Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:21:49 GMT

آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان هشترود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۶۷۳۰

آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان هشترود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از آغاز برداشت گندم در مزارع این شهرستان خبر داد.

مجید احمدی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برداشت محصول گندم از 19 تیر در این شهرستان آغاز و تا اوایل شهریور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در سال زراعی جاری 96 هزار و 3۵۰ هکتار از اراضی شهرستان شامل 95 هزار هکتار دیم و یکهزار و 350 هکتار اراضی آبی به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود و حدود 140هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: خرید تضمینی این محصول از برنامه‌های مهم دولت است که پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود 100هزار تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان شهرستان خریداری شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود، قیمت خرید تضمینی گندم را ۲۵ هزار ریال در ازای هر کیلوگرم اعلام کرد و گفت: با تمهیدات انجام یافته در نظر است در سالجاری به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان از وضعیت بازار و تحقق حقوق بهره برداران، بهای گندم خرید شده در سریع‌ترین زمان ممکن به حساب آنان واریز کند.

وی تاکید کرد: امسال بهره‌برداران این شهرستان با استفاده از  400 دستگاه کمباین شامل 300 دستگاه کمباین مهاجر و 100 دستگاه کمباین بومی محصول غلات خود را از مزارع برداشت می‌کنند.

وی ادامه داد: در راستای نظارت دقیق بر برداشت و کاهش افت کیفی، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هشترود نظارت و بازرسی عملکرد کمباین‌های بومی و مهاجر را در دستور کار خود قرار داده است، در این خصوص دو گروه بخش خصوص در کار معاینه فنی و کنترل ضایعات برداشت با مدیریت جهادکشاورزی همکاری خواهند کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی در پایان گفت: امسال 9 مرکز خرید تضمینی، گندم مازاد کشاورزان شهرستان هشترود را خریداری خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گندم برداشت محصول جهاد كشاورزي محصولات كشاورزي مزارع کشاورزی خرید تضمینی گندم شهرستان هشترود شهرستان هشترود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.

سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلوهای استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.

سید احمدی افزود: ۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

وی اظهار کرد: در صورت نرسیدن توافق بر اساس نرخ سازمان نظام مهندسی کشاورزی بین گندمکاران و صاحبان کمباین انجام شود

کد خبر 6091910

دیگر خبرها

  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان