Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: شورای نگهبان طبق قانون اساسی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها دخالت نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خلیل رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در  بوشهر با گرامیداشت 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان به جایگاه مهم این نهاد در صیانت از  اسلامیت و جمهریت نظام اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: شورای نگهبان از ارکان مهم نظام اسلامی و یک نعمت الهی برای ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به تاسیس بیستمین سالروز تاسبس دفاتر شورای نگهبان در شهرستان‌ها و استان‌ها خاطرنشان کرد: شکل‌گیری دفاتر نظارتی و بازرسی شورای نگهبان در استان‌ها و شهرستان‌ها قانونی و از جمله رسالتهای این نهاد به منظور تحقق ماموریتهای خاص  دانست که در سال 1379 محقق شد.

 سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه از 177 اصل قانون اساسی بیش از 10 اصل   آن در زمینه شورای نگهبان است تصریح کرد: شورای نگهبان نهادی به منظور حراست و صیانت  از  قانون اساسی، از  ارکان مهم  نظام اسلامی و نهادی ن فرا قوه‌ای و مستقل به شمار می‌رود.

رضایی، رسالت مهم شورای نگهبان را حراست و صیانت از قانون اساسی و اعتبار دادن به مصوبات مجلس شورای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و همه پرسی ها بر عهده شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون اساسی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها دخالت نمی‌کند، گفت: شورای نگهبان به هیچ عنوان در امر نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها دخالت نمی‌کند.

 سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر اصلاح قانون انتخابات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مجلس دهم اصلاح قانون انتخابات را مطرح کرد ولی به آن پرداخته نشد که انتظار می‌رود این مهم در مجلس انقلابی مورد توجه قرار بگیرد.

رضایی، با بیان اینکه شورای نگهبان به دور از سلایق و جناح‌های سیاسی در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی فعالیت می‌کند تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی 98 نفر در استان بوشهر مورد تایید نهایی قرار گرفتند که افراد از همه جناح‌ها و سلایق سیاسی  برخوردار بودند.

وی، با اشاره به اینکه شورای نگهبان مصلحت‌اندیشی، ملاحضه‌کاری، سلایق جناحی و سیاسی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خود دخالت نمی‌دهد خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس در استان بوشهر در مجموع 51 درصد افرادی که ثبت نام کرده‌ بودند تایید شدند و 8 درصد انصراف دادند.

 سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه تعداد  افراد ثبت نام شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر نسبت به انتخابات گذشته 56 درصد رشد داشت گفت: در انتخابات گذشته با تعامل و همکاری دستگاه‌های نظارتی، اجرایی، امنیتی، اطلاعاتی، قضایی تخلفات به حداقل رسید.

رضایی با اشاره به برگزاری همایش‌های  تخصصی و بصیرتی اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر افزود:با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا، همایش تخصصی و بصیرتی اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر به صورت فضای مجازی  و توزیع نشریه ناظر امین برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به آسیب شنایی انتخابات گذشته و رفع نواقص آن و به‌کارگیری در انتخابات پیش‌رو خاطرنشان کرد: تمام نقاط ضعف و آسیب‌های انتخابات گذشته بررسی و به مرکز انعکاس داده شده است‌.

بوشهر| شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی ایران است آیت‌الله جنتی: شورای نگهبان تحت تأثیر جریانات سیاسی قرار نمی‌گیرد

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی همواره ارکان‌های نظام از جمله شورای نگهبان را هدف هجمه‌های خود قرار می‌دهند گفت: دفاع از نهاد شورای نگهبان وظیفه دینی، آرمانی، الهی و ملی است.

رضایی، پاسداری از هویت دینی و اسلامی و جمهوریت نظام ایران را از رسالت‌های شورای نگهبان دانست و تاکید کرد: شورای نگهبان  دشمنان را در رسیدن به اهداف شان ناکام گذاشته است.

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT11 بیشتر بخوانید... شورای نگهبان در لرستان قبل از برگزاری انتخابات‌ها زمینه‌های تخلف را شناسایی کند گیلان| شورای نگهبان در امر نظارت بر مصوبات مجلس مصلحت اندیشی سلیقه‌ای ندارد نماینده ولی فقیه در مازندران: استکبار می‌خواهد کارکردهای شورای نگهبان را زیرسئوال ببرد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر انتخابات شوراهای اسلامی مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات گذشته قانون اساسی نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه پرداخت‌.

علی شعبانی در نشست امروز(پنجم اردیبهشت) نشست شورای اداری استان کرمانشاه، بااشاره به برگزاری موفقیت آمیز  انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، اظهار کرد: این انتخابات با همکاری خوب دستگاه های اجرایی مختلف استان با کیفیت بسیار بالا و بدون بروز هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه در شش حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مرحله اول انتخابات پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و انتخابات شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات در شهرستان کرمانشاه آقای محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد، اما برای دو کرسی باقی مانده کاندیداهای دیگر نتوانستند حد نصاب را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در این حوزه انتخابیه برای کسب دو کرسی باقی مانده چهار نفر، آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بالاترین آراء را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند.

شعبانی زمان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه را ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: چهار کاندیدای این مرحله از انتخابات از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغات دارند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات به مانند دور اول، کاندیداها می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، مناظره، تبلیغات محیطی و ... داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی مدارک هویتی که رای دهندگان می‌توانند با آن در انتخابات شرکت کنند را شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه اعلام کرد.

شعبانی در خصوص تعداد صندوق‌های رای در شهرستان کرمانشاه در این مرحله از انتخابات هم گفت: طبق اختیاراتی که وزارت کشور به استان داده می‌توانیم ۳۰ درصد از صندوق‌ها را نسبت به دور اول کاهش دهیم، اما همان ۶۴۵ صندوق مرحله اول را در مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در تمام فرآیندهای انتخابات، هیات نظارت استان نظارت خواهد داشت و انتخابات مرحله دوم با همان حساسیت مرحله اول برگزار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله اول انتخابات سالم ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم و له یا علیه هیچ کاندیدایی از سوی دولت تبلیغی و یا تخریبی صورت نگرفت که همان روال را هم در مرحله دوم انتخابات خواهیم داشت.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند