Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:07:57 GMT

جشنواره رم ۲۰۲۰ برگزار می‌شود/ توتی روی فرش قرمز

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۵۷۱۷

جشنواره رم ۲۰۲۰ برگزار می‌شود/ توتی روی فرش قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم رم ۲۰۲۰ از ۱۵ تا ۲۵ اکتبر (۲۳ مهر تا ۴ آبان) به صورت فیزیکی برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره علاوه بر بزرگداشتی برای انیو موریکونه آهنگ‌ساز افسانه‌ای ایتالیایی که هفته پیش درگذشت، چندین فیلم از فیلم‌های بخش رسمی منتخب جشنواره کن را نیز در برنامه‌هایش گنجانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم های دیگری نیز در این دوره در فهرست برنامه‌ها جای گرفته‌اند که فیلم زندگینامه‌ای دیوید بویی با عنوان «غبار ستاره» و فیلم ایتالیایی «اسم من فرانچسکو توتی است» که مستندی درباره بازیکن مشهور فوتبال و کاپیتان باشگاه آ.اس رم است، از آن جمله‌اند.

فیلم «توتی» را آلکس اینفاسلی کارگردانی کرده است. او پیشتر مستندی با عنوان «اس مثل استنلی» را درباره راننده ایتالیایی استنلی کوبریک ساخته بود که با تحسین هم روبه‌رو شد و در سراسر دنیا به نمایش درآمد.

مسئولان جشنواره رم گفته‌اند فرانچسکو توتی بر فرش قرمز این جشنواره، البته با رعایت فاصله اجتماعی پا می‌گذارد. توتی ۴۳ ساله برای مردم رم همان جایگاهی را دارد که هر بازیگر درجه یک هالیوودی ممکن است داشته باشد. وی قرار است یک مستر کلاس هم درباره سلیقه سینمایی‌اش برگزار کند.

آنتونیو موندا مدیر هنری جشنواره رم در یک کنفرانس مجازی همچنین اعلام کرد «غبار ستاره» ساخته گابریل رنج کارگردان بریتانیایی با بازی جانی فیلین در نقش بویی نیز در رم روی پرده می‌رود و او از کارگردان و بازیگر فیلم دعوت کرده تا برای نمایش این فیلم به رم بیایند.

وی گفت: ما چهره‌های همه فیلم‌های منتخب را دعوت کرده‌ایم و افزود: برای چهره‌ها راحت‌تر است از اروپا به رم بیایند تا اینکه از آمریکا. وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا ماه اکتبر سفر از آمریکا هم ممکن شود.

احتمال می‌رود تیری فرمو مدیر جشنواره فیلم کن نیز در پانزدهمین دوره جشنواه رم شرکت کند. وی در بیانیه‌ای که درباره جشنواره رم منتشر کرد گفت: کن امسال برگزار نمی‌شود اما ما مفتخریم که فیلم‌های منتخب کن ۲۰۲۰ را به رم دعوت کنیم. در رم، با جشنواره‌اش، با تاریخش و با روحش، سینما هنوز زنده است!

در این دوره همچنین بزرگداشتی برای کارگردان مولف و فقید هندی ساتیاجیت رای تدارک دیده شده و مروری بر ۱۵ فیلم وی انجام خواهد شد.

قرار است نسخه‌های بازسازی شده از کلاسیک‌های سینمایی از جمله «پدر سالار» برادران تاویانی در این دوره نمایش داده شود.

کد خبر 4976410

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم رم فرانچسکو توتی انیو موریکونه ویروس کرونا تئاتر ایران برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما فیلم کوتاه سازمان سینمایی سازمان صداوسیما مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شیوع کرونا سینمای مستند جشنواره رم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل تماشایی فرانچسکو توتی به یوونتوس / فیلم

در جریان دیداری از هفته سی و پنجم سری آ ایتالیا، تیم های رم و یوونتوس از ساعت ۲۲:۱۵ به وقت تهران (یکشنبه) مقابل هم قرار می گیرند. صفحه رسمی آاس رم به همین مناسبت این ویدیو را منتشر کرده است.

دانلود (1.8MB)

دیگر خبرها

  • جشنواره کن در کما
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • پرفسور بالتازار چگونه دیده شد؟/ نقش جشنواره در افزایش انگیزه
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • گل تماشایی فرانچسکو توتی به یوونتوس / فیلم
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد