Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ اعضای شورای شهر مریوان پس از کش و قوس‌های فراوان در اقدامی قابل تأمل و سؤال‌برانگیز، "برادر نماینده فعلی مجلس" را به‌عنوان شهردار مریوان انتخاب کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، انتخاب شهردار مریوان به یکی از چالش‌های اساسی شورای شهر تبدیل شده که حاشیه‌های بسیاری برای مدیریت شهری در این شهرستان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای دور پنجم شورای شهر مریوان در جلسه رسمی 21 شهریورماه سال 96 «جمال شریفی» شهردار شهر کانی‌دینار را به‌عنوان شهردار جدید مریوان انتخاب و در 24 مردادماه سال‌ گذشته پس از حدود 23 ماه خدمت وی را عزل کردند.

پس از عزل پرحاشیه شهردار سابق مریوان و کش و قوس‌های فراوان، اعضای شورای شهر «سیروان ویسی» را با 7 رأی به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری مریوان انتخاب و وی پس از گذشت چندماه در 27 بهمن‌ماه سال 98 در حکمی از سوی استاندار کردستان به‌عنوان شهردار این شهر معرفی شد اما ماجرا به اینجا ختم نشد!

«سیروان ویسی» پس از گذشت تنها 4 ماه از معرفیش به‌عنوان شهردار مریوان، 28 خردادماه سال‌جاری از سمت خود استعفا داد و «سهم‌خواهی، سفارش‌های غیرقانونی و دخالت‌های اعضای شورای شهر در امورات شهری و اداری را از دلایل اصلی استعفایش عنوان کرد.

کردستان| شهردار مریوان عزل شد؛ مدیریت شهری به دست چه کسی سپرده می‌شود؟پشت‌پرده سناریوی نمایشی لیست امیدی‌ها در شورای شهر اراک/ خلاف‌گویی‌های شهردار درباره نیروهای شهرداری‌

اعضای شورای شهر پس از استعفای ویسی، در همان روز «آراس قاسمی‌پور» برادر نماینده فعلی مردم مریوان در مجلس را به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب و بعد از گذشت 28 روز وی را به‌عنوان شهردار جدید مریوان برگزیدند که این معرفی با اعتراضات زیادی از سوی کارشناسان، صاحب‌نظران و پیشکسوتان مدیریت شهری مریوان روبه‌رو شد.

عبدالله عبدی، رئیس شورای اسلامی شهر مریوان اعلام کرد که  جلسه رسمی شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار مریوان امروز در دفتر شورا برگزار شد و اعضای شورا با اکثریت آرا، «آراس قاسمی‌پور» را به عنوان شهردار جدید مریوان انتخاب کردند.

انتهای پیام/492/ش

R7848/P/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... انتقاد هاشمی از کوتاهی شهرداری تهران در راه‌اندازی سامانه هشدار سریع زلزله همه چیز درباره کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها؛ کدام تخلفات در این کمیسیون بررسی می شود؟ ارائه پارکینگ رایگان و امن دوچرخه در ساختمان‌های شهرداری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عنوان شهردار اعضای شورای شهر مریوان انتخاب شهردار مریوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری