Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ۳۳۰ مهدکودک در مناطق شهری، روستایی و حاشیه‌نشین کردستان فعال و به ۱۲ هزار نفر از کودکان خدمات ارائه داده که این‌روزها مکان‌هایشان تعطیل و در ضرر به سر می‌برند. به همین دلیل بهزیستی استان تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض به مهدکودک‌های خسارت‌دیده از کرونا پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان همچنین با بیان اینکه توانمندسازی معلولان در اولویت بهزیستی استان کردستان است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار نفر کردستانی از خدمات حمایتی، درمانی، مشاوره‌ای، برنامه‌های تفریحی و ورزشی، کمک‌های موردی و بهره‌مند هستند.

سیدصباح قریشی از اجرای طرح «هر محله حاشیه؛ راه‌اندازی یک بهزستی کوچک» در سطح کشور و استان خبر داد و گفت: به‌زودی در قالب این طرح، ۵۳ مرکز خصوصی در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین کردستان ایجاد می‌شود تا افراد خدمات سطح اول را در محلات خود دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان افزود: برای راه‌اندازی این ۵۳ مرکز بهزیستی در استان، ۳۴۴ نفر جوان دارای مدارک تحصیلی مرتبط برای اخذ مجوز ثبت‌نام کرده که ۵۳ نفر کارشناس ارشد بیکار انتخاب و در حال صدور مجوز برای آنان هستیم که هر مرکز نیز ۵ نفر نیروی دیگر به‌کارگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب راه‌اندازی این مراکز برای بیش از ۲۵۰ نفر جوان کردستانی اشتغال‌زایی ایجاد کرده که علاوه‌بر ارائه خدمات به مردم، تعدادی از جوانان بیکار هم دارای شغل شوند.

قریشی به شرایط عضویت و تحت‌پوشش قرارگرفتن افراد در بهزیستی اشاره کرد و افزود: زنان سرپرست، بدسرپست و خودسرپرست خانوار، افراد از کارافتاده و معلولان از جمله نابینا، ناشنوا، ضایعه نخاعی، جسمی‌حرکتی، کوتاه قد، کودکان کار و معتادان بهبودیافته می‌توانند تحت پوشش و از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از دریافت مجوز و راه‌اندازی مرکز کمپ اعتیاد با ظرفیت ۲۰۰ نفر در هفته دولت در استان خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه ترک اعتیاد در این مراکز موفق نبوده و خود نیز به این واقعیت اعتراف کرده اما در این مرکز جدید معتادان در طول یک‌سال تحت مراقبت و خدمات‌های مختلفی به آنان ارائه می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات به معتادان بهبودیافته استان خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۶۳ معتاد بهبودیافته کردستانی پرداخت و ۶۴۰ مورد نیز کمک بلاعوض شده است.

قریشی از پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش، نیازمندان واقعی و جوانان بیکار و دارای ایده اشتغالزایی در استان خبر داد و بیان کرد: وام به هرکسی تعلق نخواهد گرفت اما افرادی‌که واقعاً بتوانند شغل و اشتغالزایی ایجاد کنند، از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازها و مشکلات این مجموعه نیست، تاکید کرد: از همه مسئولان انتظار داشته همانند همیشه ما را در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها یاری کنند.

کد خبر 531851 برچسب‌ها مهد کودک استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مهد کودک استان کردستان بهزیستی استان کردستان مدیرکل بهزیستی استان استان خبر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از ارائه خدمت مشاوره رایگان  به ۱۰ هزار و ۳۳۰ نفر در مرکز مشاوره راه زندگی‌ کمیته امداد استان خبر داد. 

 مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره موجب پایداری خانواده‌ها و گامی مهم در تقویت توانمندسازی مددجویان است، اظهار کرد: مرکز مشاوره کمیته امداد استان طی سال گذشته به ۱۰ هزار و ۳۳۰ نفر خدمت مشاوره رایگان ارائه کرده است. 

وی گفت: همچنین این مرکز در راستای کمک به زوج‌های جوان برای ایجاد آمادگی بیشتر پیش از ازدواج برای ۱۹۲۷ نفر مشاوره رایگان ارائه کرده است. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: بازگشت به تحصیل ۸۵  نفر، ازدواج مجدد ۲۰۵ نفر از زنان مطلقه و فوت سرپرست و بازگشت به زندگی بیش از ۳۸ نفر از زنان متارکه کرده از دیگر عملکردهای مثبت مرکز مشاوره ‌کمیته امداد استان در سال گذشته است.

این مقام مسئول ارائه مشاوره های تحصیلی و انتخاب رشته برای ۱۳۵۰ نفر، مشاوره و راهنمایی تلفنی  برای ۴۸۰ نفر، مشاوره های فردی و گروهی  ویژه دختران مجرد ۱۹ تا ۳۰ برای ۴۰۰ نفر و برگزاری ۳۵۵ جلسه آموزش های پیشگیرانه وهمایش های آموزشی و مشاوره های گروهی را ‌از دیگر فعالیت های مرکز مشاوره این نهاد برشمرد. 

وی با بیان اینکه مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره  کمیته امداد امام خمینی (ره) درخراسان شمالی فعالیت خود را از اسفند ۹۹ آغاز کرده است، اظهار کرد: این مرکز انواع خدمات مشاوره از جمله مشاوره‌های حقوقی، مهارت‌های زندگی، ازدواج، تحصیلی، مذهبی و کودکان را به مراجعه کنندگان ارائه می‌کند.

الهی راد با اشاره به اینکه در قالب این مرکز به دنبال ارائه مشاوره و توسعه خدمات‌رسانی به جامعه هدف هستیم، اضافه کرد: در این مرکز به صورت رایگان به مددجویان زیرپوشش خدمات ارائه و دیگر افراد براساس تعرفه تعیین شده می‌توانند خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند. 

به گزارش ایسنا، تقویت مهارت‌آموزی و توان‌افزایی در خانواده‌های تحت حمایت مهمترین هدف راه‌اندازی مراکز مشاوره در کمیته امداد است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان