Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@03:42:51 GMT

میانگین ریزش گندم در شیروان چهار درصد است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۰۹۶۴

میانگین ریزش گندم در شیروان چهار درصد است

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: میانگین ریزش گندم در اراضی این شهرستان چهار درصد است.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: میانگین ریزش گندم در این شهرستان چهار درصد است که ریزش گندم در شیروان پایین‌تر از میانگین استانی است.

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: میزان ریزش گندم در کشتزارهای این شهرستان در فصل برداشت از میانگین استانی و کشوری آن پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


حیاتی خاطرنشان کرد: میانگین ریزش گندم در مزارع کشور ۶ درصد، استان خراسان شمالی پنج درصد و شهرستان شیروان چهار درصد است.

 


وی، نو بودن کمباین های بومی شیروان را از دلایل کاهش ریزش گندم برشمرد و  عنوان کرد: علاوه بر آن معاینه فنی و تنظیم کردن کمباین های غیربومی که هر روز توسط گروهی فنی صورت می گیرد، از بروز اشکال در کمباین ها جلوگیری کرده و میزان ریزش گندم برداشتی را به حداقل می رساند.

 


حیاتی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته کمباین ها در فصل برداشت محصول تصریح کرد: هر کمباین روزانه محصول سطحی در حدود هفت هکتار را برداشت می کند که از ۱۰ تیرماه و با آغاز برداشت گندم و جو، ۱۶۰ دستگاه کمباین در کشتزارهای این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان اضافه کرد: این شهرستان دارای ۱۷ دستگاه کمباین بومی است و مابقی ادوات مورد نیاز برای برداشت گندم و جو شهرستان از استان های گلستان و مازندران به خدمت گرفته می شود.

 


حیاتی متوسط عمر کمباین های بومی شهرستان شیروان را پنج سال و کمباین های غیربومی مهاجر را ۱۵ سال عنوان کرد.

 


وی با اشاره به فعالیت کمباین ها تا اواسط مردادماه، افزود: پارسال برای برداشت محصول کلزا از مزارع شهرستان با کمبود کمباین مواجه شدیم که امسال با رایزنی های از پیش صورت گرفته با استان گلستان این موضوع برطرف شده است.

 


به گفته وی پیش بینی می‌شود امسال، ۶۲ هزار و ۶۰۰ تن غلات از کشتزارهای شیروان برداشت شود.

 


حیاتی گفت: شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و کشاورزی دارد.

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: ریزش گندم شیروان اراضی میانگین ریزش گندم چهار درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان گفت: میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ را ۳۲.۵سال برای پدران و ۲۶.۹ سال برای مادران اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در بین شهرستان‌های استان، بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به شهرستان ابهر با رقم ۳۳.۵ سال و کمترین آن مربوط به شهرستان ماهنشان  با ۲۹.۹ سال است.

وی تصریح کرد: البته ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است. ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است.

 مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ‌کل موالید استان در سال ۱۴۰۲  تعداد ۱۳۹۲۳واقعه بوده و از این تعداد ۱۰۴۴۲ ولادت در مادران پایین‌تر از ۳۵ سال رخ داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور