسط دو نیروگاه قشم و بقیه آن از شبکه برق کشور تامین می شود.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان ۳ هزار مگاوات مصرف فعلی برق داریم افزود: با تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی، ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه کشور تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این طرح ۳۰۸ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است که ۲۰۳ میلیون یورو از آن توسط صندوق توسعه تامین شده است.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم تصریح کرد: ۱۰۵ میلیون یورو نیز توسط گروه سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر و گروه مپنا تامین شد.

آقایی  ادامه داد: با بهره برداری این نیروگاه ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت خواهند شد که بیش از ۷۰ در صد آنان از نیروهای بومی هستند.

وی همچنین اظهار کرد:  با اجرای مرحله دوم این طرح هشت هزار متر مکعب آب شیرین و در مرحله تکمیلی ۴۸ هزار متر مکعب آب شیرین تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید انرژی گستر قشم خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد از تجهیزات این طرح ساخت داخل است و در هر مقطع که با مشکلات تحریم برخورد کردیم، از نیروهای داخلی کشور بهره برده شد.

خط لوله‌گذاری گوره به جاسک راهبردی ترین طرح دولت

بی شک یکی از مهمترین و عظیم ترین طرح هایی که در دولت تدبیر و امید به مرحله اجرا درآمد، انتقال نفت گوره به جاسک است که در اوج تحریم ها و فشارهای ظالمانه دشمنان به بار نشست و جهانیان را در بهت و حیرت از این همه توسعه و پیشرفت ایران فرو برد.

رییس جمهوری در آیین شروع عملیات اجرایی خط لوله گوره به جاسک با اشاره به این مطلب که؛ تحریم با همه مشکلات و نکبتی که برای کشور دارد، نقاط فرصتی در بعضی زمینه‌ها ایجاد کرده، اظهارداشت: موضوع استراتژیک بودن این طرح این است که بسیاری از کشورهای منطقه برای صادرات نفت خود توانستند راه دومی ایجاد کنند تا در یک شرایط روز خطر برای تنگه هرمز بتوانند نفت را از طرق دیگر صادر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ادامه داد: و تنها کشوری که این وسط مانده بود و اگر روزی تنگه هرمز به دلیلی بسته می شد، صادرات نفتش به طور کامل متوقف می‌شد، جمهوری اسلامی ایران بود؛ یعنی این شعاری که ما می‌دادیم ما در کنار تنگه هرمز هستیم و آبراه در اختیار ما است، این حرف کاملا درست بود اما برای روز مبادا مشکل عظیمی برای خود ما بوجود می‌آمد که از این مشکل عبور کردیم.

وی ابرازداشت: قبلا هم گفته‌ام، این طرح را خدمت رهبر معظم انقلاب توضیح دادم که فرمودند این استراتژیک‌ترین طرح دولت شماست، این طرح مهم‌ترین طرح، نه تنها از لحاظ  اقتصادی بلکه از لحاظ امنیت ملی و انرژی است.

رییس جمهوری گفت: این طرح می‌تواند به مشتری‌های ما کاملا اطمینان دهد که در هر شرایطی می‌تواند نفت ما را برداشت کند، بنابراین با آغاز این طرح امروز روز اعتماد خریداران ما است.

روحانی بیان داشت: امروز، روز بسیار مهمی در تاریخ انرژی کشور است، زیرا ایران در شرایط تحریم و فشار قادر است از استان بوشهر و منطقه و تلمبه خانه گوره تا استان هرمزگان و جاسک هزار کیلومتر این طرح را ادامه دهد که این نشان از توانمندی ملت، محققان، صنعتگران و بخش نفت و انرژی دارد.

وی در این رابطه خط لوله «گوره - جاسک» را استراتژیک‌ترین طرح دولت تدبیر و امید نامید ‌و اظهارداشت: با افتتاح ۱۷ طرح مهم تا پایان سال ۹۹ توان و ارزش تولید پتروشیمی کشور نسبت به ۷ سال گذشته، ۲ برابر شده و به ‌۲۵ میلیارد دلار می‌رسد و یک جهش بزرگ در این صنعت اتفاق می‌افتد.

انتقال نفت گوره به جاسک نشان‌دهنده اقتدار اقتصادی کشور است

استاندارهرمزگان در مراسم شروع عملیات اجرایی خط لوله نفت گوره به جاسک گفت: این طرح راهبردی و ملی با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی در روز با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از کوره به پایانه جاسک و ذخیره‌سازی نفت خام و صادرات آن ازطریق پایانه جدید جاسک احداث تکمیل می‌شود.

فریدون همتی افزود: خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران از طریق یک خط لوله ۴۲ اینچ با طول تقریبی یک‌هزار کیلومتر و با استفاده از پنج تلمبه خانه بین راهی و ۲ ایستگاه توپکرانی، همچنین تعداد ۱۱ پست برق و خطوط انتقال برق به طول تقریبی ۱۸۰ کیلومتر آغاز به کار کرد.

وی، از دیگر هدف‌گذاری احداث این طرح به تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های  صادراتی کشور و متنوع‌سازی آن و هم‌چنین توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اشاره کرد و افزود: این طرح شامل پایانه دریافت نفت،‌۲۰ مخزن به ظرفیت مجموع ۱۰ میلیون بشکه و تاسیسات جانبی شامل ۳ عدد گوی شناور و اسکله صادراتی است.

استاندار هرمزگان گفت:‌ طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان‌ هرمزگان و استان‌های همجوار آن شامل کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و فارس، بازار کار مناسبی را برای صنایع مختلف نظیر فولاد، پمپ‌سازی، لوله‌سازی، پیمانکاران نفت و گاز و دیگر سازندگان تجهیزات داخلی فراهم می‌کند.

همتی اظهارداشت: همه پیمانکاران و مشاوران این طرح ملی و راهبردی ایرانی بوده و بخش عمده تجهیزات و کالاهای مورد نیاز توسط سازندگان و تولیدکنندگان ایرانی از داخل کشور تامین می‌شود، براین اساس افزون بر ۹۵ درصد خدمات، تجهیزات و کالاهای این طرح نیز ایرانی است.

همتی تصریح کرد: اجرای طرح انتقال نفت به جاسک و احداث پایانه صادرات نفت در منطقه مکران در جاسک اقتدار اقتصادی و تولیدی برای کشور را به همراه دارد.

حمایت ۹۵۰ میلیاردی دولت تدبیر و امید از توسعه و تکمیل زیرساخت های هرمزگان

معاون عمرانی استانداری هرمزگان گفت: دولت دکتر روحانی همواره نگاه ویژه ای به توسعه این استان دارد و در همین راستا نیز ۹۵۰ میلیارد ریال جهت تامین و تکمیل زیرساخت های هرمزگان در حوزه های مختلف اختصاص داده است.

رضا مدرس سوم تیرماه امسال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دیداری که روز دوشنبه با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم ، مسایل و نیازهای استان در حوزه آب، مسکن، راه و درمان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست در مجموع ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تامین و تکمیل زیرساخت‌های استان در حوزه های مورد نیاز اختصاص یافت.

مدرس خاطرنشان کرد: از این اعتبارات، ۵۱۰ میلیارد ریال جهت ساخت و راه اندازی بخش های مراقبت های ویژه و تخت آی سی یو جدید در بیمارستان های استان، ۳۶۰ میلیارد ریال جهت تامین حقوق جذب پرستار و ۶۰۰ نفر پرسنل کادر درمانی در هرمزگان و ۶۰ میلیارد ریال نیز بابت تقویت سیستم های سرمایشی بیمارستان‌های استان، تخصیص می‌یابد.

این مقام مسوول بیان داشت: تامین منابع مالی خرید سه دستگاه آمبولانس برای بخش درمان شهرستان بشاگرد نیز از دیگر مصوبات این دیدار بود.

خبرهای خوش دولت تدبیر و امید برای حوزه بهداشت و درمان هرمزگان

یکی از مهمترین شاخص های رشد و توسعه ، وضعیت بهداشت و درمان است که این حوزه در استان هرمزگان سالها با کمبود مواجه بوده اما خوشبختانه در دولت دکتر روحانی مورد حمایت ویژه واقع شده و ارتقای قابل ملاحظه ای یافته و در این روزها که این استان در وضعیت قرمز از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد، چتر حمایتی دولت در این منطقه گسترده تر شده است.

استاندار هرمزگان در آخرین روز خردادماه امسال پس از نشست با معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با پیگیری های صورت گرفته و حمایت های انجام شده ، وزارت بهداشت به صورت ویژه تجهیزات و منابع مالی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا به این بیماری در هرمزگان را تامین و همچنین مجوز جذب پرستاران جدید در استان را صادر می‌کند.

فریدون همتی از تامین تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان خبر داد و گفت: این تجهیزات بیمارستانی همچون دستگاه اکسیژن ساز از سوی وزارت بهداشت تامین و به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اختیاراتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به استان ها ابلاغ می‌شود و همچنین شرایط استان، تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بهترین تصمیمات برای مدیریت بیماری کرونا در استان و کاهش بیماران بدحال و مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان، اتخاذ شود.

همتی با اشاره به پیگیری تسریع در تکمیل تعدادی از بیمارستان‌ها در استان، افزود: مقرر شد بیمارستان شریعتی بندرعباس به سرعت تکمیل و راه اندازی و تجهیزات آن نیز از طرف وزارت بهداشت تامین شود.

وی ادامه داد: بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی در حال ساخت است که با پیگیری و مکاتباتی جهت تسریع در تکمیل آن، این ظرفیت جدید بیمارستانی نیز تا دو ماه آینده به مجموعه ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی هرمزگان در شهر بندرعباس اضافه می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: همچنین پیگیری هایی صورت گرفت تا با سرعت بخشیدن به پروژه‌های بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی و بیمارستان ستاره خلیج فارس در بندرعباس، این دو بیمارستان نیز تا پایان سال جاری به شرایط خوبی به لحاظ تکمیل شدن برسند.

برچسب‌ها صنعت آب و برق دولت تدبیر و امید هرمزگان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت آب و برق دولت تدبیر و امید هرمزگان صنعت آب و برق دولت تدبیر و امید هرمزگان آب شیرین کن بندرعباس دولت تدبیر و امید استاندار هرمزگان منطقه آزاد قشم بهره برداری بهداشت و درمان بهره برداری انتقال نفت خام بهره برداری مدیرعامل شرکت استان هرمزگان هزار متر مکعب وزارت بهداشت تیرماه امسال میلیارد ریال صنعت آب و برق گوره به جاسک رییس جمهوری صادرات نفت مورد نیاز ترین طرح تا پایان خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان