Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا موسسه چونگ یانگ وابسته به دانشگاه خلق پکن روز شنبه دیدگاه های مربوط به ۱۰۰ نفر از پژوهشگران را منتشر و بر اساس آن اعلام کرده است جنگ سرد بین آمریکا و چین آغاز شده است.

نظرسنجی ها و بررسی هایی که موسسه صورت داده روی چندین محور از جمله هنگ کنگ، تبت، سین کیانگ و دریای جنوبی بوده است ضمن آنکه چین و آمریکا بشدت بر سر روابط نظامی و سیاسی آمریکا با تایوان دچار اختلاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به دو سوم از این محققان چینی که در نظرسنجی شرکت کرده اند با اشاره به شرایط شکل گرفته در روابط دو کشور گفته اند که آمریکا جنگ سرد با چین را راه انداخته است.  

دقت نظرسنجی های سیاسی در چین همیشه مورد سوال بوده است اما موسسه یاد شده خاطر نشان می کند که ۹۰ درصد این محققان بر این باورند که چین قادر به مقابله با آمریکا در این جنگ است.

فهرست کامل این محققان منتشر نشده است اما اسامی نشان می دهد مصاحبه شوندگان محققانی از دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، آکادمی علوم اجتماعی و مرکز توسعه تحقیقات شورای دولتی چین بوده اند.

آمریکا و چین چندین دهه است که درگیر اختلافات مالی و بانکی، تجاری، سیاسی و نظامی هستند اما اختلافات آنها پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ و بخصوص با شیوع ویروس کرونا شدت گرفته است.

تحقیقات در شرایطی منتشر می شود که آمریکا ناوهایش را به منطقه اقیانوس آرام و دریای جنوبی اعزام کرده است چین هم همزمان در دریای جنوبی رزمایش برگزار و قانون امنیت ملی هنگ کنگ را تصویب کرده است.

تصویب این قانون و اقدامات چین در منطقه سین کیانگ در شمال غرب چین که حوزه حق حاکمیتی این کشور محسوب می شود باعث ناخرسندی آمریکا شده و شماری از مقام های چینی را با محرومیت روادید و تحریم مواجه کرده است.

برچسب‌ها جنگ سرد 1989 ایالات متحده آمریکا پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ سرد 1989 ایالات متحده آمریکا پکن جنگ سرد 1989 ایالات متحده آمریکا پکن جنگ سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت