Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- رئیس جمهوری ترکیه از تلاش آنکارا برای امضای توافقنامه جدید با دولت وفاق ملی لیبی خبر داد. درهمین حال منابع خبری نیز اعلام کردند که رئیس پارلمان طبرق در شرق عصر امروز برای دیدار با مقامات الجزایر وارد این کشور می‌شود.

به گزارش شبکه الجزیره، دولت ترکیه پیش از این توافق دریایی را با لیبی امضا کرده بود که واکنشهای زیادی را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی پس از نماز جمعه اعلام کرد که آنکارا درصدد امضای توافقنامه جدید با دولت وفاق لیبی و حضور سازمان ملل است.

وی تاکید کرد مردم لیبی را تنها رها نمی کند و اقدامات مصر در لیبی را غیرقانون خواند.

در همین حال، شورای عالی شیوخ شهر "الزنتان" در بیانیه‌ای درخواست برای مداخله ارتش مصر در این کشور را "خیانت بزرگ" خواند.

شورای عالی الزنتان در ادامه آورده است: این طرح تلاش ناامید کننده‌ای برای به چالش کشیدن اراده ملت لیبی است.

این شورا در ادامه از دادستانی کل لیبی خواست که حکم بازداشت شیوخ قبایلی که این درخواست را مطرح کردند، صادر و اتهام خیانت بزرگ را علیه آنها مطرح کند.

عقیله صالح در الجزایر

ازسوی دیگر، روزنامه "الخبر" الجزایر اعلام کرد که عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در شرق لیبی عصر امروز (شنبه) وارد الجزایر می‌شود.

طبق این گزارش قرار است که عقیله صالح یکشنبه با عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر، صبری بوقادوم، وزیر خارجه و سلیمان شنین، رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

الخبر گزارش داد که عقیله صالح و مقامات لیبی قرار است که درباره تحولات بحران لیبی و تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی این بحران رایزنی کنند.

انتقال عناصر داعش به لیبی

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف نیز فاش کرد که دستگاه اطلاعات ترکیه به دستور حزب حاکم "عدالت و توسعه" این کشور گروه‌های تندرو و عناصر داعش از ملیت‌های خارجی ازجمله تونس را از خاک سوریه به لیبی منتقل کرده است.

طبق اطلاعات دیده‌بان حقوق بشر سوریه، دستگاه اطلاعات ترکیه بیش از ۲۵۰۰ تن از عناصر خارجی داعش با ملیت تونس را به لیبی منتقل کرده است.

در همین حال، شرکت نفت ملی لیبی در بیانیه‌ای نسبت به تبدیل تأسیسات خود به عنوان مواضع جنگی، ابراز نگرانی کرد.

این شرکت در بیانیه‌ای استقرار نیروهای واگنر و مزدوران سوری و "جنجوید" در این تأسیسات را محکوم کرد.

شرکن نفت ملی لیبی در ادامه از سازمان ملل خواست که ناظرانی را برای نظارت بر روند پایان دادن به حضور نظامی در تأسیسات نفتی لیبی به این کشور اعزام کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عقیله صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه منافع رژیم اسرائیل، مرز‌های دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند، گفت: هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آن‌ها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با بیان اینکه حمایت برخی از دولت‌های اروپایی از جریان‌های راست افراطی یک مساله خجالت‌آور و رسوایی برای دموکراسی‌های غربی است، گفت: سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام غزه را که سال‌ها به ما درس‌هایی در مورد دموکراسی و آزادی می‌دهند، با عبرت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هیچ رهبر غربی به جز تعداد انگشت شماری از دولتمردان وظیفه‌شناس به جنایات اسرائیل واکنش نشان ندادند. هیچ دلیرمردی نبود که به اسرائیل بگوید دیگر بس است.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: منافع اسرائیل، مرز‌های دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند. هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آن‌ها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حساسیتی که در خصوص یهودی‌ستیزی وجود دارد، در مورد اسلام‌هراسی و حملات نژادپرستی وجود ندارد، تصریح کرد: کسانی که گزارش حقوق بشر را آماده می‌کنند، تنها نظاره‌گر مرگ ۳۵ هزار فلسطینی از جمله ۱۵ هزار کودک بودند.

دیگر خبرها

  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی
  • مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • ورود سیلاب به جاده ارتباطی صالح آباد-ایلام
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد