Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@07:59:27 GMT

امام خمینی در ۲۸ تیرماه چه حکم‌های صادر کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۶۲۳۰

امام خمینی در ۲۸ تیرماه چه حکم‌های صادر کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

تایید حکم انتصاب فرماندهی سپاه پاسداران و انتصاب سرپرست حجاج بیت الله الحرام، دو حکمی است که امام خمینی در تاریخ بیست و هشتم تیرماه به صدور آن مبادرت کردند.

متن این احکام در ادامه آمده است:

تأیید انتصاب مرتضی رضایی به فرماندهی سپاه پاسداران‌ در ۲۸ تیرماه سال ۱۳۵۹

"‌بسمه تعالی‌

‌ فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامیِ شما مورد تأیید است؛‌‎*‌ و لازم است با‎ ‎‌جدیت مواظبت کنید که احکام اسلام در سپاه پاسداران به مورد اجرا گذاشته‌‎ ‎‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والسلام.‌

‌روح الله الموسوی الخمینی‌

‌‎*.مرتضی رضایی از سوی بنی صدر، رئیس جمهور وقت به عنوان فرمانده سپاه پاسداران معرفی و منصوب شده بود.

صحیفه امام؛ ج ۱۳، ص ۳۸

حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی به سمت سرپرست حجاج بیت الله الحرام در ۲۸ تیرماه سال ۶۴

"بسم الله الرحمن الرحیم ‌

‌جناب حجت الاسلام، آقای حاج شیخ مهدی کروبی ـ دامت افاضاته ‌

نظر به اینکه جناب حجت الاسلام آقای موسوی خوئینی ها، منصوب به دادستانی کل‌‎ ‎‌کشور شدند و از تصدی امر حجاج در این سال معذور می باشند، جنابعالی را به سمت‌‎ ‎‌نمایندگی خود و سرپرست حجاج محترم ایران منصوب می نمایم،تا با توجه به اینکه‌‎ ‎‌فریضۀ حج یکی از بزرگترین فریضه های عبادی ـ سیاسی اسلام و کنگرۀ عظیم حج در‎ ‎‌مواقف معظمه از بزرگترین کنگره های جهان اسلام است، حجاج محترم جهان را دور‎ ‎‌هم گردآورده، و در مصالح اسلام و مشکلات مسلمین تبادل آرا نموده، و در حل‌‎ ‎‌مشکلات و راه رسیدن به آرمان مقدس اسلام تصمیمات لازم را اتخاذ نمایید ؛ و‎ ‎‌راههای اتحاد بین همۀ طوایف و مذاهب اسلامی را بررسی کنید؛ و در امور سیاسی‌‎ ‎‌مشترک بین همۀ طوایف مشکلاتی را که برای همۀ مسلمین جهان به دست دشمنان‌‎ ‎‌سرسخت اسلام پیش آمده است، که اهمّ آن اختلاف انگیزی بین صفوف مسلمانان‌‎ ‎‌است، را چاره اندیشی بنمایید.‌

همان طور که همه می دانیم، در سده های اخیر آتش افروز این معرکۀ خطرناک‌‎ ‎‌قدرتهای جهانخوار شرق و غرب می باشند، که از وحدت بیش از یک میلیارد مسلمان‌‎ ‎‌وحشت دارند، و با تمام قوا، مستقیماً یا به دست عمال منحرف خود، به این اختلافات‌‎ ‎‌دامن می زنند، تا بر مقدرات مسلمانان جهان مسلط و بر آنها حکومت نموده و ذخایر‎ ‎‌بی پایان آنان را چپاول نمایند.ان شاءالله در مقابله با تبلیغات دروغین رسانه های گروهی، و ‎‌از آن بدتر آخوندهای درباری که با قلم و بیان علیه جمهوری اسلامی بپا خاسته اند، پیروز‎ ‎‌شوید. در ضمن جنابعالی مکلف می باشید تا به تمامی درخواستهای اینجانب در متن‌‎ ‎‌حکم جناب آقای موسوی خوئینی ها، مثل تظاهرات بزرگ مکه و مدینه، عمل نمایید. ‌

امیدوارم با قاطعیتی که از جنابعالی سراغ دارم این امور به بهترین وجه انجام گردد. از‎ ‎‌تمامی حجاج محترم و روحانیون عزیز می خواهم تا با جنابعالی همکاری لازم را بنمایند،‌‎ ‎‌واز هر حیث به دستورات جنابعالی عمل نمایند. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.‌

‌۲۸ تیر ماه ۱۳۶۴‌

‌روح الله الموسوی الخمینی" ‌

صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۳۲۱-۳۲۲

منبع: جام جم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امام خمینی سپاه سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقاً و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجادشده در رابطه با روایتی از آیت‌الله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشرشده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده‌شده برای ایشان نه‌تنها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشورها مواجه شده است، تأکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه‌تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب‌زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت‌تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تأکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های‌مان، متعهد می‌باشیم، علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکوهای برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

کد خبر: 1228911 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی