Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:07:40 GMT

رسانه‌ها برای ترویج استفاده از ماسک تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۸۸۳۰

رسانه‌ها برای ترویج استفاده از ماسک تلاش کنند

فرماندار بندرانزلی با اشاره به همیاری رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و هشدارها در دوران کرونا گفت: رسانه‌ها می‌توانند با انتشار یک کلیپ از چهره‌های شاخص شهرستان بخصوص بازیکنان ملوان برای ترویج رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخصوص ماسک زدن کمک به سزایی کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سید اسماعیل میر غضنفری امروز در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه بهترین اقدامی که در چند ماه گذشته در اوج بیماری کرونا شاهد بودیم همراهی مردم بود، اظهار کرد: در حال حاضر نیز با شروع مجدد کرونا در کشور مواجه هستیم که به دلیل بی‌توجهی مردم و عادی جلوه داده شدن جامعه در زمینه کرونا است که رفتار برخی مسؤولین نیز مؤید رفتار مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار بندرانزلی با اشاره به اینکه ما باید با شرایط موجود کنار بیاییم و سعی شود از برخورد قهری پرهیز شود، گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصادی جامعه و وضعیت معیشتی مردم، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانیم بازار و کسبه را تعطیل کنیم از یک‌سوی دیگر هم‌توان روزی دادن به مردم را نداریم و باید با رعایت موازین بهداشتی چرخه اقتصادی را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به همیاری رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و هشدارها در دوران کرونا بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انتشار یک کلیپ از چهره‌های شاخص شهرستان بخصوص بازیکنان ملوان برای ترویج رعایت پروتکل‌های بهداشتی الخصوص ماسک زدن کمک به سزایی کنند.

سید اسماعیل میر غضنفری با بیان اینکه باید به توصیه‌های بهداشتی توجه ویژه کرد، افزود: کرونا جدی است و اول باید خودمان جدی بگیریم بعد از مردم انتظار داشته باشیم.

سید شمس‌الدین مؤمنی امام‌جمعه بندرانزلی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید با این بیماری زندگی کنیم و این بیماری به‌زودی از بین نمی‌رود، اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ای که از موج اول این بیماری داشتیم باید خودمان را تجهیز کرده و با این بیماری مقابله کنیم و این باید به‌عنوان یک رفتار زیستی و اجتماعی جای خود را در بین مردم ایجاب کند. 

سید رحمان سیدزاده دادستان بندرانزلی نیز با اشاره به اینکه اماکن عمومی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند پلمب می‌شوند، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد بازرسی‌ها خروجی ندارد و تنها بازرسی کفایت نمی‌کند و باید اماکن عمومی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند پلمب موقت شود.  

بررسی وضعیت بندرانزلی ازنظر کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز با اشاره به اینکه در هفته گذشته هفت شهر گیلان قرمز اعلام‌شده است، اظهار کرد: گیلان در شرایط حاضر در حد هشدار نیست ولی در پرتال وزارت بهداشت، انزلی در هفته گذشته وضعیت قرمز اعلام‌شده بود و امروز قرار است مجدداً این موضوع بررسی شود.

دکتر بابک صیاد با اشاره به اینکه بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت شهرهایی که یک تا سه بستری داشته باشند زرد و بیش از سه بستری، وضعیت قرمز است، گفت: در انزلی بالای ۲۶ نفر بستری داشتیم و می‌توانیم وضعیت قرمز اعلام کنیم همچنین در روزهای اخیر یک هزار و ۱۸۵ تست انجام داده‌ایم که ۱۶۶ تست مثبت بوده و ۲۲ تست بیماران سرپایی و تست اطرافیان آن‌ها  نیز مثبت بود.  

وی با اشاره به اینکه مسافرت‌های بی مرود نیز باعث افزایش ابتلا به ویروس می‌شود، افزود: پنج خانواده که چندی پیش به قشم سفرکرده بودند از آنان تست گرفته شد که تست همه آن‌ها مثبت بود و هم‌اکنون تحت درمان هستند. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی با بیان اینکه بیشترین مکان‌هایی که باعث آلودگی و همچنین پرخطر می‌باشد چایخانه‌ها و رستوران‌ها هستند، تصریح کرد: در بازرسی‌های بهداشت در هفته گذشته، ۷۵ درصد از فروشگاه‌ها، ۵۶ درصد ادارات، ۳۰ درصد کافی‌نت‌ها، ۲۳ درصد چایخانه‌ها و ۷۶ درصد بانک‌ها از ماسک استفاده کرده بودند. 

صیاد با ابراز تأسف و تأثر از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مردم  بیان کرد: هم‌اکنون ۱۴ بیمار در بیمارستان این شهر بستری بوده و خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی به دلیل بیماری کرونا نداشتیم ولی یک بیمار مبتلا به کرونا نیز بستری بوده که تحت نظر است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه ها بهداشت بیماری بندرانزلی کرونا پروتکل ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن در نشست با اصحاب رسانه از پیگیری گسترده برای دریافت منابع ماده ۱۲ برای شرکت های خصوصی و سرمایه گذاری در بخش ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، سید میعاد صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قرارداد و تفاهم نامه لازم برای اجرایی شدن پرداخت منابع ماده ۱۲ بین وزرای راه و شهرسازی و نفت به امضا رسید و قرارداد با شرکت ها بسته شد.

به گفته صالحی، کاربرگ میزان صرفه جویی ناوگان با تایید راه آهن به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ارسال و اکنون حواله های پرداخت به وزارت نفت تحویل داده شده است .

حجم ویدیو: 7.19M | مدت زمان ویدیو: 00:03:35 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن