Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعلام اینکه متاسفانه یکی از سران پر نفوذ سیاسی کشور اقدام به واردات محموله‌های گندم کرده است، گفت: سوال اینجاست چه ارتباطی بین حذف ردیف بودجه و واردات توسط اینگونه افراد می‌باشد و آیا نظارتی بر این مسئله وجود دارد؟

علی خضریان عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم از سال ۱۳۹۴ تاکنون، اظهار داشت: این تصمیم باعث ضربه به تولید داخلی شده و به کشاورزی ما نیز ضربه وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر به دلیل عدم توجه به تولید داخلی، واردات گندم رونق گرفته است، بیان داشت: عدم حمایت از تولید گندم این ذهنیت را پدید می‌آورد که گویا فرد یا افرادی تلاش می‌کنند تا منافع شخصی برخی از اطرافیانشان تامین شود.

خضریان اعلام کرد که در این زمینه سوالی از وزیر کشاورزی پرسیده‌ایم که طی آن وی باید ضمن ارائه توضیح درخصوص علت این تصمیم، پاسخگوی رانت واردات برای افراد خاص باشد.

عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه گندم کالایی استراتژیک است و خودکفایی در گندم اقدامی راهبردی برای تمام کشور‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: وقتی توان تولید داخلی تضعیف می‌شود برخی سودجویان وارد کار می‌شوند و تمام بازار را به دست خود می‌گیرند.

خضریان با اعلام اینکه متاسفانه یکی از سران پر نفوذ سیاسی کشور اقدام به واردات محموله‌های گندم کرده است، خاطرنشان کرد: سوال اینجاست چه ارتباطی بین حذف ردیف بودجه و واردات توسط اینگونه افراد می‌باشد و آیا نظارتی بر این مسئله وجود دارد؟

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد که اسناد نشان می‌دهد شرکت ثبت شده توسط این چهره سیاسی که تنها چند ماه پس آغازبه کار دولت جناب حسن روحانی در سال ۹۲ ثبت شده، اقدام به واردات کالا‌های اساسی با ارز مرجع کرده است؛ در واقع گویا آنچه قرار بوده با رای آوردن آقای روحانی بچرخد، چرخ رانت سیاسی برخی آقایان بوده است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم گندم کمیسیون اصل 90 خضریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم