Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان غذا و دارو درباره کمبود ماسک و مواد اولیه آن هشدار داد و علت آن را تبیین کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بنا به اعلام سازمان غذا و دارو، محمدرضا شانه ساز در نامه‌ای به حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره کمبود ماسک و مواد اولیه و لزوم کاهش قیمت هشدار داد و نوشت: در هفته‌های اخیر به دلیل عدم تامین مواد اولیه ماسک‌های پزشکی، چند نرخی بودن این محصولات و عدم ساماندهی مناسب شبکه توزیع آن‌ها برخی از مراکز درمانی یا مناطق با کمبود ماسک رو به رو شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر بهداشت در نامه نوشت: با توجه به وظیفه ذاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب نامه هیات وزیران در سال جاری هر گونه تولید و تامین انواع ماسک‌های پزشکی مورد نیاز شهروندان و همچنین مراکز درمانی، تشخیصی درمانگاه‌ها و سایر موسسات پزشکی به عهده آن وزارت (صنعت، معدن و تجارت) بوده و سازمان غذا و دارو همکاری لازم برای بررسی کلی محصولات مربوطه را انجام می‌دهد.

شانه ساز افزود: میزان نیاز مراکز درمانی و تشخیصی سطح کشور اعم از دولتی، خصوصی و وابسته به سایر ارگان‌ها به انضمام حجم مورد نیاز برای دپوی ماسک‌های پزشکی در شرایط فعالی حداقل حدود ۲ میلیون عدد در روز برآورد می‌شود که می‌بایست این نیاز از محل تولیدات دارای پروانه ساخت و کد IRC از سازمان غذا و دارو تامین شود؛ بنابراین همکاری مدیران وزارت صنعت برای در اختیار قرار گرفتن این حجم از نیاز با قیمت مناسب و توزیع آن با مدیریت سازمان غذا و دارو مورد نظر است و در صورت افزایش نیاز مجددا اعلام می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در این نامه تاکید کرد: مستدعی است با توجه به وظیفه ذاتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت و دستور اخیر رئیس جمهوری مبنی بر تعدیل قیمت‌ها در تاریخ ۱۷ تیر ۹۹، مسئولیت نرخ گذاری، توزیع و عرضه ماسک‌های پزشکی در سطح جامعه و همچنین در داروخانه‌های سراسر کشور و در دسترس بودن این محصولات با حداقل قیمت مدنظر قرار گیرد. همچنین با توجه به شبهات مطرح شده در خصوص احتمال گرانفروشی و لزوم اعمال نظارت بر قیمت انواع ماسک در همه اماکن و از جمله داروخانه‌ها سازمان غذا و دارو آماده همکاری نزدیک با سازمان تعزیرات حکومتی در این امر مهم است.

وی از سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست: با توجه به نارضایتی تولیدکنندگان از تامین مواد اولیه ماسک که منجر به عدم تامین به موقع نیاز مراکز درمانی شده است، خواهشمند است دستور فرمائید تامین مواد اولیه تولید ماسک نظیر پارچه‌های اسپان باند و ملت بلون به میزان مورد نیاز و مناسب با ظرفیت تولیدات صنعتی توسط آن وزارت با نظارت دقبق و هماهنگ با توزیع و فروش شرکت‌ها به موقع و به میزان کافی صورت پذیرد و شرکت‌های دارای مجوز و کد IRC از وزارت بهداشت در اولویت قرار گیرد.

​شانه ساز افزود: بدیهی است وزارت بهداشت نیز در نظارت بر شبکه توزیع با وزارت صمت همراهی خواهد کرد. در پایان یادآور می‌شود در هفته‌های اخیر به دلیل عدم تامین مواد اولیه ماسک‌های پزشکی، چند نرخی بودن این محصولات و عدم ساماندهی مناسب شبکه توزیع آن‌ها برخی از مراکز درمانی و با مناطق با کمبود ماسک رو به رو شده اند که امیدواریم با مدیریت جناب عالی و بهینه سازی روال‌های قبلی شاهد رضایت بیش از پیش هموطنان عزیزمان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمبود ماسک مراکز درمانی صنعت شانه ساز سازمان غذا و دارو تامین مواد اولیه مراکز درمانی ماسک های پزشکی معدن و تجارت وزارت صنعت کمبود ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: آمریکا در حال انقراض! کاهش نرخ زاد و ولد خطرناک‌تر از گرمایش جهانی است

ایلان ماسک در اظهاراتی نسب به کاهش نرخ فرزندآوری در آمریکا هشدار داده و عنوان کرد تداوم این روند موجب انقراض جمعیت این کشور خواهد شد.

به گزارش فارس، ایلان ماسک یک بار دیگر هشدار داد که جمعیت آمریکا رو به انقراض است و از مردم این کشور خواست تا برای مقابله با این بحران به فرزند‌آوری بیشتر روی آورند.

ماسک در سال 2022 نیز در اظهاراتی مشابه عنوان کرده بود که نرخ پایین زاد و ولد در آمریکا، خطری بسیار بزرگتر از گرمایش جهانی برای تمدن است.

به تازگی نیز وی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکسِ خود (توییتر سابق) عنوان کرده است که جمعیت آمریکا در حال حرکت به سمت انقراض است.

ماسک این جمله را در پاسخ به پستی، منتشر کرده است که عنوان کرده بود، نرخ تولد و زاد و ولد در آمریکا به پایین‌ترین سطح خود طی یک قرن اخیر رسیده است.

افرادی که سرمایه و دارایی خالص ماسک را حدود 191 میلیارد دلار محاسبه کرده‌اند، معتقدند که وی هر تعداد فرزندی که بخواهد می‌تواند، داشته باشد. با این حال بسیاری از کارشناسان جمعیت در آمریکا ارزیابی ماسک از جمعیت در حال انقراض آمریکا را رد کرده و با آن موافق نیستند.

در سال 2021 نیز نتایج نظرسنجی منتشر شده توسط موسسه پیو نشان داد حدود 56 درصد از آمریکایی‌های 18 تا 46 سال بی هیچ دلیلی تمایل به فرزندآوری ندارند این در حالی است که فقط 43 درصد مردم بزرگسال این کشور دلیلی برای بچه‌دار شدن خود عنوان کرده‌ بودند.

نگرانی در مورد مردمی که هیچ فرزندی نداشته و علاقه به فرزندآوری هم ندارند، همواره ترسی همیشگی برای ماسک بوده است و وی نسبت به نرخ پایین زاد و ولد چندین بار هشدار داده است. ماسک اکنون از سه همسر خود، یازده فرزند دارد. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تخصیص میزان واقعی ارز دارو تابع چه شرایطی است؟
  • ایلان ماسک: آمریکا در حال انقراض! کاهش نرخ زاد و ولد خطرناک‌تر از گرمایش جهانی است
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند