Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@23:26:20 GMT

آزمون ورودی مدارس سمپاد به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۸۸۱۶

آزمون ورودی مدارس سمپاد به تعویق افتاد

آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در شبکه خبر اظهار کرد: در شرایط کنونی که در کشور قرار گرفتیم همه ملزم هستیم به فرامین ستاد ملی مقابله با کرونا تن دهیم و بر این اساس آزمون ورودی مدارس سمپاد به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه کارها که انجام شده بود و قرار بود آزمون روز جمعه برگزار شود، شرایط کرونا اجازه برگزاری آزمون را نمی‌دهد و بر این اساس زمان آزمون دو هفته به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرانی اظهار امیدواری کرد که آزمون ورودی مدارس سمپاد 10 مرداد برگزار شود و گفت: در صورتی که شرایط کرونا اجازه دهد، برنامه‌ریزی ما برای 10 مرداد است و ان‌شاءالله آزمون با سلامت بالا و حداقل نارضایتی برگزار شود و در اعلما نتایج مشکلی نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا با تأخیر در زمان برگزاری آزمون، برای آغاز سال تحصیلی این دانش‌آموزان در 15 شهریور مشکلی پیش نمی‌آید؟»، اظهار کرد: واقعیتش این است که نمی‌توانم بگویم مشکلی پیش نمی‌آید اما در شرایط عادی که همه عادی کار می‌کنند و در شرایط غیرعادی باید فوق‌العاده کار کنیم؛ شرایط فعلی کشور، شرایط فوق‌العاده است لذا حتما باید فرایندهای ویژه طراحی کنیم و تا جایی که می‌توانیم کارها را موازی پیش ببریم که زمان را بتوانیم صرفه‌جویی کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: موضوع به تعویق افتادن آزمون برای هر دو گروه ورودی پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم است؛ همانطور که می‌دانید سمپاد ورودی میان‌پایه ندارد و فقط از آغاز یک مقطع، ورودی دانش‌آموز می‌گیرد و به همین جهت ورودی هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم که آزمون آنها در صبح و بعدازظهر جمعه 27 تیر بود به جهت صلاح کشور و قطع زنجیره کرونا به تأخیر حداقل دو هفته‌ای افتاد.

وی در خصوص تعداد شرکت‌ کنندگان آزمون ورودی مدارس سمپاد، بیان کرد: حدود 330 هزار نفر ثبت‌نام کردند منتها ظاهرا به جهت نگرانی از شرکت در آزمون دارند، حدود 60 درصد والدین دانش‌آموزان برای گرفتن کارت اقدام کردند لذا چیزی حدود 210 هزار نفر به رقابت می‌پردازند.

مهاجرانی در خصوص المپیادهای علمی نیز اظهار کرد: مرحله دوم این المپیادها در حال برگزاری است و امروز و فردا روز آخر آن است؛ برخی المپیادهای جهانی هم به صورت مجازی و برخی هم مانند المپیاد فیزیک از سوی کشور میزبان لغو شده است و بقیه المپیادها شامل شیمی، ریاضی، کامپیوتر و زیست‌شناسی به صورت مجازی برگزار خواهد شد و طبیعتا قسمت عملی المپیاد با این تصمیم حذف می‌شود؛ فقط المپیاد نجوم مانده است که منتظر اعلام نظر کمیته جهانی هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آزمون مدارس سمپاد آزمون ورودی مدارس سمپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد

با اینکه طبق لیست اعلام شده از سوى فدراسیون کشتى قرار بود حسن یزدانى از امروز در اردوى تیم ملى بعد از شش ماه غیبت به دلیل عمل جراحى کتف حاضر شود، این اتفاق به اردوى بعدى موکول شد.

طبق اعلام فدراسیون حسن یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می‌داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی در اردو حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می‌کند.

بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد و قرار است در خردادماه در تورنمنت ارمنستان محک بخورد.

منبع: ورزش سه

tags # حسن یزدانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران