Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه ماشین‌سازی در خصوص اشتباهات تأثیرگذار تیم داوری بازی با ذوب‌آهن بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از روابط عمومی باشگاه ماشین‌سازی تبریز، باشگاه فرهنگی ورزشی ماشین‌سازی تبریز در واکنش به جوسازی‌ها و اظهارات برخی اشخاص، در خصوص بازی شب گذشته مقابل ذوب‌آهن اصفهان، بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی 

آنچه بعد از بازی شب گذشته ذوب‌آهن و ماشین‌سازی شاهد بودیم و جوسازی‌هایی که از سوی عوامل تیم میزبان صورت گرفته، مصداق بارز «یکطرفه به قاضی رفتن» بود. فارغ از این جوسازی‌ها، تحت تأثیر قرار گرفتن مدیران فدراسیون فوتبال و تشکیل جلسه شبانه و بررسی ویژه مسائل داوری این بازی، به واقع مایه تأسف است.

اول آنکه به باور ما، مسائل داوری این بازی رویدادی فراتر از آنچه همواره در فوتبال ایران شاهد بوده‌ایم، نداشته است. بعد از آن، اگر هم موردی از این لحاظ باشد، باید به تأیید کارشناسان امر برسد. حتی اگر بر فرض مورد اشتباهی نیز تأیید شود، چگونه می‌شود که وقتی اشتباهات داوری، به ضرر تیم‌های فوتبال تبریز است، همه آن را بخشی از فوتبال قلمداد می‌کنند و حالا که شاید تیمی غیر از این شهر، از این بابت تصور متضرر شدن دارد، آقایان اینگونه برآشفته‌اند؟

مدعیان انتخاب چهره منفور داوری در اصفهان، آن زمان که داور مشهور، جام قهرمانی را در آن روز سیاه، از دست فوتبال تبریز ربود و به آن‌ها هدیه داد، کجا بودند؟ اگر قرار باشد تندیس منفورها ساخته شود باید به نوبت و بر حسب حساسیت بازی‌ها و تأثیر اشتباهات باشد.

پیشنهاد می‌شود بهتر آن است که قبل از همه، از جمعه سیاه و بقیه بازی‌هایی که علیه تیم‌های فوتبال تبریز قضاوت شده، شروع و مهم‌تر اینکه محرز شود چگونه کاپ قهرمانی از تبریز به اصفهان پرید؟

حال، بر فرض اگر اشتباهی هم در بازی شب گذشته از بابت مسائل داوری رخ داده باشد، آیا نتیجه این بازی تأثیری در تعیین تیم قهرمان داشته یا منجر به سقوط تیمی شده است؟

فوتبال تبریز طی سالیان متمادی یک تنه به اندازه کل باشگاه‌های فوتبال ایران از بابت اشتباهات داوری متضرر شده و هر بار که فریاد دادخواهی سر داده، گوش آقایان شنوا نبود و حال چه شده که با گله و اعتراض یک باشگاه، جلسه ویژه تشکیل می‌شود؟

باشگاه ماشین‌سازی با احترام به تمامی تیم‌ها و داوران، ضمن استقبال از بررسی مسائل داوری بازی شب گذشته، خواستار بازبینی و بررسی مسائل داوری تمامی بازی‌های این تیم در فصل جاری و فصول گذشته است تا احقاق حق به صورت کامل اجرا شود.

مصداق اتفاقات روز گذشته و پیش داوری‌ها این شعر حافظ است که:
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ذوب آهن ماشین سازی بازی شب گذشته فوتبال تبریز مسائل داوری ماشین سازی ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟

در اینکه انتخاب موسیقی بر مبنای سلیقه شخصی افراد است و شاید درباره تعریف موسیقی مناسب در فضای معین به تعریف مشخصی نرسیم، شکی نیست؛ اما اینکه قبل از شروع یک فوتبال پر هیجان برای تماشاچیان در استادیوم آواز علیرضا قربانی پخش کنیم، قطعا کج‌سلیقگی است!

به گزارش ایسنا، شامگاه گذشته (۷ اردیبهشت‌ماه) پرونده رقابت‌های دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور با صعود سپاهان و حذف پرسپولیس بسته شد. یکی از حساس‌ترین رویداهای فوتبالی شب گذشته بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود که اتفاقا به میزبانی اراکی‌ها برگزارشد.

بسیاری از علاقمندان فوتبال در این شب پر هیجان ورزشی راهی استادیوم شدند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. معمولا در همه دنیا رسم بر این است که قبل از بازی‌های فوتبال برای حاضران در استادیوم موسیقی‌های پر هیجان پخش می‌کنند تا تماشاچی با فضا همراه شود و رخوتی در استادیوم ایجاد نشود؛ گاهی هم بسته به اهمیت بازی خوانندگان مطرح پاپ به استادیوم دعوت می‌شوند تا قبل از شروع بازی شور و هیجان مضاعف به تماشاچی تزریق کنند.

اما شب گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بدون توجه به تمام این موضوعات برای حاضران موسیقی نواحی و آواز علیرضا قربانی (خواننده کلاسیک ایرانی) پخش شد؛ آن هم در شرایطی که نه مخاطب برای شنیدن آواز ایرانی حاضر شده است و نه آواز ایرانی قرار است به فضای استادیوم هیجان ببخشد!

درست است که موسیقی برای عده زیادی از مردم تنها جنبه سرگرمی دارد اما نباید از تاثیر موسیقی بر ذهن غافل شد. اینکه در تمام این سال‌ها موسیقی ورزشی مناسبی برای چنین رویدادهایی ساخته نشده است، قطعا جای بحث مفصل دارد اما کاش برگزارکنندگان مسابقه شب گذشته فقط کمی به اثربخشی موسیقی مهیج برای مخاطب فوتبالی احترام می‌گذاشتند و با کج‌سلیقگی نه جایگاه موسیقی ایرانی را تنزل می‌بخشیدند و نه حوصله تماشاچیان فوتبال را سر می‌بردند!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • شاه‌کلید نکونام برای بازکردن قفل قهرمانی در تبریز!
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • بادامکی: تعویضی‌های پرسپولیس باید عملکرد بهتری داشته باشند
  • گواردیولا: هرگز در مورد داوری صحبت نمی‌کنم؛ قهرمانی در لیگ برتر رویای من است
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی