Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از پروژه برق رسانی به عراق حمایت کرد.

در این بیانیه که در پایگاه وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: دولت عراق، شورای همکاری خلیج (فارس) و آمریکا بار دیگر حمایت تمام و کمال خود را از پروژه اتصال انرژی برق میان عراق و کشور‌های شورای همکاری اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا متعهد شده تا این پروژه را تسهیل کند و حمایت‌های لازم را در هر جایی که نیاز است، ارائه دهد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: این پروژه بیش از آنچه مورد نیاز است، برق را برای مردم عراق فراهم کرده و توسعه اقتصادی عراق را خصوصا در استان‌های جنوبی فراهم می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: دولت عراق، شورای همکاری و آمریکا به دنبال افزایش همکاری‌های اقتصادی و انرژی به عنوان اساسی برای صلح، توسعه و شکوفایی در منطقه هستند. دولت عراق، شورای همکاری و آمریکا خواهان اجرای سریع و کامل تعهداتی هستند که جامعه جهانی در سال ۲۰۱۸ در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق که در کویت برگزار شد، به انجام آن متعهد گردید.

گفتنی است شرکت آمریکایی جنزال الکتریک که در زمینه‌های گوناگونی از جمله تأسیسات توزیع برق فعالیت دارد روز پنجشنبه اعلام کرد راهکاری سریع را برای حل بحران برق در عراق ارائه داده و در همین خصوص، از گفتگو‌های خود با دولت عراق در این زمینه خبر داد.

«جوزف انیس» مدیر اجرایی شرکت جنرال الکتریک در بخش انرژی گازی در خاورمیانه و شمال افریقا و جنوب آسیا گفت کمبود انرژی یکی از بزرگترین چالش‌ها در زندگی روزمره به حساب می‌آید که حدود ۴۰ میلیون نفر از ساکنان عراق، به خصوص در فصل تابستان با آن روبرو هستند.

وی همچنین اعلام کرد شرکت جنرال الکتریک درد و رنج‌های روزانه ناشی از این مسأله را درک می‌کند و راهکار‌هایی سریع را برای کمک به دولت عراق در نظر دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا پروژه برق رسانی دولت عراق شورای همکاری خلیج فارس وزارت خارجه آمریکا شورای همکاری دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح