Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اخذ ۵۰ دستگاه تشخیص پزشکی و سرمایه جدید دیگر به ناوگان درمان گیلان از سوی هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام تلاش خود را در جهت تقویت بنیه زیرساخت‌های دانشگاه به کار می‌گیرد، اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر علیرغم اینکه کادر سلامت استان درگیر ویروس متقلب و منحوس کرونا بوده، امکانات و اعتبارات قابل‌توجهی در بخش بهداشت و درمان جذب‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم پیگیری و همت همه‌جانبه در جهت رفع کمبودهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای همه است و همه باید از فرصت خدمتی که در اختیارشان گذاشته‌شده تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نشست مشترک خود با معاونین وزیر بهداشت در محل وزارتخانه، خاطرنشان کرد: در دیدار با معاونین توسعه مدیرت و درمان وزارت بهداشت، ضمن برشمردن چندین‌باره چالش‌های حوزه درمان و نیروی انسانی بر لزوم افزایش اعتبارات درمانی، افزایش نیروی انسانی ازجمله پرستاران و همچنین امکانات تشخیص پزشکی تأکید شده است.

وی به نشست مشترک خود با دکتر مهدی یوسفی، رئیس هیئت‌امنا صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر، وزارت بهداشت در جهت استقرار تجهیزات پزشکی حمایت شایانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته که عمده این تجهیزات از مسیر هیئت‌امنا صرفه‌جویی ارزی بوده است.

سالاری از تخصیص دو دستگاه سونوگرافی و یک دستگاه CT اسکن به ناوگان تشخیص پزشکی گیلان از سوی هیئت‌امنا صرفه‌جویی ارزی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: یک دستگاه سونوگرافی به بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا، یک دستگاه سونوگرافی به بیمارستان رسالت ماسال و یک دستگاه CT  اسکن نیز به یکی از بیمارستان‌های مرکز استان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به سایر تجهیزات اخذشده از هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، بیان کرد: ۱۵ دستگاه ونتیلاتور، دو دستگاه الکتروشوک، دو دستگاه الکتروکاردیوگراف، ۱۵ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی، دو دستگاه مانیتور سانترال، یک دستگاه رادیولوژی پرتابل و ۱۰ دستگاه ساکشن نیز از هیئت‌امنای صرفه‌جویی ارزی اخذشده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وضعیت درمان گیلان دانشگاه علوم پزشکی گیلان صرفه جویی ارزی تشخیص پزشکی دو دستگاه یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم