Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای از جزئیات نشست سه جانبه میان این کشور و آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص پروژه برق رسانی به عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، وزارت خارجه عراق امروز با صدور بیانیه ای از جزئیات نشست مربوط به تقویت همکاری های اقتصادی میان این کشور و آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: در جریان این نشست نمایندگانی از کشورهای عراق، آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس به صورت ویدئو کنفرانس شرکت داشتند.

بر اساس این بیانیه نشست سه جانبه با هدف بررسی پروژه برق رسانی به عراق با همکاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد.

در این بیانیه آمده است، نشست فوق توسط دولت آمریکا و حمایت این کشور در راستای دستیابی به راهکار موثر در خصوص اجرای پروژه اتصال برق میان عراق و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به همراه تقویت همکاری های اقتصادی میان آنها برگزار شد.

در پایان این نشست، بیانیه مشترکی در خصوص تاکید بر حمایت کامل دولت عراق، آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس از پروژه اتصال برق عراق و شورای همکاری خلیج فارس صادر شد.

همچنین وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که بامداد امروز صادر شد از پروژه برق رسانی به عراق حمایت کرد.

در این بیانیه که در پایگاه وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: دولت عراق، شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا بار دیگر حمایت تمام و کمال خود را از پروژه اتصال انرژی برق میان عراق و کشورهای شورای همکاری اعلام می‌کند. آمریکا متعهد شده تا این پروژه را تسهیل کند و حمایت‌های لازم را در هر جایی که نیاز است، ارائه دهد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: این پروژه بیش از آنچه مورد نیاز است، برق را برای مردم عراق فراهم کرده و توسعه اقتصادی عراق را خصوصاً در استان‌های جنوبی فراهم می‌کند.

به نظر می رسد که اقدامات آمریکا در حمایت از پروژه برق رسانی به عراق در جهت سنگ اندازی میان همکاری های ایران و عراق در این خصوص انجام می شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003603

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عراق آمریکا آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس

اولین جلسه هیئت مدیره استقلال برگزار شد.

طرفداری | صبح امروز، شاهد اولین ملاقات رسمی اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال با مالکان جدید این باشگاه بودیم. این نشست که در محل دفتر هلدینگ خلیج فارس برگزار شد، نویدبخش آغاز دورانی تازه برای آبی‌پوشان پایتخت تلقی می‌شود.

در این جلسه، مهدی افضلی، فرشید سمیعی و مهدی حیدرزاده، سه عضو فعلی هیئت مدیره استقلال، به همراه علی خطیر، مدیرعامل این باشگاه، حضور داشتند. طرفین در این دیدار پیرامون مسائل مختلف باشگاه، از جمله برنامه‌های آینده، چالش‌های پیش رو و چشم‌انداز استقلال در فصل‌های آتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

غیبت علی آقامحمدی، چهره نامدار سیاسی و ورزشی، در این نشست از نکات قابل توجه بود. با وجود مطرح شدن حضور وی در هیئت مدیره استقلال در ماه‌های گذشته، او تاکنون در هیچ‌یک از جلسات این هیئت حضور پیدا نکرده است.

گمان می‌رود در آینده نزدیک، دو عضو جدید به جمع اعضای هیئت مدیره استقلال اضافه شوند تا ترکیب نهایی این هیئت به پنج نفر کامل گردد. عبدالعلی علی عسگری، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نیز در این جلسه حضور داشت و بر تعهد مجموعه تحت مدیریت خود به حمایت از استقلال و پیشبرد اهداف این باشگاه تأکید کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس