Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@02:57:53 GMT

کسبه از وضعیت فعلی سوءاستفاده نکنند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۶۵۸۲

کسبه از وضعیت فعلی سوءاستفاده نکنند

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: مردم تا جایی که امکان دارد به بازار مراجعه نکنند، مگر برای رفع نیازی ضروری؛ چرا که جدای از مشکلات سلامت، خرید بی‌وقفه برخی می‌تواند منجر به بالا رفتن تورم و کمبود کالا شود.

به گزارش ایمنا، احمد کریمی اصفهانی با اشاره به آغاز موج دوم شیوع کرونا در کشور و وضعیت امروز بازار در این شرایط، اظهار کرد: موضوع شیوع کرونا موردی است که از ید انسان‌ها خارج است و تمام جامعه را در سطح کشوری و جهانی مشغول به خود کرده است و هرکسی را تهدید می‌کند که در این شرایط طبیعی است بی احتیاطی یک نفر تجاوز به حقوق دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس اگر می‌گوییم منافع فرد، منافع جامعه را هم در خود دارد و تامین منافع جامعه به نفع افراد است، باید برای احترام به این اعتقاد، هر آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند را رعایت کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با اشاره به وضعیت امروز بازار تهران تاکید کرد: مسئله شیوع کرونا مشکلات اقتصادی زیادی را ایجاد کرده است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم، اما در عین حال باید بدانیم که پیش از اینکه صرفاً به مسائل اقتصادی بیندیشیم و آن را ببینیم، حواسمان جمع مسائل مربوط به سلامت باشد که مهمتر است و البته آنجا که پیشبرد امور اقتصادی می‌تواند با رعایت پروتکل‌ها انجام شود، این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد.

کریمی‌اصفهانی با بیان اینکه مردمی که برای خرید به بازار می‌آیند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنیم تا جایی که امکان دارد به بازار مراجعه نکنند. مگر مواردی که برای رفع نیازی ضروری صورت می‌گیرد؛ چرا اگر جز این باشد، جدای از مشکلات سلامت، موضوع کمبود کالاها نیز پیش می‌آید و خرید بی‌وقفه و بی‌دلیل برخی می‌تواند منجر به بالا رفتن تورم و کمبود کالا شود.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در پایان با اشاره به تمهیدات این تشکل برای بهبود وضعیت بازار، تأکید کرد: الان در وضعیتی هستیم که نمی‌توان آن را طبیعی دانست. ویروس کرونا به ما چیزهایی را تحمیل کرده است که باید برای مقابله با آن، هوای هم را داشته باشیم. پس اگر برخی از کسبه تصور کنند که فرصت برای سوءاستفاده فراهم است، از تفکری پیروی کرده‌اند که به هیچ وجه مورد تایید جامعه اسلامی اصناف نیست و ما با چنین رفتارهایی قطعاً مخالفت می‌کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 434065

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازار اصفهان پروتکل بهداشتی جامعه اسلامی اصناف و بازار موج دوم شیوع کرونا ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جامعه اسلامی اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران

بررسی فایل‌های اجاره در جنوب تهران نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک آپارتمان در مناطق جنوبی پایتخت، باید دست‌کم ۲۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر داشت.

به گزارش اکو ایران، هر چند خریدوفروش در بازار مسکن در تهران به کندی صورت می‌گیرد و معاملات ملکی در وضعیت رکود قرار دارد، اما هم‌اکنون بازار اجاره در آستانه داغ شدن و تعداد فایل‌های رهن و اجاره بازار در حال افزایش است.

البته آنطور که واسطه‌گران ملکی می‌گویند: اکثر مستاجران میل به تمدید قرارداد خود دارند و میزان جابه‌جایی نسبت به سال‎‌های قبل کاهش یافته است.

بررسی‌های ما از بازار رهن و اجاره در جنوب تهران نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک آپارتمان در مناطق جنوبی پایتخت، باید دست‌کم ۲۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر داشت که اگر خواهان امکاناتی همچون پارکینگ، آسانسور و انباری باشید مبلغ رهن کامل شما باید حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان باشد.

در محله مسعودیه رهن کامل آپارتمانی با ۶۸ مترمربع زیربنا و ۱ سال ساخت، ۶۵۰ تومان و رهن کامل واحدی ۷۵ متری و ۱۸ سال ساخت در نازی آباد بدون آسانسور و پارکینگ، ۶۰۰ میلیون تومان است.

در محله دولت آباد، رهن کامل آپارتمانی ۶۱ متری و ۱۸ سال ساخت، ۴۰۰ میلیون تومان و رهن کامل واحدی ۶۵ متری ۹ سال ساخت در محله دیلمان و بدون پارکینگ و انباری، ۶۰۰ میلیون تومان تعین شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره در جنوب تهران را مشاهده کنید:

دیگر خبرها

  • عاشق دوآتشه استقلال؛ التماس می‌‎کردم دستانم را قطع نکنند!
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • ببینید | تصاویری از سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد