Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) بیاینه تقدیر نمایندگان از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با نمایندگان را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: رهبر عزیز؛ ما نمایندگان مردم در مجلس یازدهم، برای انجام این مسئولیت خطیر عزم خود را جزم کرده ایم و یکصدا و همدل در پی آن هستیم که در وضعیت اقتصادی کشور تحول اساسی و ملموسی ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

«بیانات حضرتعالی برای فرزندانتان بسیار دلنشین، خوشحال کننده و البته تعهد آور بود. افتخار و عزت نمایندگی ملت ایران که گوهری نزد نمایندگان ملت است به خودی خود مسئولیت سنگینی است. ولی توصیفات شما از مجلس یازدهم به عنوان مجلس امید و انتظار و یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس بعد از انقلاب مسئولیت مضاعفی را بر دوش نمایندگان گذاشت. از حسن توجه و لطف پدرانه  حضرت عالی در حق مجلس یازدهم و نمایندگان سپاسگزاریم و امیدواریم در ادامه این مسیر با تاسی به توصیه‌های حضرتعالی بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده در جهت بهبود زندگی مردم به ویژه محرومان و مستضعفان عمل کنیم.

ما نمایندگان مجلس برای این مسئولیت خطیر عزم خود را جزم کرده ایم ویک صدا در پی آن هستیم که در وضعیت اقتصادی کشور تحولی ملموس ایجاد کنیم. در همین راستا با تمام توان خود و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونگذاری و نظارتی مجلس تصویب و پیگیری بسته اقتصاد مردمی را که شما نیز بر اجرای آن تاکید کرده‌اید، محور برنامه مجلس یازدهم قرار می‌دهیم. ما نمایندگان به حضرتعالی و مردم متعهد می‌شویم ضمن پایبندی به سوگند شرعی در پاسداری از اسلام و نگهداری از دستاوردهای انقلاب به بهترین شکل، امید و انتظار حضرتعالی را برآورده کنیم و با در نظر داشتن اصول انقلاب و پرهیز از آفت ها به نتیجه مطلوب برسیم.

ما نمایندگان با تقویت بیش از پیش نظارت بر رفتار نمایندگان می‌توانیم گامی بلند در راستای صیانت از مقام نمایندگی برداریم. توصیه ها و تذکرهای حضرتعالی در ابتدای فعالیت این مجلس نعمت بزرگی است که مخاطرات را برای ما روشن کرده و بی شک چراغ راه تمامی نمایندگان خواهد بود تا به دور از برخورد غیر منطقی مسیر پیگیری مسائل اصلی کشور را دنبال کنیم و در این مسیر بمانیم.

در این مسیر پرفراز و نشیب صمیمانه متشکر دعای خیر شما هستیم و از ایزد منان سلامت و عزت روزافزون حضرتعالی تحت عنایت خاصه بقیه الله (عج) را می‌خواهیم.»

کد خبر 4974755 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: صحن مجلس مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی برجام ایالات متحده آمریکا محمد باقر قالیباف اسحاق جهانگیری ایران حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت ویروس کرونا حسن روحانی وزارت امور خارجه سید عباس موسوی مجلس محمد جواد ظریف ما نمایندگان مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات

در فضای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس و با توجه به اینکه تعداد کمی از نامزد‌ها در رقابت‌ها شرکت می‌کنند ممکن است این تلقی بوجود آید که فضای انتخابات مثل دور اول پرشور و هیجانی نباشد.    طبعا مردمی که براساس اعتقاد قبلی، باور‌های سیاسی و دینی و تکلیف و وظیفه‌ای که در قبال کشورشان دارند در انتخابات شرکت می‌کنند و در این خصوص دور اول یا دوم انتخابات برایشان تفاوتی ندارد و همان طور که در دور اول مبتنی بر حق و تکلیفشان در این حرکت بزرگ حضور فعالانه داشتند با همان روحیه در دور دوم انتخابات نیز مشارکت می‌کنند.    توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که اگر مردم در انتخابات این دوره شرکت نکنند طبعا آن حقی را که نسبت به سرنوشت خود دارند و براساس همان حقوق باید نامزد‌های منتخب و اصلح خود را به خانه ملت بفرستند نادیده می‌گیرند.   در حال حاضر، باید تکلیف ۴۵ نفر از نمایندگان مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مشخص شود و این هم سهم تعداد محدودی از شهر‌های کشور بویژه تهران است که باید در این زمینه کار را تمام کنند.   به نظر می‌رسید که در این دور از انتخابات مسئولیت مردم تهران بیشتر است، چون تکلیف نهایی درباره تعداد نامزد‌های بیشتری از تهران باید در دور دوم مشخص شود و نمایندگان پایتخت هم اگر از پشتوانه رای خوبی برخوردار نباشند ممکن است آن کارایی لازم را در خانه ملت نداشته باشند.    از این رو حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند مشارکت مردم را در سرنوشت شهر، منطقه و حتی کشور را تحت تاثیر قابل توجهی قرار دهد.   بر همین اساس به نظر می‌رسد که با توجه به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس با توجه به حضور خوب جامعه در دور اول انتخابات شکل گرفتند و مردم نامزد‌های منتخب خود را مبتنی بر صندوق آرا به مجلس فرستادند تکلیف تعداد نماینده باقیمانده اگر مشخص شود نقش بسیار موثری در سرنوشت مجلس، هیات رئیسه و آینده خانه ملت در جهت حل مشکلات مردم داشته باشد.    امید است مردم مثل دور اول به این وظیفه و مسئولیت سنگین خود در سپردن امانت به اهلش عمل کنند و با حضور جدی و پرشکوه خود این امکان را فراهم کنند تا تعداد نمایندگان باقی مانده از پشتوانه لازم برای ایفای نقش در مجلس برخوردار باشند.

دیگر خبرها

  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد