Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آلمان تأکید کرد اردوگاه آوارگان الهول در سوریه به مقری برای فعالیت‌های خطرناک داعش تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه آلمان در پاسخ به درخواست گزارشی از فراکسیون پارلمانی حزب "چپ" اعلام کرد: تبلیغ ایدئولوژی داعش و اجرای آن در واقع توسط زنان خارجی داعش در گروه‌های آموزشی سازمان یافته برای کودکان در اردوگاه الهول سوریه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین سطح تندروی میان کودکان و نوجوانان بالاست. به نظر می‌رسد رهبران داعش به کودکان و نوجوانان در اردوگاه‌های آوارگان و زندان‌ها به عنوان نسل آینده این گروه نگاه می‌کنند.

اردوگاه الهول در مناطق تحت سیطره کردها در شمال شرق سوریه واقع است.

دولت آلمان برای تهیه این گزارش به گزارش‌های مطبوعاتی و اطلاعات استناد کرده است.

در این گزارش آمده است: حملات داعش خشونت‌آمیزتر شده است و به عملیات قتل بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۹ منجر می‌شوند. اردوگاه‌های آوارگان پر است و وضعیت امدادرسانی خوب نیست. آمارها نشان می‌دهند حدود ۸۰ درصد زنانی که از الباغوز به الهول آمده‌اند به پلیس "ارشاد" داعش پیوسته‌اند.

این وزارتخانه اعلام کرد: براساس بیانیه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) درحال حاضر حدود ۱۲ هزار عضو سابق داعش در زندان‌های تحت اداره کردها در شمال و شرق سوریه هستند.

دولت آلمان تعداد شهروندان آلمانی را که به اتهام عضویت در داعش بازداشت شده‌اند، ۸۰ تن شامل ۳۰ مرد و ۵۰ زن برآورد کرده است.

به گفته دولت آلمان، نیروهای امنیتی در برخی تأسیسات در شمال سوریه بار سنگین حفظ امنیت داخلی را به دوش می‌کشند.

یکی از رهبران کمیته امور داخلی در پارلمان آلمان از حزب چپ گفت: عاقلانه نیست که همچنان اداره خودمختار در شمال سوریه را به رسمیت نشناسیم و در عین حال مسؤولیت کامل تضمین معیارهای بین‌المللی در زندان‌ها را بر دوش این اداره بگذاریم. 

به گفته دولت آلمان، حدود ۱۲ زن آلمانی به اتهام دست داشتن در جنایت‌های داعش در شمال سوریه بازداشت اما بعدا آزاد شده‌اند. برحسب اطلاعات، ۹ تن از آن‌ها تاکنون به این کشور بازگشته‌اند و تحقیقات درباره آن‌ها هنوز ادامه دارد.

به گفته رهبر مذکور، دولت آلمان حداقل باید سرپرستی کودکان داعش با مادرانشان را که دارای تابعیت آلمانی هستند برعهده بگیرد. 

به گفته این مسؤول، راه دیگری برای ممانعت از فاجعه انسانی و نسل جدیدی از تروریست‌های داعش نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داعش در سوریه دولت آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه

 

رستگاری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم 

با پیگیری ۳ نماینده، پرونده ارتقا ۳ شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور  ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران  صادر شد.  

وی اظهار داشت: این کار با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید.  

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: پرونده شهرستان‌های یزد و میبد هم برای تبدیل به فرمانداری ویژه در حال پیگیری است.  

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است