Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:04:16 GMT

ضرورت طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۸۴۷۱

ضرورت طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در دیدار با رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با بیان اینکه در بحث جرم شناسی می‌توانیم کار پژوهشی مشترک با پژوهشگاه انجام دهیم گفت: همچنین پژوهش در حوزه موضوعات روانشناسی مرتبط با زندانیان، می‌تواند به بهبود وضعیت زندان‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر مساله آموزش در زندان‌ها گفت: با انجام اقدامات لازم و هنرمندانه، سازمان زندان‌ها باید منشأ بازگشت زندانیان به جامعه باشد و آموزش‌ها به صورت مبنایی، عمیق‌تر، ریشه‌ای و هدفمند ارائه شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه پژوهشگاه قوه‌قضاییه باید کمک کند تا سازمان زندان‌ها در حوزه آموزش و بازگشت زندانیان به جامعه هدف‌گذاری دقیق داشته باشد اظهار کرد: در بحث زندان و فرآیند تربیتی طبیب دوار باشیم.

حاج محمدی ادامه داد: افراد نخبه، جوان و ارزشی با حضور در پژوهشگاه قوه‌قضاییه می‌توانند دلسوزانه مشکلات را بررسی کنند.

وی با تأکید بر ضرورت طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان اضافه کرد: در یک بیمارستان هم هر بیمار باید در بخش مربوط به خودش نگهداری و درمان شود و نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید.

رئیس سازمان زندان‌ها بیان کرد: پژوهشگاه قوه‌قضاییه می‌تواند به عنوان یک مدیر نیابتی در بخش زندان‌ها تعامل لازم را برقرار کند تا در حوزه زندان و زندانبانی به نقطه ایده‌آل و مطلوب برسیم و تا جایی پیش رویم که رهبر انقلاب از بابت زندان‌ها و زندانیان خیالشان راحت باشد.

وی اظهار کرد: بحث کاهش جمعیت کیفری تنها مأموریت زندان نیست؛ درست است که یک زندانبانی موفق منجر به کاهش جمعیت کیفری می‌شود اما نهادهای دیگر نیز مؤثر هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: یک اداره کل آموزش و پژوهش و یک مرکز پژوهشی در قم داریم و با تمام وجود برای تعامل و همکاری با پژوهشگاه قوه قضائیه اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام پرسنل زندان‌ها باید مربی شوند، گفت: در حال حاضر دو زندان به صورت آزمایشی انتخاب شده تا کارهای پژوهشی برای رفع مشکلات انجام شود که با کمک پژوهشگاه قوه‌قضاییه می‌توانیم این موضوع را احیا کنیم.

کد خبر 4976624

منبع: مهر

کلیدواژه: زندان سازمان زندان ها وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شهرداری تهران قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی حجاب و عفاف نیروی انتظامی کمیته امداد امام خمینی امداد رسانی زلزله تهران سربازی ترافیک رئیس سازمان زندان ها پژوهشگاه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟