Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:50:39 GMT

سرمایه گذاری شیائومی روی فناوری های جدید

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۷۵۴۱

سرمایه گذاری شیائومی روی فناوری های جدید

یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید محصولات هوشمند، شیائومی است که از سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرده است و هر سال با معرفی محصولاتی با بالاترین کیفیت و امکاناتی جالب، خیلی از خریداران محصولات هوشمند را شگفت زده کرده است.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام الو شیائومی، به تازگی این برند به معرفی یک گوشی پرداخته است که دنیای تکنولوژی را به چالش کشیده است و باعث شده تا برای خیلی از کاربرانی که هیچ گاه برندهای معروفی مانند اپل و سامسونگ را رها نمی کردند، به فکر خرید گوشی شیائومی بیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله بیشتر در مورد تکنولوژی ای که شیائومی در حال سرمایه گذاری کردن روی آن است و ویژگی های آن می پردازیم.

موفقیت های برند شیائومی در سال های اخیر

موسسه Canalys اعلام کرده است که برند شیائومی در حال حاضر در کشور اسپانیا، برند اول محسوب می شود و با رشد ۱۰۲۴ درصدی ای که داشته است، در حال گام برداشتن به سمت موفقیت های بزرگ است.

همچنین این برند در کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه به ترتیب ۳۰۶ و ۸۳ درصد رشد سالانه را تجربه کرده است و در رده های سوم و چهارم قرار گرفته است. چه چیزی باعث شده تا این برند به این حجم از محوبیت دست پیدا کند؟

گوشی ردمی ۱۰X شیائومی که به تازگی توسط این شرکت معرفی شده است، یکی از ارزان ترین گوشی های این شرکت به شمار می رود که دارای تکنولوژی G۵ است.

این گوشی با قیمت ۲۲۴ دلار معرفی شد که در ادامه مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که متخصصانی که در این شرکت هستند، در حال انجام تحقیقاتی در زمینه فناوری G۶ هستند و همین موضوع نشان می دهد شیائومی در حال سرمایه گذاری روی تکنولوژی های پیشرفته تر در حوزه ارتباطات است.

انتخاب فناوری های خاص توسط شیائومی

با این که جزییاتی از سرمایه گذاری شیائومی روی این تکنولوژی منتشر نشده است، اما این برند به همپاهای خود یعنی سامسونگ و هواوی ملحق شده است و پژوهش های خود را در این زمینه آغاز کرده است.

همچنین گزارشات منتشر شده نشان می دهد که این برند، به سراغ اینترنت ماهواره ای رفته است و در تلاش است تا بتواند این نوع اینترنت را به گوشی های تلفن همراه خود متصل کند.

این نوع اینترنت از آن جهت اهمیت دارد که بیشتر افرادی که در روستاها زندگی می کنند، معمولا به خاطر نبودن زیرساخت های شبکه ای برای اتصال به اینترنت، دچار مشکل هستند و در برخی از مناطق دسترسی به اینترنت به یک معضل تبدیل شده است. از همین رو دست یافتن شیائومی به این فناوری می تواند روی فروش محصولات آن تاثیر به سزایی بگذارد.

سرویس های نرم افزاری زیادی توسط برند شیائومی در کشور چین عرضه می شود که افزایش تعداد کاربرانی که متصل به اینترنت هستند، می تواند به قبضه کردن بازار توسط این برند منجر شود.

همچنین مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که به زودی گوشی های ۴G جایی در بازار نخواهند داشت و جای خود را به گوشی های ۵G خواهند داد. معرفی کردن گوشی هایی با تکنولوژی G۵ هم گواه این مدعا خواهد بود.

در دنیای امروز و با پیشرفت سریع تکنولوژی، استفاده از فناوری G۵ برای گوشی های شیائومی منطقی به نظر می رسد و در بسیاری از کشورهای پیشرفته، زیرساخت های G۵ در حال آماده سازی است تا هرچه سریع تر بتوانند روی این بستر فعالیت کنند.

اما این که شیائومی از همین حالا در حال برنامه ریزی و انجام تحقیقات روی فناوری های جدیدتر است، باعث شده تا نظر خیلی از کاربران نسبت به این برند تغییر کند.

مدیریت پخش صدا در MIUI ۱۲ 

یکی دیگر از فناوری هایی که شیائومی به سراغ آن رفته است، مدیریت پخش صدا می باشد که قرار است آن را در MIUI ۱۲  استفاده کند. برای این که بتوانید بهتر این موضوع را درک کنید، تصور کنید هدفون در گوش تان است و در حال گوش دادن به موسیقی در یکی از نرم افزارهای موبایلی هستید و همزمان در اینترنت مشغول سرچ کردن هستید و به یک ویدیو جالب بر می خورید، می خواهید آن را ببینید که ناگهان صدای زیادی از طریق هدفون به گوش تان می رسد.

مجبور می شوید از طریق گوشی موبایل تان آن را کم کنید اما باید بگوییم به زودی شاهد فناوری ای در گوشی های هوشمند شیائومی خواهید بود که خروجی پیش فرض حجم صدا را برای هر اپلیکیشن، مشخص و محدود می کند.

بنابراین تنها کافیست به سراغ خرید هدست و خرید هندزفری شیائومی بروید و با استفاده از گوشی این برند، یک تجربه بی نظیر از گوش دادن به موسیقی داشته باشید.

این قابلیت جدید که از آن با نام Sound Assistant یاد می شود، در تمام گوشی های هوشمند جدید شیائومی که مجهز به MIUI ۱۲ هستند، در دسترس خواهد بود.

استفاده از فناوری های جدید در برند شیائومی باعث شده تا این برند بیش از پیش محبوب باشد و همین موضوع هم باعث رشد فروش سالانه آن در کشورهای اروپایی شده است.

البته این برند به جز گوشی و لوازم جانبی آن، محصولات دیگری هم دارد. برای مثال خرید تلویزیون شیائومی یکی از محبوب ترین خریدهای طرفداران این برند است و دلیل آن هم استفاده از به روزترین تکنولوژی های دنیا و البته قیمت مناسب است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید گوشی شیائومی سرمایه گذاری برند شیائومی باعث شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، سید محمود تارا نائب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند. 

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • شیائومی نیامده رکورد زد!