Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی قبادی روز شنبه در نشست نمایندگان تشکل‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با مدیران اقتصادی استان، با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد را از هم جدا نمی‌دانیم، افزود: اقتصاد و فرهنگ دو موضوع درهم تنیده است و به هیچ عنوان نمی‌توان این دو را از هم جدا کرد.

قبادی با اشاره به اینکه تولیدات و آثار هنری باید منجر به تولید ثروت شود، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود قطعا سیاست کلی و اولویت ما در سال جاری احیای اقتصاد فرهنگ و هنر و ایجاد بازارچه‌های هنری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اقتصادی کردن حوزه فرهنگ و هنر در استان، تصریح کرد: این حوزه ظرفیت خوبی دارد و اقتصادی کردن آن باعث شکوفایی، گسترش و تقویت بیشتر فرهنگ و هنر می‌شود و این امر برای هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر علاوه بر برکات معنوی، فواید مادی نیز در پی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: فعال سازی عرصه فرهنگ و هنر از طریق دیپلماسی فرهنگی و تاثیرگذاری آن در مناسبات اجتماعی موجب رونق اقتصادی می‌شود.

این مسوول با اشاره به اهمیت اقتصادی کردن محصولات و آثار هنری به جهت ماندگاری و تداوم هنر، افزود: دنیای امروز، عرصه رقابت برای رسیدن به توسعه اقتصادی است و عرصه‌های فرهنگی و هنری نباید تنها در بعد معنوی و هنری آن مورد توجه قرار گیرند بلکه باید ارزش اقتصادی آن نیز مشخص باشد و به تولید ثروت و ایجاد درآمد منجر شود.

قبادی اضافه کرد: باید هنرهایی را که قابلیت عرضه شدن دارند و از طریق آن اشتغال‌زایی و درآمدزایی و در نهایت توسعه ایجاد می‌شود، اولویت بندی کرد و تسهیلات و بسته‌های تشویقی مناسب را در اختیار هنرمندان فعال قرار داد.  

قبادی افزود: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان قزوین، استانداری این آمادگی را دارد در این راستا حمایت‌های لازم را انجام داده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیری‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین از راه اندازی بازارچه اقوام در حاشیه ورودی‌های شهر خبر داد و گفت: با توجه به تنوع اقوام در استان، ایجاد این بازارچه‌های در رونق اقتصادی و گردشگری قزوین تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی همچنین خواستار ایجاد پارک هنرمندان در شهر قزوین شد تا اصحاب هنر استان بتوانند آثار خود را در آن برای فروش به علاقه‌مندان عرضه کنند.

در این نشست نمایندگان انجمن سینمای جوان، انجمن خوشنویسان، انجمن هنرهای تجسمی، نماینده کانون‌های تبلیغاتی، اتحادیه ناشران و همچنین اتحادیه چاپخانه‌داران به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه تعامل مدیران اقتصادی استان با اهالی فرهنگ پرداختند.

برچسب‌ها اشتغال زایی هنر استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی هنر استان قزوین استانداری قزوین اشتغال زایی هنر استان قزوین استانداری قزوین اقتصادی استان فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد