Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رغم مخالفت بعضی کشورهای اروپایی، شورای حقوق بشر ملل متحد روز پنجشنبه قطعنامه‌ای پیشنهادی از سوی چین و روسیه را به تصویب رساند که در آن بر «نقش محوری حاکمیت کشورها» در مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر تاکید شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در این قطعنامه که حمایت ترکیه و آفریقای جنوبی را نیز به همراه داشت ضمن اشاره به اهمیت همکاری بین‌المللی بویژه در دوره وضعیت‌های اضطراری بهداشتی و بحران‌های سلامت ناشی از شیوع بیماری‌های همه‌گیر، بر «احترام کامل به حق حاکمیت کشورها» و نیز در نظرگرفتن «اولویت‌های ملی» تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش یورو نیوز، این قعطنامه در حالی به تصویب رسید که برخی کشورهای اروپایی به آن انتقاد داشتند و مخالفت می کردند.

سفیر آلمان به نمایندگی از اتحادیه اروپا در این شورا با ابراز تاسف از این که قطعنامه یاد شده بیش‌ از هر چیز بر تبعات اقتصادی بیماری‌های همه‌گیر تاکید دارد، «نبود شمار زیادی از عناصر مهم در متن قطعنامه» را مورد انتقاد قرار داد.

متن این قطعنامه که پیش‌تر به چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ارائه شده بود بار دیگر بر این نکته تاکید دارد که فوریت‌ها و تدابیر اضطراری اتخاذ شده از سوی کشورها برای مقابله با همه‌گیری بیماری کووید 19 باید با وظایف و تعهدات وعده داده شده در خصوص پایبندی به قانون بین المللی حقوق بشر همخوان باشد.

قطعنامه مصوب شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین از هرگونه واکسن احتمالی برای مقابله با بیماری کووید19 به عنوان یک «کالای عمومیِ جهانی» یاد کرده و بر ضرورت دسترسی سریع، منصفانه و عادلانه همه بیماران نیازمند به دارو و واکسن در جهان تاکید می‌کند.

ثبت بیشترین شمار مبتلایان روزانه کرونایی در ژاپنآخرین آمار جهانی کرونا/ رکوردزنی آمریکا با 78000 مبتلای جدید در 24 ساعت گذشته + جدولآمار فوتی‌های روزانه کرونا در ایالت‌های تگزاس و فلوریدا رکورد زدآلمان: اروپا برای موج دوم کرونا آماده شده استهشدار صندوق بین المللی پول درباره تبعات اقتصادی موج دوم کرونانگرانی اوپک از افت دوباره تقاضای نفت با آغاز موج دوم کرونا


انتهای پیام/

 

 

R1016169/P/S8,87,89/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشور چین کشور روسیه ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور چین کشور روسیه ویروس کرونا اخبار چین اخبار روسیه ویروس کرونا بیماری های همه گیر شورای حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد

عربستان سعودی قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به نمایندگی از گروه کشورهای عربی سازمان ملل با هدف برقراری آتش‌بس در غزه، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «ایندیپندنت عربی» به نقل از «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل نوشت گروه عربی که عربستان طی ماه جاری ریاست آن را بر عهده دارد، در نشست دوشنبه خود درباره این طرح بحث و رایزنی خواهد کرد.

الواصل در ادامه افزود، پیش‌نویس این قطعنامه ممکن است شامل ارائه مجدد درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل به شورای امنیت باشد، چراکه واشنگتن درخواست مشابهی را هفته گذشته وتو کرد.

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد سخنانی در اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارد. وی این سخنان را بسیار مثبت و مهم توصیف کرد.

پیشتر آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد، وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت آمریکا با عضویت کامل آن در سازمان ملل را محکوم و آن را «ناعادلانه و غیرموجه» توصیف کرد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اما از این اقدام آمریکا استقبال کرد و مدعی شد پیشنهاد به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین پس از عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر «هدیه‌ای برای تروریسم» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد