Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه مهترین بخش های گفت و گوی  دکتر مردانی  را می خوانید.

♦دو نوع آزمایش برای تشخیص این بیماری وجود دارد؛ آزمایش سی پی آر که از طریق حلق یا بینی یا هر دو انجام می شود ، 60 تا 70 در صد جواب تست صحیح است اما ممکن است فرد بیمار باشد اما در آزمایش نشلن داده نشود.

♦به دلیل هزینه بالای آزمایش پی سی آر  نیاز است فرد تنها با مشورت و یا تشخیص پزشک برای تست اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

♦آزمایش دوم که هزینه کمتر دارد آزمایش سلولوژی یا آنتی بادی است، این نوع آزمایش از طریق خون انجام می شود .

♦این آزمایش بیشتر برای افرادی که با فرد مبتلا در تماس و یا در مدت اخیر خود نیز مشکوک به بیماری بوده اند  انجام می شود.

♦بسیاری از افراد جامعه به این بیماری مبتلا شده اند و سیستم بدنی آن ها شروع به تولید آنتی بادی برای مقابله با کرونا کرده است، با رعایت پروتکل های اجتماعی، فاصله های فیزیکی و استفاده از ماسک امکان ابتلای دوباره به حداقل می رسد.

♦در صورت مثبت بودن تست پی سی آر یا سلولوژی فرد باید سریع اقدام به قرنطینه خانگی کند، پس از دو هفته به بهبوی خواهد رسید.

♦اگر فرد بیماری در بیمارستان بستری شود احتمال مرگ و میر آن به 12 درصد و اگر به آی سی یو رود به 50 دردصد می رسد.

♦80 تا 85 درصد افراد مبتلا به این بیماری یا علائم ندارند یا علائم کمی دارند، این افراد از دسته افرادی هسند که بیماری زمینه ای نداشته و با 2 هفته قرنطینه در خانه به بهبودی می رسند.

♦مجله نیچر اقدام به بررسی 6 کشور که یکی از آن ها ایران نیز بوده کرده است، در این مجله آماده است که محدودیت ها  باعث عدم ابتلای 530 میلیون انسان به کرونا شده است که از این آمار 54 میلیون نفر در ایران بوده است.

♦طبق بررسی های این مجله، این افراد اگر بیمار می شدند 2/6 میلیون ان ها قطعا منجر به مرگ می شده است.بنابر این بررسی ها محدودیت ها توانسته جلوی مرگ 260 هزار ایرانی را بگیرد.توصیه های بهداشتی بسیار مهم است و باید به آن ها توجه کرد.

♦سازمان بهداشت جهانی گفته؛ اگر نمی توانید فاصله اجتماعی را رعایت کنید حداقل از ماسک استفاده کنید تا از انتقال بیماری جلوگیر شود.

♦مراحل تهیه واکسن این بیماری ممکن است یکسال طول بکشد اما حتما به دست ایران خواهد رسید.

♦هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا این موارد جز اقلام تحت تحریم نیستند.

1717

کد خبر 1411534

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا داروی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون

محققان دانشگاه دوک (Duke) آمریکا با یک آزمایش خون جدید و با کمک هوش مصنوعی توانستند تا هشت سال زودتر از تشخیص آسیب ساختاری توسط اشعه ایکس، تعیین کنند که آیا فرد به آرتروز زانو مبتلا می‌شود یا خیر. محققان دقت این آزمایش را حدود ۷۷ درصد محاسبه کردند که نسبت به روش‌های دیگر، رقم خوبی محسوب می‌شود.

به گزارش دیجیاتو،  محققان می‌گویند با آزمایش خون می‌توان آرتروز زانو را در افرادی که هنوز علائمی در آن‌ها ایجاد نشده است و تا هشت سال قبل از اینکه اشعه ایکس قادر به تشخیص تغییرات در استخوان‌های آن‌ها باشد، شناسایی کرد. در این پژوهش، محققان خون ۲۰۰ فرد را که در اولین نمونه‌گیری از خونشان هیچ علامتی از آرتروز نداشتند، تجزیه‌وتحلیل کردند.

تشخیص زودهنگام آرتروز با استفاده از آزمایش خون

استئوآرتریت (Osteoarthritis) یا آرتروز شایع‌ترین شکل آرتریت است و بیش از ۳۲.۵ میلیون بزرگسال در ایالات‌متحده به آن مبتلا هستند. این بیماری در ابتدا به‌عنوان یک بیماری «ساییدگی» شناخته می‌شد؛ زیرا زمانی رخ می‌دهد که غضروف داخل یک مفصل (معمولاً در دست‌ها و زانوها) از بین می‌رود. این امر باعث می‌شود استخوان زیرین در طول زمان تغییر کند و منجر به درد، سفتی و تورم شود.

بااین‌حال، اکنون شواهد نشان می‌دهد که نوعی التهاب می‌تواند محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز باشد. این بدان معناست که نوعی «بیومارکر» (زیست‌نشانگر) یا علامت قابل اندازه‌گیری در بدن وجود دارد که می‌تواند نشان دهد که این بیماری مدت‌ها قبل از اینکه آسیب ساختاری قابل تشخیص باشد، شروع می‌شود.

محققان در این پژوهش از مجموعه خون ۲۰۰ فرد استفاده کردند؛ این افراد درواقع از سال ۱۹۸۹ به‌صورت سالانه از نظر استئوآرتریت مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند. حدوداً ده سال بعد، نیمی از این افراد به آرتروز مبتلا شدند. به همین دلیل می‌توان بیومارکر‌های این افراد را طی سال‌های مختلف سنجید.

محققان با استفاده از هوش مصنوعی، شش پروتئین را در نمونه‌های خون افراد شناسایی کردند که نشان می‌دهد فرد به استئوآرتریت مبتلا می‌شود یا خیر. این پروتئین‌ها هشت یا چهار سال قبل از تشخیص با پرتو ایکس، در خون آن‌ها مشاهده شده بود.

با تشخیص این پروتئین‌ها، می‌توان با دقت ۷۷ درصد تشخیص داد که آیا فرد در آینده به آرتروز مبتلا می‌شود یا خیر. این روش در مقایسه با دقت حدود ۵۰ درصدی روش‌های مبتنی بر وزن و سن و همچنین دقت ۵۷ درصدی روش‌های مبتنی بر درد زانو، رقم خوبی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد