Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد : مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته مسئله دسترسی به دو سایت در ایران باید زود حل شود.
 «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای که چهارشنبه منتشر شده خواستار حل و فصل سریع مسئله دسترسی به دوسایت در ایران شد.
گروسی در مصاحبه‌ای با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در وین گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأکید برای دسترسی به سایت‌های ایران و دریافت اطلاعات درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور عقب نخواهد نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته گروسی از زمان تصاحب سمت مدیر کلی آژانس، این نهاد بین‌المللی را به سمت تشدید تنش‌ها با ایران پیش برده است.
وال‌استریت‌ژورنال نوشته مقام‌های آمریکایی از مدیر کل آژانس خواسته‌اند درباره مسئله دسترسی به سایت‌ها مقابل ایران سهل‌انگاری نکند. برخی دیپلمات‌ها گفته‌اند فشارهایی روی آژانس اتمی اعمال شده تا پایان ماه جولای گزارش جدیدی در این خصوص منتشر کند. گروسی گفته که ضرب‌الاجلی وجود ندارد اما اگر تا پایان جولای هیچ همکاری از سوی ایران  صورت نگیرد، «بد می‌شود.»
گروسی در گزارشی ماه ژانویه ایران را به عدم اعطای دسترسی به دو سایت و عدم توضیح درباره فعالیت‌های هسته‌ای خودش در گذشته متهم کرد. او خواستار توضیح ایران درباره این مسائل شد.
مقام‌های آمریکایی از گروسی خواسته‌اند اطلاعات جدید درباره همکاری ایران در این زمینه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند. چنین اطلاعاتی به واشنگتن اجازه خواهد داد پرونده ایران را به شورای امنیت ارجاع دهد. این اقدام به احتمال قریب به یقین با مخالفت چین و روسیه روبرو خواهد شد.
دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از اقدامات گروسی در زمینه پرونده هسته‌ای ایران تمجید کرده است. واشنگتن که در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد در سال جاری بودجه بیشتری را برای کمک به آژانس انرژی اتمی اختصاص داده است.
وی گفت: «من روی اینکه مطلقاً ضروری است این مسئله را خیلی زود حل کنیم تأکید کردم. این، مسئله کنار گذاشته نمی‌شود.»
مدیر کل آژانس اتمی درباره برخی هشدارها مبنی بر اینکه انجام اقدامات شتابزده می‌تواند به نابودی برجام منجر شود گفت: «لازم است از برداشتن گام‌های بی‌پروا و عجولانه خودداری کنیم.»
منبع: فارس برچسب ها: مدیر کل آژانس اتمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: مدیر کل آژانس اتمی مسئله دسترسی مدیر کل آژانس بین المللی آژانس اتمی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین

پخش زنده بازی ایران و ازبکستان در چارچوب رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ایران و ازبکستان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های فوتسال قهرمانی آسیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتسال امروز ایران و ازبکستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا

فوتسال قهرمانی آسیا (ازبکستان - ایران) ساعت ۱۷:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 748091

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۷ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم