Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@22:02:50 GMT

قیمت مسکن در کرمان اوج گرفت

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۱۰۲۲

قیمت مسکن در کرمان اوج گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در مجتمع مسکن مهر کرمان به خصوص در شهرک مطهری که حداقل قیمت‌ها در این بخش اعمال می‌شد، حالا کار به جایی رسیده که مردم توان اجاره مسکن هم ندارند چه برسد به خرید و فروش آن. بازار مسکن‌های متراژ پایین داغ‌تر شده است، مردم ترجیح می‌دهند دست روی مسکن‌هایی بگذارند که قیمت کمتری دارند، اما همین‌ها هم کمیاب شده‌اند یا قیمت‌های غیرقابل تصوری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت مسکن ۷۵ متری در مجتمع‌هایی مانند افضلی‌پور و ولایت که هم قدمت قابل توجهی دارند و هم فاقد آسانسور و تجهیزات امروزی هستند، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. نرخ خرید فروش یک واحد پیلوت در بلوار پارادیس شهر کرمان با متراژ ۶۰ متر مربع ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان رشد کرده است. با افزایش قیمت‌ها که ناشی از انتظارات تورمی موجود در جامعه است اما افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی از دلایل اصلی کاهش ساخت و ساز و از سوی دیگر کاهش عرضه و افزایش قیمت‌ها محسوب می‌شود.

در حال حاضر قشر آسیب‌پذیر و حتی متوسط جامعه در شرایطی گرفتار شده‌اند که حتی توان خرید یک واحد ۶۰ متری را با دریافت وام مسکن هم ندارند. روند ساخت و ساز در بسیاری از مجتمع‌های کرمان متوقف شده است چون قیمت مصالح به اندازه‌ای زیاد و در حال رشد است که کنترل اوضاع از دست همه خارج شده است. قیمت سیمان طی هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و عملیات بتن‌ریزی متوقف شده است.  دولت از مردم می‌خواهد قیمت‌ها را افزایش ندهند اما در مقابل هیچ برنامه‌ای برای مهار قیمت مصالح ندارد.

به گفته یکی از بازرسان سازمان صمت در حال حاضر چندین مورد بازرسی طی روزهای اخیر انجام شده است و به نظر می‌آید اختلاف قیمت‌های جزئی ناشی از تغییر در هزینه حمل و نقل تا واحد صنفی است. بازرسی‌ها از واحدهای فروش سیمان با دقت ادامه دارد و در صورت مشاهده گران‌فروشی واحدهای صنفی جریمه خواهند شد. در زمینه سایر مصالح ساختمانی نیز قیمت‌ها مصوب و مشخص است و هر گران‌فروشی و افزایش قیمت‌ باید از سمت سازمان صمت اطلاع‌رسانی تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.

با وجود تمام حرف و حدیث‌ها اما قیمت مسکن در استان در حال افزایش قابل توجهی است. افزایش قیمت‌ها تعداد معاملات را کاهش داده و از سوی دیگر اخذ قراردادهای اجاره نیز با قیمت‌های قابل توجه انجام می‌شود و مستأجران تحت فشار جدی اقتصادی قرار دارند. صاحبخانه‌ها نیز تحت فشار اقتصادی هستند.

کد خبر 531287 برچسب‌ها مسکن مهر استان‌ کرمان مسکن مسکن - مصالح ساختمانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن مهر استان کرمان مسکن مسکن مصالح ساختمانی افزایش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، در گروه کاری نهضت ملی ‌مسکن شمال استان کرمان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌های آب و برق در سایت‌های مسکن هستند.     وی، افزود: زمین‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در چهار شهر ریحان‌شهر، بردسیر، خواجوشهر و بم آماده شده و در هفته‌های آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.    موسوی، تصریح کرد: سایت‌های راین، نرماشیر، نظام‌شهر، گلباف، نجف‌شهر، چترود، هجدک و ارزوئیه آماده شده و منتظر دریافت مصوبه از کارگروه هستند.    معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: سایت‌های کرمان، کوهساران، بافت، شهربابک، خرسند، بم و رفسنجان نیز مراحل آخر آماده‌سازی را می‌گذرانند و به زودی جهت ساخت و ساز واگذار می‌شوند.    وی همچنین از انجام مراحل کار در سایت‌های نهضت ملی مسکن بافت، خرسند، انار، باغین و فاز دو ماهان، رفسنجان، اندوهجرد، شهداد و گنبکی خبر داد.

دیگر خبرها

  • واگذاری هزار قطعه زمین در بم
  • واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است
  • آماده شدن سایت های مسکن در چهار شهر استان کرمان
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟