Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نخعی روز شنبه در آیین افتتاح ۱۳ پروژه‌ ورزشی خراسان جنوبی که با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان مرزی نهبندان برگزار شد افزود: سرانه ورزشی شهرستان نهبندان کمتر از ۵۰ درصد متوسط سرانه ورزشی کشور است و مدیریت سلیقه‌ای و رابطه‌ای سبب عدم توازن در اختصاص امکانات و تجهیزات در کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: شما یکی از مدیران مجرب، متخصص و بسیار تاثیرگذار در دولت تدبیر و امید هستید لذا درخواست داریم این اختلاف سرانه ورزشی با متوسط کشوری با هدف کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی که نیازمند همت جهادی است، کاهش یابد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان دارای معادن بسیار ارزشمندی است و شاید جزو ۲ یا سه شهرستان دارای برند در کشور و حتی دنیا در زمینه سنگ‌های ساختمانی است.

وی بیان کرد: شهرستان مرزی نهبندان دارای ورزشکاران بسیار بااستعداد به ویژه در حوزه کشتی که تقریبا بلامنازع در استان است و در این زمینه قهرمان کشوری دارد.

نخعی افزود: ورزشکاران و کشتی‌گیران این شهرستان با کمبود امکانات این مقام‌های کشوری را کسب می‌کنند و هر زمان به ورزشکاران توجه و عنایت شده و امکانات مناسبی در  اختیار آنها قرار گرفته بهترین عملکردها و مقامات را کسب کردند ولی این یک روی سکه است.

وی اظهار داشت: یک روی دیگر سکه شهرستان نهبندان، نرخ بیکاری بالا و شاید ۲ برابر متوسط کشوری است در حالی که یکی از شهرهای جوان کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهرستان مرزی نهبندان در مسیر ترانزیت و قاچاق مواد مخدر و سوخت قرار گرفته و داشتن مرز طولانی با افغانستان زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان مرزی چاره‌ای جز اشتغالزایی و توجه به ورزش برای ایجاد پویایی و نشاط در جوانان نیست که یکی از مهمترین راهکارها توسعه ورزش است.

نخعی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در استان خراسان جنوبی به ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه گفت: ابتدای دولت تدبیر و امید به درستی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید شد و اکنون در سال آخر همچنان با انبوهی از پروژه‌های نیمه‌تمام مواجه هستیم.

وی بیان کرد: برای یک مجموعه ورزشی در نهبندان که متعلق به قشر کارگران است، ۱۰ میلیارد تومان تا سال ۹۱ هزینه شد و اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما متوقف شده است که درخواست داریم با همکاری و تعامل این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها نیز سال‌ها پیش آغاز شده است و برای تکمیل نیاز به حمایت دارد.

وی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتبارت استانی از محل مالیات بر ارزش افزوده به این پروژه‌های نیمه‌تمام تعلق گرفته و استان نقش خود را به خوبی ایفا کرده اما انتظار ما این است از اعتبارات ملی برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شود.

نخعی گفت: بسیاری از ورزشکاران برای ورود به مسابقات ورزشی مشکل لباس، بیمه و حتی هزینه ورودی به مسابقات را دارند که باید اعتبار ویژه‌ای برای تقویت هیات‌های ورزشی اختصاص یابد.

وی افزود: برخی اماکن و سالن‌های ورزشی نیز در شهرستان نهبندان تکمیل شده است اما در خدمات‌دهی با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند و نیاز به عنایت ویژه داریم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه هزینه‌های جاری کمک کنید هیات‌ها شکل بگیرند چراکه هر کجا به ورزشکاران و هیات‌های ورزشی توجه شده، بهترین بازخوردها را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود تمایلی به آغاز پروژه‌های جدید در استان نداریم اما باید پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

نخعی اظهار داشت: در بسیاری از مراکز جمعیتی حتی بخش‌های ۲ شهرستان مرزی سربیشه و نهبندان حداقل به اندازه یک زمین چمن مصنوعی باید هزنیه شود.

وی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده حداقل ۱۰ زمین چمن مصنوعی در ۲ شهرستان سربیشه و نهبندان با توجه به جمعیت ساکن در برخی مناطق نیاز است.

امام جمعه نهبندان هم با اشاره به پراکندگی جمعیت در این شهرستان گفت: در هر ۲ کیلومتر از وسعت شهرستان یک نفر سکونت دارد که نگهداشت این جمعیت در این منطقه مرزی بسیار تاثیرگذار است.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی افزود: ارائه خدمات مطلوب و مناسب به ویژه برای جوانان در نگهداشت جمعیت در مناطق مرزی بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های مکرر و نبود امکانات و زیرساخت‌ها شاهد مهاجرت فراوانی از شهرستان نهبندان بودیم.

امام جمعه نهبندان با اشاره به فاصله ۲۰۰ کیلومتری شهرستان مرزی نهبندان از مرکز استان اظهار داشت: حامی در حوزه ورزش برای جوانان نداریم لذا باید کمک کنید تا شرمنده قشر نوجوان و جوان نشویم.

وی تصریح کرد:  برای تامین بیمه ورزشکاران و حق ورودی جوانان به سالن‌های ورزشی نیاز به حمایت ویژه داریم.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم شهرستان نهبندان در سال ۷۸ عنوان کرد: بدون شک هر گونه توجه و عنایتی از ناحیه مقام عالی وزارت ورزش به این شهرستان موجب خرسندی رهبری خواهد شد.

وی گفت: استعدادهای ورزشی خیلی خوبی در این شهرستان مرزی وجود دارد اما امکانات و زیرساخت‌ها کم و محدود است و نیاز به توجه ویژه مسوولان دارد.

وی اظهار داشت: توجه مسوولان به ویژه وزارت ورزش و جوانان به شهرسان امید به زندگی را در جوانان بیشتر می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز (شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و ۱۳ پروژه ورزشی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان همزمان با سفر «مسعود سلطانی فر» در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید نهبندان محمدصادق معتمدیان خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید نهبندان خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان محرومیت دولت تدبیر و امید نهبندان خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان محرومیت سربیشه در مجلس شورای اسلامی شهرستان مرزی نهبندان نماینده مردم نهبندان پروژه های نیمه تمام نهبندان و سربیشه شهرستان نهبندان ورزش و جوانان خراسان جنوبی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی ارتش، دانش آموزان مناطق مرزی استان خراسان جنوبی که در محاصره سیل قرار دارد، توسط خودروهای ارتش به محل برگزاری کنکور سراسری منتقل شدند.

با توجه به بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مرزی استان خراسان جنوبی، دانش آموزان مناطق مرزی شهرستان قائنات توسط یگان های ارتش به محل آزمون کنکور سراسری منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • استاندار: امیدوارم خوزستان در المپیک صاحب مدال شوند
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف