Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری زینب کبری(س) گفت: چنانچه از آموزه‌های دینی برمی‌آید حجاب نه تنها محدودیت نیست بلکه همچون صدف مروارید عفت زن مسلمان را از آلودگی‌ها دور نگه می‌دارد. 

«زینب حنیفی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان نقش و اهمیت زن در جامعه اسلامی، گفت: دختران امروز به عنوان مادران آینده ساز ایران اسلامی، اصلی‌ترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشند که باید از آنها در برابر هجمه‌های فرهنگی رسانه‌ای غرب محافظت شود و با پاسخ دادن به شبهات رایج مخصوصا در زمینه فلسفه حجاب و فواید فردی و اجتماعی آن از حریم عفت جامعه پاسداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری زینب کبری(س) بندرشرفخانه از توابع شهرستان شبستر با اشاره به یکی از اقدامات این مرکز در بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، افزود: به همت بانوان مسجد جامع بندر شرفخانه و با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان - حوزه علمیه و اداره ورزش و جوانان شبستر مسابقه‌ عکاسی دختران محجبه را به بهانه تکریم حجاب و عفاف برگزار کرده‌ایم که پس از داوری آثار ارسالی به ۱۶ نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود با یادآور شدن ۲۴ تیر ماه به عنوان سال‌روز تولد رهبر عزیز انقلاب، گفت: با بضاعتی اندک اما اخلاص و ارادتی فراوان از ساعت ١٨ الی ۲۰ سه‌شنبه گذشته به همت بچه‌های کانون زینب کبری(س) جشن تولدی برای حضرت آقا در مسجد جامع بندر شرفخانه برگزار کردیم که به جهت تدابیر بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا مردم عزیز شهرستان بصورت اینترنتی در آن شرکت کرده از مراسم مدیحه سرائی، دعا و ختم صلوات به نیت سلامتی مقام معظم رهبری بهرمند شدند.

 

حنیفی با تشکر از زحمات بی‌دریغ فعالین کانون از جمله خانم‌ها و آقایان (طباطبایی اقدم - حسینیان - باقری - حسینقلی پور - حسینی - فرج الهی) در برگزاری این برنامه‌ها اظهار داشت: گرچه با آمدن کرونا به کشور و بروز مشکلات اقتصادی و بهداشتی، اغلب مردم به نوعی تحت فشار هستند؛ اما نباید به هیچ عنوان از مسأله فرهنگ و نشاط اجتماعی غافل شویم تا مانند دوران دفاع مقدس با همدلی و همراهی دست در دست هم بسلامت از برهه حساس کنونی عبور کنیم.

 

او در پایان مصاحبه با ابراز تأسف از شدت گرفتن موج دوم کرونا در کشور اضافه کرد: چنانچه مقام معظم رهبری نیز فرمودند؛ برخی از افراد با عادی شدن شرایط و لغو بسیاری از محدودیت‌ها به خیال اینکه این بیماری تمام شده است رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشته‌اند و متاسفه در هفته‌های اخیر شاهد بالارفتن آمار مبتلایان کوید ۱۹ هستیم که این مشکل بسیج دوباره گروه‌های جهادی بخصوص کانون‌های مساجد را به خود می‌طلبد.

پایان پیام/697

منبع: شبستان

کلیدواژه: برنامه های هفته عفاف و حجاب روز عفاف و حجاب بنیاد عفاف و حجاب بخش عفاف و حجاب هفته عفاف و حجاب ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گسترش عفاف و حجاب فرهنگ حجاب و عفاف فرهنگ عفاف و حجاب نمایشگاه عفاف و حجاب حجاب وعفاف عفاف عفاف و حجاب حجاب و عفاف زینب کبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس، اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

گفتنی است، در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب موسوم به طرح «نور» قرائت شد. متن این بیانیه به شرح زیر بود:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیروهای تحت امر در انجام مأموریت ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقاً تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می شویم:

۱- انتظار می رود مسوولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

۲ - انتظار می رود اکنون که فراجا با دغدغه‌مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیروهای دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

۳ - مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

کد خبر 6092229 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق