Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:16:50 GMT

جزییات انتخاب رئیس دیوان محاسبات در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۶۱۲۶

جزییات انتخاب رئیس دیوان محاسبات در مجلس

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره جلسه کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس برای نحوه بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات اظهار داشت: در این جلسه بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا شیوه‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات پیش بینی شود.

وی بیان کرد: در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس بحث کردیم که در چارچوب قانون باید چگونه در این زمینه اقدام شود و تاکید شد که کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مدارک و سوابق کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات را بررسی کنند و صرفاً افرادی را که واجد شرایط هستند به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نهایت کمیسیون برنامه و بودجه باید کاندیداهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات را جهت بررسی در صحن علنی مجلس به هیئت رئیسه معرفی کند.

فرهنگی درباره سوابق لازم برای تصدی ریاست دیوان محاسبات گفت: در آئین نامه داخلی مجلس آمده است که کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات باید ۲۰ سال سابقه کار داشته باشند و قید شده است که حتماً باید بخشی از این سابقه نظارتی باشد چراکه کار رئیس دیوان محاسبات جنبه نظارتی دارد.

وی افزود: به آئین‌نامه داخلی مجلس در این‌باره چیزی اضافه نشد بلکه در جلسه کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس توضیح داده شد که سابقه کار کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات باید به چه نحوی باشد و باید حتماً سابقه نظارتی داشته باشند که البته ممکن است این سابقه نظارتی شش ماه یا یک سال از ۲۰ سال سابقه کاری فرد باشد.

عضو کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد کاندیداهای دادستانی دیوان محاسبات هم گفته شد که حتماً باید این افراد سابقه تحصیل در رشته‌های حقوقی و قضائی را داشته باشند و با موازین حقوقی آشنا باشند.

کد خبر 4975294 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدحسین فرهنگی دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی برجام ایالات متحده آمریکا اسحاق جهانگیری محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی ایران هیئت دولت ویروس کرونا حسن روحانی وزارت امور خارجه سید عباس موسوی مجلس محمد جواد ظریف کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

جریان انقلابی اکثریت را دارد، اگر کسانی انقلابی هستند وارد مجلس شوند و اولویت‌های مهم جامعه را در نظر بگیرند، موجب تقویت امید در جامعه می‌شود.‌

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

حوزه تخصصی من آموزش و حوزه حقوقی و همچنین بودجه است، تلاش من این است که در کمیسیون بودجه باشم و دغدغه من تخصیص اعتبارات به شکل متوازن در کشور است و نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم صورت گیرد.‌

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

مهم‌ترین چالش اصلی لرستان بیکاری است و راهکار آن هم این است که از اعتبارات دولتی و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رفع این چالش استفاده کنیم، زیرساخت‌ها در این رابطه باید فراهم شود.

کد خبر 6086482

دیگر خبرها

  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید