Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@06:32:27 GMT

بازداشت ۱۶۰ نفر در سودان هنگام سفر به لیبی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۷۳۰۷

بازداشت ۱۶۰ نفر در سودان هنگام سفر به لیبی

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شبکه تلویزیونی الجزیره، مقامات سودانی اعلام کردند ۱۶۰ نفر از شهروندان این کشور و شماری از اتباع خارجی که تلاش می‌کردند با عبور از مرز این کشور خود را به لیبی برسانند و به عنوان مزدور در آن‌جا بجنگند، دستگیر شده اند.

این در حالی است که چندی پیش پایگاه «لیبیا آبزرور» از کمک‌های تسلیحاتی و مهماتی رئیس شورای حاکمیتی سودان به شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر در لیبی پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه به نقل از منابعی که نام آن‌ها را فاش نکرده است، اعلام کرد عبدالفتاح البرهان ۳ هواپیمای باربری نظامی که حامل سلاح و تجهیزات نظامی بود در ژوئن گذشته به شرق لیبی فرستاده است.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در لیبی، بحران سیاسی و تلاش برای رسیدن به قدرت در این کشور همچنان نیز ادامه دارد. در حالی که دولت وفاق ملی لیبی تحت ریاست فائز السراج مورد پذیرش سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد، خلیفه حفتر به دنبال اشغال طرابلس و به قدرت رسیدن در این کشور است.

دولت وفاق ملی لیبی طی ماه‌های اخیر و تحت حمایت‌های گسترده آنکارا، توانست تا بخش‌های زیادی از حاشیه طرابلس و سواحل غربی لیبی را از سیطره نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر خارج کند.

در مقابل مصر، امارات، عربستان سعودی و فرانسه و یونان از ژنرال حفتر در برابر دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند؛ دولتی که سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و حمایت ترکیه و قطر را دارد.

در همین حال و در ادامه جنایات آل سعود در یمن به کمک مزدوران سودانی، از زمان حکومت عمر البشیر، دیکتاتور پیشین سودان، بیش از ۱۵ هزار سودانی به صورت مزدور در صفوف ائتلاف عربستان در یمن می‌جنگیدند.

ائتلاف سعودی در ماه مارس سال ۲۰۱۵، تجاوز به یمن را آغاز کرد تا انصارالله را شکست داده و دولت فراری منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور، را به قدرت بازگرداند. با این حال، با گذشت بیش از ۶ سال از این تجاوز و محاصره هوایی، دریایی و زمینی یمن، اکنون نشانه‌های تسلیم عربستان بیش از پیش آشکار شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سوال از رئیس جمهور رضا عسگری طرح مالیات بر خانه های خالی جنگ قره باغ قطعنامه 598 سودان بازداشت لیبی جنگ سوال از رئیس جمهور رضا عسگری طرح مالیات بر خانه های خالی جنگ قره باغ قطعنامه 598

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • بلینکن هنگام ترک چین تنها توسط سفیر کشورش بدرقه شد
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان