Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم بزرگداشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش که به‌صورت مجازی و بدون حضور جمعیت در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد، با تسلیت درگذشت امیر سرتیپ هوشنگ صدیق به محضر فرماندهی معظم کل قوا، فرمانده کل ارتش و ملت شریف ایران اسلامی، گفت: سخن در خصوص کارنامه جهادی امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق بسیار زیاد است اما به دلیل محدودیت زمانی به بخشی از آن اشاره می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیر سرتیپ صدیق یک خلبان ماهر، شجاع، نترس، خطرپذیر و فوق العاده دلاور بود و زمانی که فرمانده پایگاه یکم شکاری بودند توانمندی‌های ایشان را از نزدیک می‌دیدم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه امیر سرتیپ خلبان صدیق در دوران فرماندهی بر نیروی هوایی خدمات بسیار ارزشمندی از خود بر جای گذاشت که تاریخ آنها را فراموش نمی‌کند، گفت: برقراری امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش در آبراه خلیج فارس که به‌موجب آن اقتصاد کشورمان در دوران هشت سال دفاع مقدس مصون ماند، از جمله این خدمات بود.

محمدحسنی با بیان اینکه حمله بسیار پرقدرت و کمرشکن و فلج‌کننده به پالایشگاه نفتی کرکوک که دشمن را با مشکلات بسیار جدی مواجه کرد نیز از جمله اقدامات ارزشمند و تأثیرگذار در دوران فرماندهی امیر سرتیپ خلبان صدیق بود، خاطر نشان کرد: پشتیبانی از عملیات‌های نظامی به ویژه عملیات والفجر هشت که بخشی از نتیجه آن ساقط شدن ۸۰ فروند از هواپیماها و بالگردهای دشمن بود در زمان فرماندهی این امیر سرافراز ارتش رخ داد تا جایی که کمر دشمن در این زمینه شکسته شد.

وی اذعان داشت: پایه‌گذاری یک حرکت بسیار مقدس و معنوی و در عین حال نظامی - راهبردی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان فرماندهی امیر سرتیپ خلبان صدیق به ثمر نشست و آن بنیان نهادن جهاد خودکفایی و نهضت قطعه سازی در این نیروی الهی بود که به عنوان یکی از باقیات صالحات‌های این فرمانده جهادی و ولایی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همین امر موجب شد تا از آن پس رشته‌هایی از وابستگی ما به بیگانگان قطع شود و امروز همگان شاهدند که نه تنها قابلیت تولید قطعه داریم بلکه به تکنولوژی ساخت هواپیما دست یافته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق با اینکه می‌توانست در روزهای سخت ملت ایران را تنها بگذارد اما پای کار نظام ماند و به وظیفه سربازی خودش عمل کرد، مومنانه زیست و جانانه از این میهن، نظام و ارزش‌های انقلاب دفاع کرد و مومنانه از این دنیا به دیار باقی شتافت و یقیناً پاداش مجاهدت‌های مخلصانه در راه اعتلای میهن و صیانت از شرف و ناموس اسلامی را دریافت خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدحسنی ضمن تشکر از همه مخاطبان برای شرکت در آئین ترحیم و بزرگداشت مجازی امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش، ابراز امیدواری کرد: انشاالله در آینده بستری فراهم شود تا آئینی در شأن مرحوم امیر سرتیپ صدیق، این مرد بزرگ و شریف برگزار شود.

کد خبر 4975443 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیروی هوایی ارتش مجلس شورای اسلامی برجام ایالات متحده آمریکا اسحاق جهانگیری محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی ایران هیئت دولت ویروس کرونا حسن روحانی مجلس وزارت امور خارجه محمد جواد ظریف سید عباس موسوی امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

محسن داوری فرماندار مشهد گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ قطعه زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در بینالود اختصاص یافته که ۱۰۰ قطعه زمین از این تعداد برای طرح جوانی جمعیت امروز میان خانواده‌های واجد شرایط دارای چهار فرزند قرعه کشی شد.

او افزود: پارسال نیز بیش از ۶۰۰ قطعه زمین به طرح نهضت ملی مسکن شهر ملک آباد اختصاص یافت و به متقاضیان واگذار شد که متاسفانه هنوز ۳۶۰ متقاضی پی ریزی یا همان فونداسیون این واحد‌ها را آغاز نکرده اند.

فرماندار مشهد ادامه داد: طی ۲۳ سال گذشته متاسفانه زمین در شهر ملک آباد برای طرح‌های مسکن دولت‌های گذشته تامین نشده بود که با اهتمام ویژه این دولت ۲۳ هکتار زمین در قالب ۲ پهنه به محدوده شهر ملک آباد الحاق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است