Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به این پرسش که «چه برنامه‌های ویژه‌ای برای نقاط محروم در کشور دارید؟»،اظهار داشت: توان بنیاد مستضعفان برای مناطق محروم معطوف شده است و 15 منطقه را در نقشه ایران انتخاب کرده‌ایم.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد:‌ این مناطق مانند قلعه گنج و قصر قند که بنده هفته قبل در آنجا بودم، هستند؛البته این مناطق ظرف دو سه هفته آینده به 20 منطقه خواهد رسید و تا پایان سال جاری در هر استان یک منطقه محروم برای آبادانی و پیشرفت انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: ما سه سال در این مناطق مستقر می‌شویم و هزینه می‌کنیم؛ البته با همکاری دولت و سایر بخش‌ها. امیدواریم بعد از 3 سال چهره این مناطق مانند قلعه گنج یک تغییر ماهوی و فرهنگی داشته باشد.

فتاح درباره اینکه «آیا برای اشتغال در مناطق روستایی برنامه‌ای دارید؟»، بیان داشت: بله در این مناطق برنامه داریم و در این مناطق این بحث متمرکز ماست؛ وقتی الگو را درست کردیم در بقیه نقاط نیز می‌تواند مثل این مناطق پیش برود.

وی متذکر شد: ما بحث اشتغال و پرداخت وام را در نقاط مختلف ایران داریم و در بین اقشار محروم در دوران کرونا، وام اشتغال و وام قرض‌الحسنه ضروری پرداخت می‌کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان فتاح بنیاد مستضعفان طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند

به گزارش جماران؛ پس از سیستان و بلوچستان به عنوان محروم ترین، استان‌ های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.

استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است. مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است. 

مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال ۱۴۰۱ تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.

پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.

منبع: اعتماد

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز